Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Klamydiatesti TK:ssa?

Vierailija
30.10.2014 |

Eli siis, eilen soittaessani terveyskeskuksen ajanvaraukseen muissa asioissa mainitsin samalla, että haluaisin myös käydä klamydiatestissä. Nainen puhelimessa sanoi laittavansa minut labraan (??), toivotti hyvät päivänjatkot ja katkaisi puhelun. Oon vähän huono asioimaan puhelimessa joten ei tullut kyseltyä tarkennusta siihen kuinka toimia...

Eli siis voinko nyt vaan mennä tässä joku päivä, esim. huomenna, terveyskeskukseen ja ilmoittaa tulleeni klamydiatestiin? Ja sitten joku hoitaja vaan ohjaa mut labraan, pissaan purkkiin ja that's it? Ei oo kovin usein tullut käytyä lääkärissä yleensäkään niin jotenkin en tiedä ollenkaan kuinka käyttäytyä.

Kiitos avusta :-)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 13:54"]

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 13:39"]

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 12:33"]

Minä kun kävin testauttamassa, otin samassa verikokeet. Varasin netistä labran aamuajan (verikoe oli paastoarvoista), olin 4 tuntia virtsaamatta. Hoitaja otti verikokeen ja antoi kupin. Ei alapesua, alkuvirtsa pyttyyn, keskivirtsa kuppiin,loppuvirtsa pyttyyn. Kansi kiinni, kuppi hoitsulle ja vola. 

[/quote]

Tuo on ollut eri näyte, klamydiatestiin otetaan alkuvirtsa. Jos tuosta on katsottu klamydia, olet saattanut saada väärän negatiivisen, koska näyte on otettu väärin.

[/quote]

No voi ny elämä, oikeesti? Ois parempaakin tekemistä ku jatkuvasti juosta pissaamassa purkkeihin... Täytyypä kysäistä ku on soittoaika toisiin tuloksiin

[/quote]

Eihän se ole kuin SINUN elämäsi, terveytesi ja mahdollinen lapsettonuutesi tulevaisuudessa. Emme me labrassa halua hankaloittaa toisten elämää MUTTA klamydianäytettä varten tulee pidättää vähintään 2h ja alkuvirtsaa, ei keski- eikä loppuvirtsaa. Tosin hoitajan olisi pitänyt ohjeistaa oikein ja onko sinulla ollut klamydialähete vai esimerkiksi virtsan kemiallinenseulalähete. Silloin olet menetellyt juuri oikei.

Vierailija
2/20 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 11:11"]

Meidän labrassa menee niin, että labraan mentäessä nappaa vuoronumeron, kun se numero tulee niin hetulla katsovat lähetteet koneelta. Antavat pissipurkin ja vessaan pissalle, siellä on luukku mihin purkin voi jättää.

[/quote]

Miksi ei voi pissata jo kotona purkkiin? Ei kaikki pysty pidättämään aamupissaa jos on heti aamusta mentävä labraan. Varmaan voi jo valmiiksi kotona pissata purkkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 11:28"]

ja ei käy mikään pilttipurkki!!

[/quote]

No ihan tasan varmasti käy! Kunhan se on hyvin pesty! Nimim. viime kesänän kiikutin näytteen pilttipurkissa jonka kannen olin laittanut huonosti kiinni ja puolet pissasta oli muovikassin pohjalla! :D Onneksi se muovipussi ei sattunut vuotamaan, olis ollut helvetin noloa jos olis ollut käytävä kusessa kun labrassa odottelin vuoroani seisaalteen pussi kädessä! :D Ja onneksi se purkkiin jäänyt pissa riitti... oli kyllä hemmetin noloa kaivella se purkki pissasesta pussista (toivottavasti kukaan ei kuullut/nähnyt). Siinä labraluukulla ei ole kyllä mitään yksityisyyttä, kaikki penkeillä istuvat näkee ja kuulee mitä siinä keskutellaan. Ja näin PORVOON Näsin labrassa. Ja tämä ei ole provo! :D

Vierailija
4/20 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tk: n labraan ei voi marssia suoraan milloin vain. Vaikka on lähete koneella, pitää aika varata etukäteen näytteenottoon. Ja labra on auki vain ti ja to. Säästöt nääs...

Vierailija
5/20 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin jos lähete on laitettu labraan niin voi kävellä sinne suoraan ja ilmottautua siellä labrassa

Tosin klamydia ei välttämättä tarvi lähetettäkään ehkä joka paikassa, et voi vaan suoraan kävellä labraan ja ilmottautua et haluaa klamydia testiin

Vierailija
6/20 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klamydia- ja tippuri-virtsanäytteeksi otetaan ns. alkuvirtsanäyte, jonka mukaan kertyneet solut saadaan talteen. Näyte otetaan laboratoriossa. Noudata seuraavia ohjeita:

Ole virtsaamatta vähintään 2 tuntia ennen näytteenottoa.
Näytettä ei tulisi ottaa kuukautisten eikä äkillisen virtsatietulehduksen aikana.

