Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähköpotkulautailija ajoi 5-vuotiaan pälle Turussa

Vierailija
16.09.2021 |

"Tyttö loukkaantui onnettomuudessa ja vietiin sairaalahoitoon Tyksiin. Hän sai jalkaansa sääriluun ja pohjeluun murtumat. Koko vasen jalka kipsattiin, ja tyttö joutuu istumaan pyörätuolissa kuuden viikon hoitoajasta neljä."

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Miten sille 5-vuotiaalle kävi?

Vierailija
2/71 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti lapsi on juossut eteen, kun ei ole kuullut mitään tulevan, eikä ole katsonut yhtään ympärilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti lapsi on juossut eteen, kun ei ole kuullut mitään tulevan, eikä ole katsonut yhtään ympärilleen.

Sinäkö laitat tämän lapsen syyksi? Sillä lautailijallako ei ole mitään osuutta asiaan?

Vierailija
4/71 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja entä sit? Itse hidastan aina kun näkyy pieniä lapsia. Toki se on aina mahdollista että onnistuu juoksemaan sellaisesta kulmasta ettei näe eikä osaa ennakoida.

Vierailija
5/71 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

– Näin sähköpotkulaudan lähestyvän kovaa vauhtia edestämme Kop-kolmion suunnasta. Tajusin, että sähköpotkulautailija ei aio väistää, vaan tulee aivan kohti. Ehdin alta pois, mutta takanani takin liepeessä roikkunut tyttöni jäi alle, Kaunio kertoo.

Vierailija
6/71 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen ettei se isä vaistomaisesti suojannut lastaan. Väisti vain itse.

Vierailija
7/71 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/71 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

– Näin sähköpotkulaudan lähestyvän kovaa vauhtia edestämme Kop-kolmion suunnasta. Tajusin, että sähköpotkulautailija ei aio väistää, vaan tulee aivan kohti. Ehdin alta pois, mutta takanani takin liepeessä roikkunut tyttöni jäi alle, Kaunio kertoo.

No siinäpä on tosiaan "vuoden isän" palkinnolle mahtava ehdokas. Ei suojaa lastaan ensin vaan ensin hyppää itse alta. Kaikenlaisia penteleitä sitä oikein on ja vielä tuon tulee mediaan ulisemaan....

Vierailija
9/71 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, mites se lain mukainen tilannenopeuden hallinta ja ennakointivelvollisuus...

Vierailija
10/71 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi isä.

Vierailija
11/71 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden harrastuspaikan pihalla olen huomannut tuon ilmiön että äidit taluttaa kädestä pieniä lapsia kun isät antaa niiden juosta läpi parkkipaikan. Ihan kuin nämä miehet ei yhtään ymmärtäisi kuinka vaarallista tuo on.

Vierailija
12/71 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali isä olisi napannut sähköpotkulaudan sarvista ja heittänyt koko hökötyksen kuljettajineen lähimpään puuhun.

Vierailija
13/71 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ajoi jalkakäytävällä sääntöjen vastaisesti?

Itse käytän sähkölautoja on tosi käteviä kaupungissa mutta niillä pitää ajaa fiksusti osana liikennettä ja noudattaa liikennesääntöjä. Lisäksi alaikäisten ajaminen ja kaksipäällä ajaminen pitäisi oikeasti saada kuriin. Silti kaikilla liikennemuodoilla tapahtuu onnettomuuksia. Turha syyttää ajoneuvoa vaan kuljettajaa.

Vierailija
14/71 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kohta kielletään koko pas.... laudat.

Vierailija
15/71 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi kohta kielletään koko pas.... laudat.

Ei kielletä. Kevyet sähköajoneuvot ovat täällä ja tulevat olemaan. Voit olla aivan varma siitä.

Vierailija
16/71 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä väistää jolloin osuma tulee suoraan tyttöön. Taputap.

Vierailija
17/71 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän sähkölautoja on tosi käteviä kaupungissa mutta niillä pitää ajaa fiksusti osana liikennettä ja noudattaa liikennesääntöjä. Lisäksi alaikäisten ajaminen ja kaksipäällä ajaminen pitäisi oikeasti saada kuriin. Silti kaikilla liikennemuodoilla tapahtuu onnettomuuksia. Turha syyttää ajoneuvoa vaan kuljettajaa.

Yli puolet Suomen jalkakäytävistä on sellaisia, että niillä on pakollista ajaa sähköpotkulaudalla ja polkupyörällä. Nimitys näille on "kevyen liikenteen väylä". Silti se pelkkä kevyen liikenteen väylän liikennemerkki ei tee niistä yhtään sen turvallisempia kuin mitä jalkakäytävätkään ovat.

Vierailija
18/71 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja entä sit? Itse hidastan aina kun näkyy pieniä lapsia. Toki se on aina mahdollista että onnistuu juoksemaan sellaisesta kulmasta ettei näe eikä osaa ennakoida.

Toki pitää hidastaa, mutta silti kyllä ihmetyttää, että miksi ihmiset antavat lastensa rynnistää sinne tänne väylillä jossa kulkee myös ajoneuvoja. Siitä kävelevästä lapsesta voi pitää kiinni, ja jos kädet eivät riitä kiinnipitämiseen niin valjaat on keksitty.

Vierailija
19/71 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli puolet Suomen jalkakäytävistä on sellaisia, että niillä on pakollista ajaa sähköpotkulaudalla ja polkupyörällä. Nimitys näille on "kevyen liikenteen väylä". Silti se pelkkä kevyen liikenteen väylän liikennemerkki ei tee niistä yhtään sen turvallisempia kuin mitä jalkakäytävätkään ovat.

Jalkakäytävä ja kevyen liikenteenväylä ovat eri asioita. Fillarilla tai sähkölaudalla ei saa jalkakäytävällä. Kävelykatu on sitten eri asia ja niillä saa jossain tapauksissa ajaa. Silti kevyt ajoneuvo vöistää aina jalankulkijaa ja sovittaa nopeuden tilanteen mukaan.

Vierailija
20/71 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäkää nyt naiset päättää mitä vaaditte miehiltä!

- mies suojaa naista tai lapsiaan = toksista maskuliinisuutta! Patriarkaatti! Sovinismia!

- mies ei suojaa heitä = on siinäkin mies! Vuoden isä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän