Hoitajien pakko rokotukset
https://yle.fi/uutiset/3-12098384
Tälläkö saadaan lisää hoitajia alalle? Nytkin hoitajia lähtee kokoajan työstä pois ja vaihtaa alaa.
Itse työskentelen it puolella, asia ei minua koske, vielä… sitten kun en pääse hoitoon, kun hoitajia ei riitä asia koskee myös minua.
Ymmärrän, että hoitajan pitää olla terve ja rokotettu. Mutta alalla nyt jo niin paljon sekalaista sakkia, varsinkin lähihoitajista, että alkaa rokoteet olemaan pienin murhe.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä on että ne riskiryhmään kuuluvat ovat itse ottaneet sen rokotteen. Olen aivan varma, että mikäli ns pakko tulee, niin taas lähtee paljon hoitajia pois alalta. Ja tilanne on nyt jo ihan kauhea.. Täysin kouluttamattomia sijaisia joudutaan palkkaamaan hoivakoteihin ja päiväkoteihin töihin. Mun mielestä sen rinnalla yks rokote on ihan yhdentekevä. Mieluummin otan sen rokottamattoman ammattilaisen, kuin kouluttamattoman rokotetun ihmisen.
Mä haluan tietää miten vastasyntynyt vauva voi ottaa rokotteen?
Äidille muodostuu vasta-aineita rokotteesta ja kun hän imettää saa vauva vasta-aineita erityisen paljon varsinkin ensimmäisten kolmen kuukauden aikana, jolloin maidon vasta-ainepitoisuus on korkein. Jotenkin näin vauva saa suojaa.
Silti talven tullen on aiheellista suojautua pienen vauvan kanssa myös RS-virukselta. Se on vaikea pienille. Jos alle 3 kk ikäiselle nousee kuume, on aina vietävä lääkäriin tutkimuksiin. Turhat altistuspaikat pois pieniltä eli ei kauppakeskukseen, ei julkisiin, ei kerhoihin ja isommat sisarukset kotiin, kun tauteja on päiväkodissa. Luottoäidin ja hänen vauvan kanssa vain yhdessä voitte himmailla. Kesän tulen on taas turvallisempaa. Anna vauvan kehittyä suojassa tartunnoilta vähintään 3 kk ja mielellään 6 kk ikään.
Mä haluan tietää miten vastasyntynyt vauva voi ottaa rokotteen?