Jos haluat aamuvirtsaa napata kotona niin voit hakea etukäteen labrasta näytepurkin. Jos et pääse hakemaan niin myös hyvin pesty pilttipurkki käy. Labrassa jonotat purkin kanssa omaa vuoroa ja sitten kun sun vuoro tulee niin annat näytteen henkilökunnalle. :)

Vierailija
7/20 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja älä tee alapesua ennen näytteenottoa ja pitää olla ALKUvirtsaa!

Vierailija
8/20 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän labrassa menee niin, että labraan mentäessä nappaa vuoronumeron, kun se numero tulee niin hetulla katsovat lähetteet koneelta. Antavat pissipurkin ja vessaan pissalle, siellä on luukku mihin purkin voi jättää.

Vierailija
9/20 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on siinä se vaikein osuus, että pitää olla yli kaksi tuntia edellisestä vessankäynnistä XD

Vierailija
10/20 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes kiitos paljon, ehkä mä osaan! Ja sillähän ei varmaan oo väliä mihin aikaan sinne menee tai mitään? :-D Ap

Vierailija
11/20 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei käy mikään pilttipurkki!!

Vierailija
12/20 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan tuossa meidän labrassa ole ajankohdalla mitään merkitystä :)
T. 5

Vierailija
13/20 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun kävin testauttamassa, otin samassa verikokeet. Varasin netistä labran aamuajan (verikoe oli paastoarvoista), olin 4 tuntia virtsaamatta. Hoitaja otti verikokeen ja antoi kupin. Ei alapesua, alkuvirtsa pyttyyn, keskivirtsa kuppiin,loppuvirtsa pyttyyn. Kansi kiinni, kuppi hoitsulle ja vola. 

Vierailija
14/20 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittää tässä vaiheessa ihan toi pissatesti, keräilin tohon puhelinsoittoonkin rohkeutta monta päivää :-D Tästä vahingosta on kuitenkin vasta sen verran vähän aikaa, että HIV:n meen testaamaan vasta parin kuukauden päästä sitten! ap

Vierailija
15/20 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tuo on ollut eri näyte, klamydiatestiin otetaan alkuvirtsa. Jos tuosta on katsottu klamydia, olet saattanut saada väärän negatiivisen, koska näyte on otettu väärin.

Vierailija
16/20 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 13:39"]

[/quote]

[/quote]

No voi ny elämä, oikeesti? Ois parempaakin tekemistä ku jatkuvasti juosta pissaamassa purkkeihin... Täytyypä kysäistä ku on soittoaika toisiin tuloksiin

Vierailija
17/20 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no jos mä huomenna aamupäivällä uskaltautuisin menemään tonne. Se on vaan tosi pieni terveyskeskus, espoolaisesta lähiöstä kyse, kuumottaa jos en osaakaan käyttäytyä siellä tai jotain! Kuitenkin se odotushuone on täynnä vaan jotain vanhuksia jotka ravaa siellä monta kertaa viikossa ja katsoo mua pahastuvasti kun mainitsen vastaanotossa mitä varten oon siellä...

Vierailija
18/20 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

// paitsi että juuri ton edellisen viestin kirjoitettuani huomasin että menkat on alkaneet viikon etuajassa, ja silloinhan ei testiä voi ottaa... :-D ei hitto, en kestä että tää nyt lykkääntyy vielä viikolla. No ei voi mitään.

Ap

Vierailija
19/20 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 tässä päivää. Soittoaikaa varatessa kyllä sielläkin väittivät, että ihan oikein se varmasti on otettu, että ensin pitää pissata vähän pyttyyn, sitten vasta, suihkua katkaisematta purkkiin, ja loput pyttyyn. Ja niin, siksi minä olen siellä vastuullisesti käynytkin pissimässä purkkiin, ettei moista kiusaa olisi. 

Vierailija
20/20 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 12:42"]Mulle riittää tässä vaiheessa ihan toi pissatesti, keräilin tohon puhelinsoittoonkin rohkeutta monta päivää :-D Tästä vahingosta on kuitenkin vasta sen verran vähän aikaa, että HIV:n meen testaamaan vasta parin kuukauden päästä sitten! ap
[/quote]

Testauta sitten myös hepatiitit, kuppa, herpeksen vast.aineet. Nyt jo voi klamydian lisäksi testauttaa tippurin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä