Kun perheeseen on syntynyt vauva, ja haluat mennä katsomaan, niin
odotatko että äiti kutsuu sinut, vai ehdotatko itse, että voitko tulla käymään? Kummin päin on tapana tehdä?
Kommentit (12)
Olen soittanut/laittanut viestiä ja onnitellut uudesta tulokkaasta ja samalla sanonut että ilmoittakaa kun saa tulla vauvaa katsomaan. Useimmiten on jo silloin sovittu joku päivä joka perheelle sopii.
Odotan kutsua. Ja jos joku yrittää tulla meille kutsumatta katsomaan vauvaa, niin en avaa ovea.
Voi ilmoittaa tulevansa katsomaan, kun vauvan saaneella perheellä sopiva ajankohta ja ovat ehtineet rauhassa tutustua uuteen tulokkaaseen :). ÄLKÄÄ ilmoittako, että "voitaisiin ensi lauantaina tulla katsomaan vauvaa". Moni ei halua vierastulvaa heti alkuvaiheessa, me ei ainakaan haluttu.
Sekä että. Joskus tuoret äidit on pyytänyt kylään, joskus ei. Jos ei ole, olen sanonut, että sitten kun jaksaa ja ehtii, niin tulisin mielelläni katsomaan vauvaa ja tuoretta äitiä. Niin en mielestäni tuputa ja painosta, mutta osoitan että olen kiinnostunut tulemaan kylään.
En kyllä kehtaa tunkea itseäni toisten elämään, jos joku mut haluaa niin kutsuu.
Kannattaa olla itse aktiivinen vauvaperheeseen päin ja kysellä koska sopii kyläillä. Minulla tämä systeemi toimi ainakin paremmin, sillä en olisi varmasti saanut kutsutuksi kaikkia ystäviä kylään, joita kuitenkin oli ihana tavata vauvan syntymän jälkeen.
Ai, etkö halua että kukaan tulee tapaamaan sinua vauvan saatuasi. Itse olisin vaan tyytyväinen, että ystäviä ja tuttavia kiinnostaa.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 23:38"]
Olen soittanut/laittanut viestiä ja onnitellut uudesta tulokkaasta ja samalla sanonut että ilmoittakaa kun saa tulla vauvaa katsomaan. Useimmiten on jo silloin sovittu joku päivä joka perheelle sopii.
[/quote]
Samoin olen toiminut. Mukava ja kohtelias tapa, perhe tietää haluni tulla katsomaan, mutta voi itse valita sopivan ajankohdan tai kieltäytyä kohteliaasti siirtämällä vierailun hamaan tulevaisuuteen.
Mä olen laittanut viestiä, onnitellut pienokaisesta ja kysynyt millon sopii tulla katsomaan. Olen myös vienyt mukanani tuliaisia ja hyvien ystävien luona päästänyt vanhempia suihkuun/lepäämään/asioille hetkeksi :)
En ole koskaan halunnut mennä katsomaan vauvaa. Minun on vain mahdoton kiinnostua niistä. Kaikki lähipiiriin syntyneet vauvat olen kyllä nähnyt ihan normaaleiden kyläilyjen yhteydessä. En siis näe tässä ongelmaa.
Me kutsuimme sukulaisia ja ystäviä katsomaan vauvaa, innokkaimmat kyllä ehtivät kysyä ennen kutsua milloin sopii tulla tai ilmoittivat haluavansa tulla katsomaan. Ihan mukavalta tuntui oma-aloitteisuus ettei tarvinnut jokaista erikseen kutsua, emmekä ottaneet stressiä. Minusta ihan ok kysyä tai ilmoittaa toiveen kyläilystä, kyllä tuoreet vanhemmat osaavat sanoa milloin on sopivaa käydä. Ymmärrystä kuitenkin jos ei ihan heti pääse katsomaan! :)
Hei muakin kiinnostais tietää! :)