Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä Ulla, tismalleen samaa mieltä

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole Ullan kanssa samaa mieltä.

Minua kiinnostaisi tietää, että kuka tämä Ulla oikein on, mistä hän on työhönsä päätynyt? Ullasta on tullut populisteja ylöspäin katsovien ihmisten sankari.

Vierailija
2/10 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 17:13"]

Minua kiinnostaisi tietää, että kuka tämä Ulla oikein on, mistä hän on työhönsä päätynyt? Ullasta on tullut populisteja ylöspäin katsovien ihmisten sankari.

[/quote]

Höpöhöpö. Olen kaikkea muuta kuin populisteja ylöspäin katsova. Olen se vastarannan kiiski, joka ei uskalla olla eri mieltä massan kanssa. Aina en vain ole samaa mieltä sen toisen vastarannankiisken kanssa, valitan, vaikka häntä muuten arvostaisinkin. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy vielä todeta, että kirjoitin eriävän mielipiteeni, hyvin samanhenkisen kuin Ullan, Kutri-ketjuun jo pari päivää sitten. Ulla on voinut hyvinkin saada ponnen omaan kirjoitukseensa minun kirjoituksestani. Mitä siihen sanot nro 2? -ap

Vierailija
4/10 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 17:16"]

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 17:13"]

[/quote]

Höpöhöpö. Olen kaikkea muuta kuin populisteja ylöspäin katsova. Olen se vastarannan kiiski, joka ei uskalla olla eri mieltä massan kanssa. Aina en vain ole samaa mieltä sen toisen vastarannankiisken kanssa, valitan, vaikka häntä muuten arvostaisinkin. -ap

[/quote]

siis uskaltaa, pieni freudilainen ;) -ap

Vierailija
5/10 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 17:21"]

Täytyy vielä todeta, että kirjoitin eriävän mielipiteeni, hyvin samanhenkisen kuin Ullan, Kutri-ketjuun jo pari päivää sitten. Ulla on voinut hyvinkin saada ponnen omaan kirjoitukseensa minun kirjoituksestani. Mitä siihen sanot nro 2? -ap

[/quote]

Oikeastiko luulet, että Appelsiini lukee sinun kirjoituksasi täällä ja tekee niistä kolumnin? :D Mahdat tuntea itsesi tärkeäksi ajatellessasi niin.

Vierailija
6/10 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 17:32"]

[/quote]

Oikeastiko luulet, että Appelsiini lukee sinun kirjoituksasi täällä ja tekee niistä kolumnin? :D Mahdat tuntea itsesi tärkeäksi ajatellessasi niin.

[/quote]

En oikeasti luule, mutta siinä missä sinä tai minä olemme täällä miksei myös toimittajat. Pääpointtini olikin se, etten komppaa Ullan mielipidettä muusta kuin siitä syystä, että olin itse samaa mieltä jo aiemmin.

Mutta ihmettelyysi hymiön kera...onhan se todettu ennenkin, vauva-palstaa on luettu ja lainattu useasti. Toisaalta ethän sinä tiedä kuka minä olen. Enkä minä katso, että ihmisen tärkeyden mittari on se, lainaako/eikö lainaa satunnainen toimittaja häntä...kröhöm...vai onko sinusta niin?

Vierailija
7/10 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
8/10 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Samoin kirjoitin minä. Erittäin hyvä kirjoitus Ullalta siis.

Vierailija
9/10 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appelsin elää omassa todellisuudessaan poliittisin päämäärin. Mitään tukea ei tule tippumaan uupuneille ja mielenterveysongelmaisille koska ne eivät ole syitä perhesurmiin. Tulevat psykopaatit kasvavat näissä perheissä. Hyvä kokoomus, paha ulkoistetaan aina jonnekin elinpiirin ulkopuolelle.

Vierailija
10/10 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tykkää tuosta kirjoituksesta toisella lukemallakaan, mutten vielä hahmota, miksi. Yritän kirjoittaa ajatuksia auki.

En usko tuohon valovuositeoriaan, ja suhtaudun epäilevästi siihen, miksi sitä pitää viljellä. Lisäksi se on vastaanlaittamatonta mallia. Jos joku nyt äkillisesti saa päähänsä jotain tuollaista ja toteuttaa sen, voidaan aina päätellä, että piilevästi narsisti paska se oli kuitenkin.

Ruokitaan jyrkkää erottelua meihin kunnollisiin ja niihin muihin. Tarkoitus on ehkä rauhoittaa, mutta viime kädessä silloin tyynnytellään ihmisiä sietämään sietämätöntä. Miksi on niin normaalia ollla niin väsyksissä, että ihminen alkaa miettiä perhemurhataipumuksiaan? Eikö kuitenkin olisi syytä pyrkiä rajusti keventämään kaikkien hyväksyttävänä pitämää stressitasoa, jotta ihmiset osaisivat pyytää ja antaa apua? Tässä tuetaan päinvastoin itseriittoisuutta.

Ja kun ongelma on paljon suurempi kuin se, montako ikäluokan lapsista kuolee sukulaisten tappamina. Se sama pärjäämisen ruokkiminen ja ihannointi aiheuttaa valtavan pahoinvoinnin ja häpeän aallon, jonka pikkuinen vaahtoharja tässä silitellään pois ja julistetaan kaiken olevan hyvin. Uhreja on kuitenkin pilvin pimein, ja he jäävät näkymättömiin: pahoinpideltyjä, erolapsia, heitteille jätettyjä vanhuksia ja sairaita, julmasti kohdeltuja puolisoja, ystäviä, naapureita, itsemurhia, itsetuhoisuutta, masennusta, fyysisiä sairastumisia.

Meidän pitäisi kansakuntana alkaa tehdä töitä sen eteen, että hankittaisiin kaikille kansalaisille inhimillisemmät olot. Tämä on sitä tärkeämpää, jos vanha yhteiskuntaihanne on romahtamassa. Appelsin tekee päinvastoin, hän saarnaa, että ollaan vain hiljaa ja ylpeitä, kun meillä sentään menee paremmin kuin naapurissa ja olemme sen pätevyydellämme ansainneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi