Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveisiä hoitoalalta: Koronarokotuksesta ei puhuta vaan nyt on taas influenssarokotusten aika.

Vierailija
16.09.2021 |

Minä ja moni muu täällä ei ole käynyt koronarokotuksessa. Kaikkien työkaverien osalta en edes tiedä tilannetta eikä se kiinnostakaan, koska on toisarvoinen yksityiselämän asia.

Työnantaja ei ole sanallakaan ottanut kantaa koronarokotteeseen, mutta influenssarokotusajankohta on jo jokaiselle annettu ja se on laissa säädetty pakolliseksi.

Influenssarokotteen olen aina ottanut mielelläni, koska olen nähnyt monta kertaa miten kohtalokas influenssa voi olla perusterveelle lapselle. Ja tulen jatkossa ottamaan, koska olen kerran sairastanut ja oli todella raskas koettelemus.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Israelissa 85-90% sairaalahoidossa olevia on ROKOTETTUJA.

Vierailija
22/46 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotettujen hysteerinen pelko rokottamattomia kohtaan alkaa näyttää mielisairaudelta.

Mitään loogista syytä siihen ei ole, eivätkä he osaa itsekään kertoa mitään syytä siihen. Pitäisiköhän pikkuhiljaa alkaa avata suljettuja mielisairaaloita? Rokotteen aiheuttama massapsykoosi ei ole mikään pikku juttu.

En minä pelkää rokotettuja, ihan sama mulle. Mutta minua vaan harmittaa että hallitus/THL pitää rajoituksia päällä rokottamattomien takia. Yhteiskunta auki ja kasvomaskit hiiteen. Jos ei halua ottaa rokotetta niin ei varmaan pelkää koronaa?

Samaa mieltä! Eiköhän kaikilla halukkailla ole ollut mahdollisuus rokottautua halutessaan. Turha enää ylläpitää rajoituksia.

T. Rokottamaton

Kaikilla ei ole vielä ollut mahdollisuutta saada toista rokoteannostaan. Mutta nyt ei ole mitään ongelmia ffp2/ffp3-hengityssuojainten saatavuudessa, joten vasta ekan rokoteannoksen saaneet voisivat käyttää niitä kunnes saavat toisenkin rokotteensa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhuollon ammattilainen, joka ei usko lääketieteeseen, on vale-ammattilainen.

Provohan tämä taas on. Niiiiiin käytetty keino esiintyä muka terveydenhuollon ammattimaisena.

Vierailija
24/46 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua, että minua hoitaa hoitaja tai lääkäri, joka ei ole ottanut koronarokotetta.

Jos joudut onnettomuuteen ja olet tajuton, mitä teet jos hengenpelastaja on rokottamaton?

Vierailija
25/46 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssarokotteen aika on sitten kun niitä saa.

Vierailija
26/46 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään hyötyä rokotteista, jotka eivät toimi. Minulle jo se yksin riittää todisteeksi, etten tarvitse rokotetta. On se kummallista kun ihmisten pitäisi jo ottaa kolme rokotetta, entä sitten, neljäs, viides.. Entä rokotteen haitat, moninkertaistuuko riskit.

Vierailija
27/46 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotettujen hysteerinen pelko rokottamattomia kohtaan alkaa näyttää mielisairaudelta.

Mitään loogista syytä siihen ei ole, eivätkä he osaa itsekään kertoa mitään syytä siihen. Pitäisiköhän pikkuhiljaa alkaa avata suljettuja mielisairaaloita? Rokotteen aiheuttama massapsykoosi ei ole mikään pikku juttu.

En minä pelkää rokotettuja, ihan sama mulle. Mutta minua vaan harmittaa että hallitus/THL pitää rajoituksia päällä rokottamattomien takia. Yhteiskunta auki ja kasvomaskit hiiteen. Jos ei halua ottaa rokotetta niin ei varmaan pelkää koronaa?

Miksi perusterve ihminen pelkäisi koronaa? Minä mieluummin sairastan koronan ja saan sen kautta luonnollisen immuniteetin, mitä rokote ei tarjoa.

Minun mielestäni yhteiskunnan sulkemisessa ei ole mitään järkeä. Se vain turhaan rajoittaa elämää ja hidastuttaa kaikkea mahdollista. Tehohoitopaikat eivät ole täyttymässä, terveydenhuolto toimii hyvin.

Ota yhteyttä siihen tahoon, mikä pitää yhteiskuntaa kiinni.

Vierailija
28/46 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronarokotteen otin, mutta influenssarokotteita olen ottanut tasan 0 kertaa. Viimeisenä vuotenani hoitotyössä yrittivät pakottaa, mutta sain jotenkin keploteltua itseni olemaan ilman. 

Olen sairastanut ainakin kolme kertaa influenssan ja perustelin, että mielestäni minulla on tarpeeksi vasta-aineita, enkä ala ottamaan muutenkaan rokotetta joka ikinen vuosi työn vuoksi vain. Olen valmis sairastamaan sen uudestaan, kun ei ollut minulla paha tauti.

Voisin tehdä hoitajan töitä sillä ehdolla, että ei tarvitse ottaa influenssarokotetta ja palkka olisi houkuttelevampi.

koulutukseltaan hoitaja

Vierailija
29/46 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua, että minua hoitaa hoitaja tai lääkäri, joka ei ole ottanut koronarokotetta.

Jos sinut on rokotettu, kommenttisi on vähä-älyinen.

Vierailija
30/46 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään hyötyä rokotteista, jotka eivät toimi. Minulle jo se yksin riittää todisteeksi, etten tarvitse rokotetta. On se kummallista kun ihmisten pitäisi jo ottaa kolme rokotetta, entä sitten, neljäs, viides.. Entä rokotteen haitat, moninkertaistuuko riskit.

Tottakai ne moninkertaistuu. Jos rokote tarjoaisi immuniteetin, se tulisi ensimmäisellä piikillä.

Sairastamalla saa immuniteetin. Mutta kun on aloittanut piikkien ottamisen, kuinka monta niitä tarvitaan immuniteetin saavuttamiseen? Koko loppuikä 3-4 kertaa vuodessa?

Vierailija
31/46 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi perusterve ihminen pelkäisi koronaa? Minä mieluummin sairastan koronan ja saan sen kautta luonnollisen immuniteetin, mitä rokote ei tarjoa.

Minun mielestäni yhteiskunnan sulkemisessa ei ole mitään järkeä. Se vain turhaan rajoittaa elämää ja hidastuttaa kaikkea mahdollista. Tehohoitopaikat eivät ole täyttymässä, terveydenhuolto toimii hyvin.

Ota yhteyttä siihen tahoon, mikä pitää yhteiskuntaa kiinni.

Mä olen monesti pandemian aikana miettinyt, miksi riskiryhmäläisiä lähdettiin suojelemaan rajoittamalla kaikkien elämää? Miksei vain rajoitettu meidän riskiryhmäläisten elämää?  Tai no syy taisi olla se, ettei niitä hemmetin maskeja ja hengityssuojaimia saanut sosiaali- ja terveydenhuollon työntekijöillekään riittävästi. Ja sen vuoksi vakavat sairastumiset tapahtuivat erityisesti hoivalaitoksissa. 

Vierailija
32/46 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisinko tilastotietoon lähteen, josta näkee, että valtaosa tehohoidettavista on rokottamattomia. Näin sanotaan, mutta mitä sanoo tilasto.

Lue tiivistetty info tämän päivän koronakatsauksesta, joka oli suorana lähetyksenä netissä Ylellä.

Juuri tilastot se osoittavat.  Luuletko että noita tietoja hatuista vedellään kuin jotkut taikurit.

Vierailija
33/46 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai ne moninkertaistuu. Jos rokote tarjoaisi immuniteetin, se tulisi ensimmäisellä piikillä.

Sairastamalla saa immuniteetin. Mutta kun on aloittanut piikkien ottamisen, kuinka monta niitä tarvitaan immuniteetin saavuttamiseen? Koko loppuikä 3-4 kertaa vuodessa?

Mutta kun se sairastettu koronaakaan ei anna pysyvää immuniteettia.

Antaa pitemämmän kuin rokote, mutta ei pysyvää.

Vierailija
34/46 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdatko olla vielä edes sen ikäinen, että erityisesti niitä palveluja tarvitsisit?

Sitten kun ihmisellä on oikeasti tarvetta saada hoitoa, ei hän perusta näistä huuhaa-rokotuksista.

Sen ikäinen? Eiköhän hoitajien ja lääkärien palveluiden tarvitsemiseen riitä se, että on elossa eikä se ikää katso.

Vierailija
35/46 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Tämä aloitus on provo. Ei kukaan terveydenhuollon oikea työntekijä ole noin tyhmä kuin aloittaja.

Vierailija
36/46 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun se sairastettu koronaakaan ei anna pysyvää immuniteettia.

Antaa pitemämmän kuin rokote, mutta ei pysyvää.

Sairastettu korona antaa 13 kertaisen suojan rokotteeseen verrattuna. Suojan kestosta ei ole vielä tietoa, joten voi olla vaikka elinikäinen.

Voi olettaa että sairastaminen antaa 100% suojan, joten rokotteiden suojateho on 100%/13 eli 7,6%

Vierailija
37/46 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Tämä aloitus on provo. Ei kukaan terveydenhuollon oikea työntekijä ole noin tyhmä kuin aloittaja.

Nyt on pakko häpeäksi tunnustaa että kyllä hoitoalaltakin löytyy rokottamattomia. Syynä taitaa olla kulttuurierot ja sitä myöten suhtautuminen "ylhäältä" tuleviin ohjeisiin. Viranomaisiin ei luoteta. Meidän osastolla kaikki muut ryntäsivät kiireesti ottamaan rokotteen, kun oma vuoro vihdoin tuli, mutta nämä 4 eivät. 2 heistä sairastui koronaan, toinen alkuvuodesta toinen kesällä ja vaaransivat potilasturvallisuuden. Potilaista kaikki eivät ole saaneet kuin vasta 1 rokotteen ja aina löytyy joukosta potilas, jota ei voida rokottaa terveydellisistä syistä. Kyllä pistää vihaksi tällainen. Keikkaa tekevät kuitenkin ympäri taloa ja myös muissa hoitolaitoksissa.

Vierailija
38/46 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on pakko häpeäksi tunnustaa että kyllä hoitoalaltakin löytyy rokottamattomia. Syynä taitaa olla kulttuurierot ja sitä myöten suhtautuminen "ylhäältä" tuleviin ohjeisiin. Viranomaisiin ei luoteta. Meidän osastolla kaikki muut ryntäsivät kiireesti ottamaan rokotteen, kun oma vuoro vihdoin tuli, mutta nämä 4 eivät. 2 heistä sairastui koronaan, toinen alkuvuodesta toinen kesällä ja vaaransivat potilasturvallisuuden. Potilaista kaikki eivät ole saaneet kuin vasta 1 rokotteen ja aina löytyy joukosta potilas, jota ei voida rokottaa terveydellisistä syistä. Kyllä pistää vihaksi tällainen. Keikkaa tekevät kuitenkin ympäri taloa ja myös muissa hoitolaitoksissa.

Korjaan, että suurin osa potilaista ovat täysin rokotettuja, joukossa kuitenkin myös sellaisia jotka ovat vasta saaneet 1. rokoteannoksen osastolle tullessaan ja aina voi olla myös potilas, jota eivoida rokottaa

Vierailija
39/46 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluat kuitenkin matkustaa bussissa, jossa kuskia ei ole rokotettu eikä kuski käytä edes maskia?

Vierailija
40/46 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä trollit.

Jos olisitte oikeissa töissä, ette kirjoittaisi täällä keskellä päivää. Työnantaja sitä, ja työnantaja tätä.

Kremlissä teidän työnantaja on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan