Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun äänestät, äänestätkö todennäköisesti voittavaa

Vierailija
24.03.2023 |

vai valitsetko tuntemattomamman ehdokkaan?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kertaa eduskuntaan pyrkivät valitsin. Toisista yhteyksistä tuttu nimi. Ei henkilökohtainen tuttu kuitenkaan

Vierailija
2/12 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosin oman asuinpaikkakunnan ehdokkaita valitsemastani puolueesta. Niitä onkin vain kaksi ja vaalikonevastausten perusteella oli aika helppo valita näistä toinen.

Puolue toki selvä koska olen autoilija, ei tarvinne tarkemmin selittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemattoman, tällä kertaa.

Vierailija
4/12 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläkertaa valitsin kolmesta suurimmasta vähiten huonon. Koska jostakin näistä tulee pääministeripuolue. Puolue jota oikeasti kannatan kuuluu pienpuolueisiin, sen pääseminen hallitukseen riippuu taas hallituksen muodostajasta. Jos tilanne ei olisi ollut näin tasaväkinen suurten puolueiden kesken,olisin äänestänyt suoraan omaa puoluetta.

Kävin äänestämässä demareita.

Vierailija
5/12 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valinnut aina sen, joka tuntuu kohdallani sopivimmalta ehdokkaalta. Kahdesti mennyt eduskuntaan, kahdesti ei.

Vierailija
6/12 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosin oman asuinpaikkakunnan ehdokkaita valitsemastani puolueesta. Niitä onkin vain kaksi ja vaalikonevastausten perusteella oli aika helppo valita näistä toinen.

Puolue toki selvä koska olen autoilija, ei tarvinne tarkemmin selittää.

Liike Nyt?

Vierailija
7/12 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin sitä ennakkoon joka ajaa suomalaisen etua.

Vierailija
8/12 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ännestämäni ehdokas ei ole koskaan mennyt läpi. Yleisesti valitsen ensin puolueen ja sen jälkeen sieltä jonkun kohtuu sopivan ehdokkaan. Viimeksi äänestin nuorta naista ihan tsemppimielessä: tiesin että hän ei tule pääsemään läpi, mutta halusin kannustaa jatkamaan politiikassa. 

Vierailija
9/12 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalikoneiden (tein useamman) perusteella rajasin puoluevalinnan, katsoin, mitä ehdokkaita löytyy ehdotuksista ja niiden perustella valitsin ehdokkaan jota äänestin. Tiedän, että ääni menee ensisijaisesti puolueelle, joten ensisijainen valinta oli se puoluevalinta. Toki sitten piti katsoa, että ehdokaskin on sellainen, jota haluan kannattaa.

Vierailija
10/12 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä silläkin oli merkitystä, että äänestämäni ehdokas menee todennäköisemmin läpi kuin toinen lähes yhtä vahva ehdokas, joka oli mielessäni. Olen ehdokkaani kampanjatiimissä eli olen tutustunut häneen ja minusta on hyvä, jos Arkadianmäelle nousee henkilö, jonka henkilökohtaisesti tunnen ja johon on matala kynnys olla yhteydessä.

En ole aikuisiällä kertaakaan äänestänyt kunta-, alue- tai ek-vaaleissa henkilöä, jota en joko olisi tuntenut entuudestaan tai tutustunut kampanjan aikana. Aluevaaleissa en kampanjoinut oman ehdokkaani puolesta, muissa vaaleissa olen kampanjoinut ainakin jostain 2008 vuodesta alkaen.

Vierailija
11/12 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna ensisijaisesti puolueelle ääni, ehdokkaalle kannatuksen vuoksi.

Vierailija
12/12 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestin sitä ennakkoon joka ajaa suomalaisen etua.

Puolueen sana ratkaisee ei siinä yksittäisen kansanedustajan mielipiteitä paljon kysellä.

Mutta oliko jo eduskunnassa oleva, julkkis vai tuntamattomampi? (väännetään rautalangasta kun et kysymystä ymmärtänyt)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme