Tietojenkäsittelytieteen opiskelijat
Olenko ainoa jonka mielestä tietojenkäsittelytieteilijät on vähän epämääräistä sakkia? Valintakokeet on suhteellisen helppoja, sisäänpääsyraja matala ja varsinkin alkupään kurssit melkein naurettavia. Opiskelija-aineskin tuntuisi ensivaikutelman perusteella olevan vähän sitä sun tätä.
Kommentit (3)
Olen kyllä ihan valmistunut tietojenkäsittelytieteen FM ja alallakin jo 15 vuotta... Mutta joo, opintoihin sisään pääsee helposti. Minusta silti ainakaan silloin kun itse opiskelin, ei siellä mitään "tyhmää" porukkaa ollut vaan ihan sellaisia kuin pitäääkin, tietokonenörttejä joita kiinnosti tietokoneet ja ohjelmointi. Yleensä kaikilla sisäänpäässeiläl oli riittävästi älyä selviytyä itse opinnoistakin ja työstä.
Pari tapausta tieädn joille matematiikan peruskurssit ja jotkut ohjelmoinnin ekat kurssit oli liikaa ja lopettivat kun ei mennyt läpi. Toisaalta esim. itselläni oli lyhyt matematiikka enkä ollut ikinä suunnilleen edes käyttänyt tietokonetta kun lähdin opiskelemaan, ja hyvin meni ja alan töissäkin on pärjätty. Motivaatiosta ja sisusta se on kiinni pärjääkö, harvalla niin olisi ettei vaan oikeasti äly riittäisi.
Muuta en tiedä, mutta minulla oli jokunen vuosi sitten seksisuhde mieheen joka opiskeli tietojenkäsittelytieteitä. Oli, ja on edelleenkin aivan äärettömän kuuma tapaus. Nam!
Missä sä opiskelet?
Mulle kurssit olivat liian vaikeita, vaikka olen DI...