Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osaako teidän ekaluokkalaiset huolehtia kouluunlähdöstä itsenäisesti?

Vierailija
29.10.2014 |

Entä läksyistä koulun jälkeen?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani on nyt jo 11-v, mutta muistan kyllä vielä ekaluokan aamut.. onneksi olin äippälomalla silloin, että pystyin valvomaan ne. Eli käytännössä ekaluokkalainen olisi pystynyt hoitamaan aamupalansa ja itsensä kouluun, JOS aikaa olisi ollut rajattomasti. Käytännössä ajantajun puute johti siihen , että aamupalaa olisi mätystetty tunti, pukemisen sijaan unohduttu leikkimään ja lopulta myöhästytty linja-autosta komeasti.

Eli vastaus on ei, ei pystynyt.

Vierailija
2/5 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin olin kotona ja sanoisin että ei. Ovat vielä kovin pieniä ja tarvitsivat aikuisen tukea ja turvaa. Mutta jos pakko niin puhelimen avulla kommunikoitte. Iltaisin aivan kaikki valmiiksi ettei mikään ole hukassa aamulla.  herätyksen laitat illalla soimaan ja puhelimella varmistat lähdön. Joku voisi neuvoa paremmin kellä kokemusta asiasta on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä kolmosellakaan....

Vierailija
4/5 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotona (2 muuta pienempää), mutta "testiolosuhteissa" on ainakin osannut. Kun aamupala on syöty, ja vaihdettu vaatteet, niin olen lähtenyt pienten kanssa kauppaan tms. Laitettu kello herättämään, sitten on käynyt vessassa, pukenut ulkovaatteet, ottanut repun ja lähtenyt.

Kun olen tullut kotiin, ovi on ollut lukossa, telkkari ja valot sammutettu. Että on osannut lähteä, mutta kovin monesti ei ole ollut tarvetta. Voi olla että tulisi huteja, jos pitäisi usein lähteä. Esim. jäisi reppu kotiin, ovi ei menisi lukkoon tms. Tai näin pimeällä pelottaisi jäädä yksin...

Vierailija
5/5 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö aloitti tänä syksynä koulun, on ihan pienestä pitäen ollu super-tunnollinen ja tähän asti ainakin osannut aamuisin huolehtia itsensä valmiiksi ja lähteä yksin matkaan. Vaikka useampana aamuna olen unohtanut "lähtökellon" laittamaan soimaan... *nolo* :D