Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen niin onnellinen, ettei minulla ole lapsia :)

Vierailija
29.10.2014 |

Luin Helsingin Sanomien artikkelin siitä, kuinka Suomi on kärkeä maissa, joissa lapsettomuus on yleistynyt nopeasti.

Kyllähän lapset ovat ihan söpöjä, enkä ole mitenkään lapsikielteinen. En pidä lapsia poissuljettuna. Kuitenkin olen niin onnellinen siitä, ettei minulla ole lapsia. Saan suunnitella elämääni omilla ehdoillani ja olla pitkiä aikoja rauhassa omissa oloissani. Olen suuresta perheestä, joten tiedän kyllä, mitä perhe elämä on. Tietysti ajattelen myös, että vanhemmiten lapset voisivat olla ihania. Mutta toisaalta on itsekästä ajatella, että hankkisin lapsia siksi, että minulla olisi turva vanhuuden varalle.

On aivan mahtavaa elää nuoren lapsettoman sinkun elämää. Sitä on vielä paljon jäljellä. Tiedän, ettei tämä kestä loputtomiin, mutta pitää nyt nauttia vielä tästä kaikesta.

http://www.hs.fi/kotimaa/a1414475778936

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen onnellinen että minulla on lapsia. Ja yksi lapsenlapsi. Kohta lähdetään juoksulenkille, ei tarvitse juosta yksin ja voi nauraa ja jutella.

Vierailija
2/9 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siinä samaa mieltä, että lapsia ei kannata tehdä kovin nuorena. Kannattaa otta ilo irti nuoruudesta. Niin minäkin tein. Mutta kun täyttää 30 niin alkaa kaipaamaan muutakin kuin iloista sinkkuelämää. Ja nyt kohta jo 50 v. Naisena olen erityisen iloinen lapsestani. Kannatti ehdottomasti. Eli nautin nuoruudesta, mutta olen nauttinut myös lapsestani. Hyvä valinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset nauttivat hirveästi siitä, että ovat riippumattomia muista. Toiset taas eivät voi kuvitellakaan elämää ilman perhettä.

Vierailija
4/9 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen onnellinen ettei minulla ole lapsua. Spontaanit matkat, oma rauha ja vapaus on ihanaa. Lapsia ei mulle koskaan tulekaan. Menettäisin niin monta itselleni tärkeää asiaa että mielummin olen tietämättä miltä tuntuu olla äiti. Muiden lapset ja lapset ylipäätään ovat aika yhdentekeviä. Joskus joku yksittäinen lapsi on tosi söpö ja hauska ja toinen lapsi poikkeuksellisen ärsyttävä.

Vierailija
5/9 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aina kiva että ihminen nauttii elämästään. Oli siinä sitten lapsia tai ei, oli puoliso tai ei. Jokainen meistä on erilainen ja tekee omanlaisensa valinnat. Hyvä että sulla on tällä hetkellä asiat hyvin. Niin on mullakin :)

Vierailija
6/9 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen onnellinen siitä, että minulla on lapsia. Neljä. Tänään juuri töissä tuli hirveä ikävä perhettä. Onneksi on sellainen.

Vierailija
7/9 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äärimmäisen onnellinen että mulla on lapsi.
Todella kaunis ja pitkä sekä älykäs.
Samalla tietysti sukuni on ilahtunut.

Vierailija
8/9 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että osaat nauttia tilanteesta!

Se, että on kasvanut isossa perheessä, ei valmista siihen millaista on olla äiti.

Vaikka minulla on ollut aina läheinen, rakastava ja rakastettu äiti, tuli äidinrakkkauden voima tajunnanräjäyttävänä kokemuksena yllättävänä kun tulin äidiksi.

Mutta lapsia ei kannata hankkia, jos tietää ettei niitä halua.

Vierailija
9/9 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse onnellinen lapsettomuudestani, koska sairastuin pari vuotta sitten aika vakavasti. Muksulle olisi tullut kurja lapsuus, jos olisi siihen tilanteeseen sattunut syntymään.