Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi armeijassa pitää herätä niin aikaisin? Onko sotatilanteessa tarkoitus hyökkäillä nukkuvien vihollisten kimppuun?

Vierailija
16.09.2021 |

Olisin kiinnostunut hakeutumaan armeijaan, mutta arveluttaa tuo aikainen herääminen. Olen enemmän ilta ihmisiä. Kunto on hyvä, olen harrastanut aktiivi liikuntaa koko ikäni ja juoksen 2800-3000m coopertestissä. Lisäksi pystyn uimaan 4km avovedessä ja pyöräilemään 100km yhtä kyytiä. Eli kunnon puolesta uskoisin pärjääväni.

Onko jotain joukkoyksikköä mikä tekisi hommia öisin tai myöhemmin illalla ja saisi sitten aamulla / päivällä nukkua?

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu hommista ja yksiköstä. Toisissa yksiköissä aamupala on ensimmäisten joukossa, joten he heräävätkin aikaisemmin. Puoli kuudeltakin voi olla herätys, mutta aamupalan jälkeen on aikaa tehdä aamutoimia yms, joskus on tuntikin aikaa rötvätä jos koulutus alkaa vasta virka-ajan puitteissa. Nämä pätee pääsääntöisesti p-kaudella yms. Koulutuksen loppuvaiheessa voi olla paatuneimmat taistelijat niin laiskuneita, ettei jakseta aamupalalle. Mutta se riippuu hommista. 

Vierailija
102/104 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ajatelkaas, itärajan takana kello on tuntia aikaisempi kuin Suomessa. Kumman kelloajan mukaan sotaa käydään?

Osapuolten yhteisymmärrystä kellonajan tulkinnasta ei tarvita. Kumpikin osapuoli todennäköisesti täyttää oman sotapäiväkirjansa oman virallisen kellonaikansa mukaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan ei maastoharjoituksissa ehditty nukkua ollenkaan. Silloin ei tarvinnut myöskään herätä.

Vierailija
104/104 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisinaan ei maastoharjoituksissa ehditty nukkua ollenkaan. Silloin ei tarvinnut myöskään herätä.

Mutta toisissa harjoituksissa ei muuta tehtykään. Mutta kuten sanottua, niin nämä riippuu niin kovasti hommista. Itse olin autohallin valvoja. En koskaan ole nukkunut niin paljon kuin intissä. Työelämässä etätöissäkin pitää herätä ihmisten aikoihin. Meillä oli joka 4. viikonloppu kiinni. Noina viikonloppuina nukuttiin pitkään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi