Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ostaa junalipun Helsingistä Rovaniemelle, miksi matkalla ei voisi pysähtyä päiväksi Tampereelle?

Vierailija
16.09.2021 |

Niin miksi?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et osta kahta lippua eri päivlle, HEL-TMP ja TMP-RVN?

Tästä syystä. VR haluaa myydä kaksi lippua, ei yhtä. 

Ennen saattoikin pysähtyä, mutta matkaa oli jatkettava saman päivän aikana. Eli kirjaimellisesti päiväksi saattoi pysähtyä, yön yli ei. Itse tein useasti niin, että tulin Helsingissä, pysähdyin Tampereella moikkaamassa kaveria ja jatkoin Jyväskylään. 

Aikaa tästä tosin on kakskytviis vuotta tai sinne päin, en muista, koska muuttui niin, että ei saa pysähtyä.

Asemalta piti ottaa loppuun keskeytysleima, että pääsi sillä jatkamaan. En muista laittoiko konnari niitä myös.

Ei loppuun vaan lippuun.

Vierailija
22/27 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilkun viilaajat kirjoitti:

Siis tää tarkoittaa että pitkän matkan lippu voisi olla voimassa vaikka 2 päivää minkä voi käyttää sinä aikana tai vuorokauden eikä vain just siihen aikaan siinä junassa kello silloin vaan sitten kun huvittaa.Jos jäät junasta sun lippu ei käy seuraavaan . Koska niissä on tarkka päivämäärä kello junan numero penkkirivi kuin lentokoneessa. Comprendo??? Jotkut saa hermoromahduksen jos kuulee toisten puhuvan ääneen junavaunussa ja paikat on millilleen numeroitu että istut just siinä . Menty liian pitkälle ....

Yhä suurempi osa käy päivittäin junalla töissä, esim. Tampereelta tai Hämeenlinnasta Helsinkiin, osa käy viikottain jne. On aikamoinen helpotus, kun ei tarvitse olla siellä taisteluvarusteissa hankkimassa ja puolustamassa paikkaansa, vaan jokaisella on omansa.

Ja kyllähän se VR ihan oikeasti joutuu tekemään tulosta, eikä ole vain ajelemassa ihmisiä taksina huvittelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos konnari ei leimannut lippua niin pystyi palauttamaan ja sai rahat käteen. Tein monta ilmaista reissua, heti junaan mentyä olin vaan nukkuvinani. Läheskään joka kerta ei kaikilta tarkastettu

Vierailija
24/27 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et osta kahta lippua eri päivlle, HEL-TMP ja TMP-RVN?

Oikeasti minun pitäisi pysähtyä Hämeenlinnassa ja käydä Armeijan ylijäämämyymälässä.

https://www.sa-kauppa.fi/

Pitää ilmeisesti ostaa kaksi junalippua. 

Kauppa näyttääkin olevan vain parinsadan metrin päässä rautatieasemalta.

ap

Voithan yrittää katsoa junan, jossa on pisempi Hämeenlinnassa pysähtymisaika ja koettaa onneasi, niitä ei kyllä varmaan monia ole, Esim. Tampereella jotkut junat pysähtyvät 20-25 min, siinä hyvällä lykyllä jossain lähellä ennättääkin käymään, vaikka vähän riskipeliä onkin.

Vierailija
25/27 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teknisestihän olisi ihan mahdollista varata matka Helsinki-Tampere-Rovaniemi kun vaan tietää millä junalla kulkee ja ostaisi paikkalipun.

Mutta, kun VR on VR. Siellä ei oikein haluta tehdä mitään asioiden eteen.

Monet asiat on vähän sinne päin. Esimerkiksi otan peruutusturvalla ostettujen menopaluu lippujen peruminen.

Omalle kohdalle onnistui perua yksi matka ihan ok. Toisen suunnan perumiseen piti täyttää joku lomake.

Täytin mutta ei tullut koskaan mitään kuittausta että homma on hoidossa. Laitoin toisen perumisen ja sama asia. Nyt juuri olen puhelimessa hoitamassa asiaa (maksaa 6 cnt per minuutti) ja nyt hoitunee.

Tässä välissä olin jo sähköpostitse kysynyt missä mennään, ei mitään vastausta kolmen päivän jälkeenkään.

Lukeekohan niitä viestejä kukaan koskaan ja jos lukee, tekeekö mitään?

Vierailija
26/27 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos konnari ei leimannut lippua niin pystyi palauttamaan ja sai rahat käteen. Tein monta ilmaista reissua, heti junaan mentyä olin vaan nukkuvinani. Läheskään joka kerta ei kaikilta tarkastettu

Näinpä, tosi töitä senkin eteen sai tehdä, asemilla oli yleensä kovat ruuhkat ja pitkät jonotusajat, joten monta kertaa itseltä jäi kun en viitsinyt jäädä notkumaan.

Muisteloita sen verran, että ai ja oi että, kun ravintolavaunuissa alettiin myymään viiniä! Siihen asti valikoima oli olut, koffin omenasiideri ja jotain väkeviä, joita en muista, kun en niitä koskaan ole juonut. Mulle jäi tosta valikoimasta omenasiideri, vaikka olin perry-naisia!

Vierailija
27/27 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teknisestihän olisi ihan mahdollista varata matka Helsinki-Tampere-Rovaniemi kun vaan tietää millä junalla kulkee ja ostaisi paikkalipun.

Mutta, kun VR on VR. Siellä ei oikein haluta tehdä mitään asioiden eteen.

Monet asiat on vähän sinne päin. Esimerkiksi otan peruutusturvalla ostettujen menopaluu lippujen peruminen.

Omalle kohdalle onnistui perua yksi matka ihan ok. Toisen suunnan perumiseen piti täyttää joku lomake.

Täytin mutta ei tullut koskaan mitään kuittausta että homma on hoidossa. Laitoin toisen perumisen ja sama asia. Nyt juuri olen puhelimessa hoitamassa asiaa (maksaa 6 cnt per minuutti) ja nyt hoitunee.

Tässä välissä olin jo sähköpostitse kysynyt missä mennään, ei mitään vastausta kolmen päivän jälkeenkään.

Lukeekohan niitä viestejä kukaan koskaan ja jos lukee, tekeekö mitään?

Todella viivellä. Yhdessä vaiheessa oli VRn chatti tosi hyvä, eli sitä kautta onnistui peruminen todella näppärästi, kerroit  vain junan lähtöajan, numeron ja paikkanumeron. Sitten alkoivat sanomaan, että perumista ei voi tehdä chatissa ja seuraavaksi siellä olikin vastassa botti, joka vastailee...no kuten botti. 

Toisaalta kyllä pakko sanoa, että onhan lippujen varaaminen ja paikan varaaminen todella helppoa. Lisäksi hinnat ovat tulleet hurjasti alaspäin, etenkin, jos tietää, milloin lähtee ja voi hyvissä ajoin varata lipun, pari viikkoa riittää.

Muistanpa ajan, kun matka HKI-Jkylä maksoi 106 e, siihen paikkalippu, jos halusit varmistaa paikan, junat oli aina täynnä, tai tarpeeksi ajoissa asemalle, että pääsit rynnimään ravintolavaunuun ja istuit siellä koko matkan, tosin täytyi sitten myös ostaa jotain koko matkan, tarkkaan syynäsivät, ettet istu turhaan. Jaloissa piilottelit laukun ja ulkovaatteet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi