Fb, kommentoimisesta ja tykkäilystä...
Niin, miksi minulle usein käy niin, että jos kommentoin jonkun fb-kaverini päivitystä tai julkaisua, ja moni muukin osallistuu keskusteluun/kommentoi, niin kukaan ei tykkää minun kommentistani? Ei edes kaveri itse. Muiden kyllä, muttei minun. Näin siis pääsääntöisesti. Ja kirjoitan aina asiallisesti ja positiiviseen sävyyn.
Kommentit (12)
Sinulla on ikäviä ns ystäviä. Tuo on nettikiusaamista, jota harrastetaan hyvinkin laajasti :(
Itsekin saanut kokea tuota,
kukaan ei tykkää päivityksistäni, vaikka on ihan kivoja juttuja. Toisen kaverin samantyylisitä tykkää kaikki yhteiset ns kaverit...
eli ei ole syy se ,että menisi minun jutut aina ohi.
Johotpäätös on , poista tuollaiset ns kaverit listoiltasi, kun tuottavat vain pahaamieltä.
Sosiaalinen statuksesi ei ole tarpeeksi korkea.
On niitä joiden kuvilla on 8 tykkääjää ja niitä joilla on 300 tykkääjää
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 23:17"]Sosiaalinen statuksesi ei ole tarpeeksi korkea.
[/quote]
Joidenkin tykkäysten kohdalla tulee mieleen ettei uskalleta olla tykkäämättä, eräät narsistisen oloiset ihmiset vaan pelottavat fb:ssakin, osa saa tykkäyksiä säälistä kun ovat valinneet itselleen uhrin osan.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 23:17"]Sosiaalinen statuksesi ei ole tarpeeksi korkea.
[/quote]
Saako tykkäyksistä jotain rahaa vai miksi ne ovat merkityksellisiä? Kertokaa minulle.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 23:23"][quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 23:17"]Sosiaalinen statuksesi ei ole tarpeeksi korkea.
[/quote]
Saako tykkäyksistä jotain rahaa vai miksi ne ovat merkityksellisiä? Kertokaa minulle.
[/quote]
Olen itse 20 v joten saattaa olla vähän eri kuin vaikka nelikymppisten facessa mutta;
Hyvännäköiset, charmikkaat, salillakäyvät tainmuuten vaan suositut saavat paljon tykkäyksiä. Sillä jotenkin nostetaam omaa arvoa kun on paljon tykkäyksiä, jotkut on että vau tolla on 100 tykkäystä toi on varmaan siisti tyyppi. Itse olen tämän pelin yläpuolella ja kuvillani on muutama tykkääjä. Nuorempana otin hirveästi paineita ja sain hirveet kiksit jos joku tykkäs tai kommentoi tyyliin : kaunis <3
[/quote]
Voi olla nettikiusaamista. Älä kommentoi sellaisille kavereille jatkossa mitään.
Joidenkin elämä on enemmän sosiaalisessa mediassa. Sosiaalisen median statuksella ei pitäisi olla mitään merkitystä ihmisen elämälle. Tiedän niitä, joilla tykkäyksiä satoja, toisilla samanlaisesta kuvasta muutamia. Jotkut vaan haalii kaikki entiset ja nykyiset tutut naamat kavereiksi. Kyllä niitä tykkäyksiä silloin saa. Tiedän eräänkin muijan, joka saa paljon tykkäyksiä, mutta on tosielämässä ihan skitso. Facebookissa vaan elää ihanaa omaa elämäänsä....
Mä jotenkin arvostan enemmän ihmisiä, joilla ei ole satoja kavereita. En oikein tiedä miksi.
Mutta mistä tuo nettikiusaaminen sitten johtuu?
Kavereissani on muutamia ns vakiotykkääjiä, joiden tiedän lähes aina peukuttavan päivityksiäni, kuviani ym. Mutta välillä on niin, ettei kukaan tykkää jostain päivityksestäni. Mutta varsinkaan kommenteistani ei siis tykätä, vaikka olen todellakin asiallinen ja positiivinen aina.
ap
"Yhyy mua nettikiusataan kun kaverit ei tykkää tästä mun uudesta LiibaLaaba -päivityksestä!"
Ette oo tosissanne aikuiset ihmiset!? Itse tykkään oikeasti mielenkiintoisista ja hyvistä oivalluksista Facessa, en jostain "laitoin tänään pastaa"-jutuista tai huomiohuoraus-päivityksistä.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 23:29"]
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 23:23"][quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 23:17"]Sosiaalinen statuksesi ei ole tarpeeksi korkea. On niitä joiden kuvilla on 8 tykkääjää ja niitä joilla on 300 tykkääjää [/quote] Saako tykkäyksistä jotain rahaa vai miksi ne ovat merkityksellisiä? Kertokaa minulle. [/quote] Olen itse 20 v joten saattaa olla vähän eri kuin vaikka nelikymppisten facessa mutta; Hyvännäköiset, charmikkaat, salillakäyvät tainmuuten vaan suositut saavat paljon tykkäyksiä. Sillä jotenkin nostetaam omaa arvoa kun on paljon tykkäyksiä, jotkut on että vau tolla on 100 tykkäystä toi on varmaan siisti tyyppi. Itse olen tämän pelin yläpuolella ja kuvillani on muutama tykkääjä. Nuorempana otin hirveästi paineita ja sain hirveet kiksit jos joku tykkäs tai kommentoi tyyliin : kaunis <3
[/quote]
Puhut varmaan miehistä? Vai millainen nainen on "charmikas" tai saa ns.lisäarvoa salilla käymisestä? :D
Täytyis aina muistaa ettei se todellinen elämä siellä facessa ole. Tiedän yhden henkilön joka saa hetkessä profiilikuvaansa 100 tykkäystä, mutta on oikeassa elämässä todella yksinäinen ihminen. Face on muutenkin niin pinnallinen paikka, siellä on monilla vain lomakuvat, juhlat. ns parhaat hetket elämästä.
Siis onko sekin jo kiusaamista, ettei tykkää jokaisesta fb kommentista??
Isot on ongelmat :D