Sairasloma ja facebook
Mitä olette mieltä?
Työkaveri siis saikulla (taas) ja nyt sitten juuri laittoi kuvia kivalta aurinkoiselta kävelylenkkireissulta koiransa kanssa Facebookiin. Onko tämä teistä ihan ok?
Kommentit (18)
Riippuu minkä syyn takia on sairaslomalla?
No, pitäähän se koira pissittää oli sairas tai ei. Jos työkaveri ei ole juuri sinulle kertonut saikun syytä niin se ei sinulle kuulu.
no on. voi olla henkistä... esim burn out tai jotain muuta. ei voi koskana tietää. annna toisen olla ja toivota parempia vointeja!
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 15:20"]no on. voi olla henkistä... esim burn out tai jotain muuta. ei voi koskana tietää. annna toisen olla ja toivota parempia vointeja!
[/quote]
Tai vaikka selkävaivaa, siihenkin usein lääkkeenä on liikunta.
Ap. Ei kuulukaan minulle, muuten kuin että saan hoitaa jatkuvasti hänen työnsä. Ei kovin mieltä ylennä
Itse olen parhaillaan myös saikulla. Sairaudesta huolimatta ruoat on laitettava, kaupassa käytävä ja koira ulkoilutettava. En kyllä erikseen faceen näistä kuvia jakele, mutta mitäs sitten vaikka laittaisinkin? Ja esimies on facekaverini. Hommaa löysempi pipo!
Minä esim olen sairaslomalla syövän takia, mutta käyn joka päivä lenkillä. Sopiiko se sinulle, ap?
Huoh, no hae itsekin saikkua, niin ei tarvii kadehtia.
Olen samaa mieltä siitä, että sairasloman syy ei millään tavalla ap:lle kuulu, mutta ymmärrän myös miksi häntä ottaa päähän. Sairaslomalaiset voisi itsekin miettiä miten paljon kannattaa rehvastella asioilla, joita ei-työkuntoisena tekee, joku kun joutuu sillä aikaa hänenkin työosuutensa tekemään.
Mina olen ollut saikulla olkapaan niveltuppitulehduksen takia. Oikeaa katta en voinut kayttaa ollenkaan eli tyonteosta ei olisi tullut mitaan. Pystyin kuitenkin kaymaan ulkona kunhan pidin toisen kasivarren paikallaan heiluttelematta. Kaytiin miehen kanssa kavelyilla ja autoajeluilla seka kylassa ystavien luona. Koko ajan oli kipua mika esti tyonteon mutta ei elamista.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 15:29"]
Se on jumalauta sairausloma!
[/quote]
Nykysuomen sanakirjassa esiintyvät molemmat sanat ilman kannanottoa, ellei jonkinlaiseksi suosimiseksi tulkita sitä, että sanaa ”sairausloma” selitetään vain merkinnällä ”s.” (= substantiivi), kun taas sanalle ”sairasloma” annetaan myös määritelmä tai kuvaus: ”sairauden vuoksi saatu loma” ja kaksi käyttöesimerkkiä.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 15:28"]
Olen samaa mieltä siitä, että sairasloman syy ei millään tavalla ap:lle kuulu, mutta ymmärrän myös miksi häntä ottaa päähän. Sairaslomalaiset voisi itsekin miettiä miten paljon kannattaa rehvastella asioilla, joita ei-työkuntoisena tekee, joku kun joutuu sillä aikaa hänenkin työosuutensa tekemään.
[/quote]
Kiitos, joku sentään ymmärsi mitä ajan takaa. Ap
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 15:36"]
[/quote]
[/quote]Ymmärrän mutta en hyväksy mitä ajat takaa. Miksi pilaat elämäsi kyttäämällä muita? Jos töitä on liikaa, lakkaa tekemästä jolloin työnantajan on palkattava lisää väkeä. Helppoa.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 15:43"]
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 15:36"]
[/quote]
[/quote]Ymmärrän mutta en hyväksy mitä ajat takaa. Miksi pilaat elämäsi kyttäämällä muita? Jos töitä on liikaa, lakkaa tekemästä jolloin työnantajan on palkattava lisää väkeä. Helppoa.
[/quote]
Ihanko tosissasi kuvittelet, että yksikään työnantaja varsinkaan vallitsevassa taloustilanteessa palkkaisi niin paljon työvoimaa, että aina on joku "varalla" jos joku sattuu sairastumaan? Entä jos onkin kaksi ihmistä samaan aikaan sairaana? Mukava unelma, mutta ei tule tapahtumaan. Siksi yhteishengen vuoksi kumpikin osapuoli voisi edes yrittää ymmärtää toisiaan eikä sairaslomalainen ainakaan tahallaan kääntää puukkoa haavassa.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 15:43"][quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 15:36"]
[/quote]
[/quote]
Mitä kyttäämistä on, jos näkee kuvan Facebookissa? :D
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 15:35"]
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 15:29"]
Se on jumalauta sairausloma!
[/quote]
Nykysuomen sanakirjassa esiintyvät molemmat sanat ilman kannanottoa, ellei jonkinlaiseksi suosimiseksi tulkita sitä, että sanaa ”sairausloma” selitetään vain merkinnällä ”s.” (= substantiivi), kun taas sanalle ”sairasloma” annetaan myös määritelmä tai kuvaus: ”sairauden vuoksi saatu loma” ja kaksi käyttöesimerkkiä.
[/quote]
Eli virallinen termi on sairausloma. Siksihän sitä ei ole selitetty!
Sairausloma.