Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaitiolovelvollisuudesta

Vierailija
29.10.2014 |

Törmäsin eräässä Hgin keskustan baarissa tänään uskomattomaan juttuun, kun istuin iltaa. Selvästikin HUSin naiskirurgi aika kovasti päissään ilmeisesti miesystävänsä tai kollegansa kanssa kailotti suureen ääneen työjuttuja. Hän puhui nimillä kollegoista, arvosteli potilaita tunnistettavasti ja kuvaili omaa hienoa etenemistä urallaan. Hän kertoi mm. huolellisesti, mitä leikkauksia ei halua tehdä. Ensimmäisenä elinsiirrot, ei kuulemma tiedä "mitä paskaa" niille huom! NIILLE (potilas) viitsii siirtää. Kuvaili koneesta irrotukset yksityiskohtaisesti. Hän ei halua tehdä sukupuolenvaihdosleikkauksia, koska niitä ei pitäisi yhteiskunnan rahoilla tehdä. " En minäkään voi mennä valittamaan riippurintoja tai vatsamakkaroita psyyken syystä leikattaviksi", oli perustelut. Viimeisenä tuli sormen- ja muut siirrot. "Ne tulevat aina yöllä ja silloin väsyttää. Leikkauskin kestää useita tunteja, ei viittisi kaikenmaaliman sormenpätkiä karsia kokoon." Loppujen lopuksi tämä näinen juoksi oluen ääreltä 14 bussiin, toivottavasti ei HUSiin leikkuupöydän ääreen. Joo kiva rupatella tuttujen kesken, mutta arvostelukyky taisi nyt olla kateissa. Ja hei akka puhui niin lujaa, ettei voinut olla kuulematta...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita palautetta HUS:lle, älä palstalle.

Vierailija
2/11 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia ne lekurit on, ja sitten vielä tälläkin palstalla niitä pidetään jonain puolijumalina. Heh, akateemiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/11 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, laita palautetta HUSille.

Vierailija
5/11 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaavat ne hoitajatkin. Entiselle vaimolleni jouduin useasti huomauttamaan salassapitovelvollisuudesta kun hän alkoi kertoa kuka on saanut minkäkin tartunnan, kuka lähtenyt katkaisuhoitoon jne. Jos hän olisikin kertonut tietojaan vain minulle, olisin kyllä osannut pitää huolen, etteivät jutut leviä, mutta kun hän toitotti ihmisten asioita täysin estoitta myön vieraiden läsnä ollessa. Tästä syystä en missään tapauksessa halua hänen hakemansa avioeron jälkeen asettua asumaan samaan kuntaan, jossa hän on hoitajana.

Vierailija
6/11 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, eipä me ihan kaikki nyt tuollaisia kuitenkaan olla. Itse pidän salassapitovelvollisuudesta tiukasti kiinni. Mitään muuta itse salassapidon rikkomista ei tuossa tapahtunut kuin se, että puhui potilaista tunnistettavasti. Tuntoja pitää päästä joskus tuulettamaan, ei se työ aina niin herkkua ole, kuten ei minkään muunkaan ammatin, mutta humalassa tuli naisen valittua aivan väärä paikka. Kyllä omaa työtä saa arvostella, mutta tosiaan potilaista ei puhuta, enkä kyllä ikinä kollegoistanikaan puhuisi. Ilmeisen paska, muttei itseään puolijumalana pitävä tavislääkäri

Vierailija
7/11 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, toivoo ilmeisen paska jne. Jne

Vierailija
8/11 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän se potilaista tunnistettavasti sitten oli? Että lihava tuli laihdutusleikkaukseen ja en mä viittis niille sellaisia tehdä, ja potilaan penis oli poikki ja helvetti että oli vaikea ommella sinne läskien alle sitä takaisin vai?

Vierailija
9/11 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 00:41"]Mitähän se potilaista tunnistettavasti sitten oli? Että lihava tuli laihdutusleikkaukseen ja en mä viittis niille sellaisia tehdä, ja potilaan penis oli poikki ja helvetti että oli vaikea ommella sinne läskien alle sitä takaisin vai?
[/quote]

Rankassa työssä kehittyy rankka huumori. Pakkohan se on, muuten hajoaa pää.

Vierailija
10/11 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 00:44"]

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 00:41"]Mitähän se potilaista tunnistettavasti sitten oli? Että lihava tuli laihdutusleikkaukseen ja en mä viittis niille sellaisia tehdä, ja potilaan penis oli poikki ja helvetti että oli vaikea ommella sinne läskien alle sitä takaisin vai? [/quote] Rankassa työssä kehittyy rankka huumori. Pakkohan se on, muuten hajoaa pää.

[/quote]

No tuo ap:n kertoma kohtaaminen vaikutti aika tavalla siltä, että se pään hajoaminen oli jo tapahtunut.

Vierailija
11/11 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 00:44"]

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 00:41"]Mitähän se potilaista tunnistettavasti sitten oli? Että lihava tuli laihdutusleikkaukseen ja en mä viittis niille sellaisia tehdä, ja potilaan penis oli poikki ja helvetti että oli vaikea ommella sinne läskien alle sitä takaisin vai? [/quote] Rankassa työssä kehittyy rankka huumori. Pakkohan se on, muuten hajoaa pää.

[/quote] niin mutta mä vaan mietin että jos ei nimiä sanota niin missä se tunnistettavuus sitten on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi