HS: Asuntonäyttöön tuli 500 ihmisen jono Mellunmäessä
"Heti ensimmäisenä päivänä kun ilmoitimme asunnosta, saimme 250 hakemusta ja näyttöön tuli useita satoja ihmisiä. Asuntonäyttöilmoitukset piti sulkea netistä lopulta kokonaan”, kertoo asuntojen rakennuttaja Toivo Groupin toimitusjohtaja Markus Myllymäki.
https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000008262944.html
Ihan hullua.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonossa luultavasti pientä palkkaa nauttivat työssäkäyvät ihmiset. Työttömällehän sillä vuokran suurudella ei ole tässä maassa mitään väliä.
No kyllä meidän perheelle ainakin olisi. Meillä työttömän tulot on tasan työmarkkinatuki. Toisella on pieni palkka joten todellakin olisi vuokralla väliä.
Et ole töihin ajatellut mennä?
Olen tapaturman seurauksena työkyvytön. Huom, näin voi käydä sinullekin! Välillä olen ollut määräaikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä. Jos olisin työkykyinen niin saisin ihan heti töitä (hoitoala).
Viestin perusteella luulin sinun olevan työtön. Työttömänä kun ollaan työkuntoisia ja etsitään töitä.
Näin minäkin ennen luulin mutta meni luulot uusiksi. Tervetuloa todellisuuteen! Työkyvyttömiä on kortistossa paljonkin koska eläkelaitokset hylkäävät kuntoutustuki - ja eläkepäätöksiä ja tällöin työkyvyttömänä on ilmoittauduttava kortistoon että saisi edes työmarkkinatuen henkensä pitimiksi. Minäkin olen koko ajan sairaslomalla mutta samalla työtön, näin Suomessa! Mutta tämä on hyvä tietää ettei tule kenellekään yllätyksenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonossa luultavasti pientä palkkaa nauttivat työssäkäyvät ihmiset. Työttömällehän sillä vuokran suurudella ei ole tässä maassa mitään väliä.
No kyllä meidän perheelle ainakin olisi. Meillä työttömän tulot on tasan työmarkkinatuki. Toisella on pieni palkka joten todellakin olisi vuokralla väliä.
Olen tapaturman seurauksena työkyvytön. Huom, näin voi käydä sinullekin! Välillä olen ollut määräaikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä. Jos olisin työkykyinen niin saisin ihan heti töitä (hoitoala).
Viestin perusteella luulin sinun olevan työtön. Työttömänä kun ollaan työkuntoisia ja etsitään töitä.
Näin minäkin ennen luulin mutta meni luulot uusiksi. Tervetuloa todellisuuteen! Työkyvyttömiä on kortistossa paljonkin koska eläkelaitokset hylkäävät kuntoutustuki - ja eläkepäätöksiä ja tällöin työkyvyttömänä on ilmoittauduttava kortistoon että saisi edes työmarkkinatuen henkensä pitimiksi. Minäkin olen koko ajan sairaslomalla mutta samalla työtön, näin Suomessa! Mutta tämä on hyvä tietää ettei tule kenellekään yllätyksenä.
Erikoista. Kannattaa varmaan kertoa tilanteesta työkkärissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muuttaisi Mellunmäkeen, vaikka ei tarvitsisi maksaa asumisesta lainkaan.
Ihan kaikkea ei kannata uhrata rahan alttarille.
Mitä vikaa on Mellunmäessä?
-maalainen-
Liikaa n e e k e r e i t ä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoista. Kannattaa varmaan kertoa tilanteesta työkkärissä.
Ai kuvittelet tosissasi etteivät tiedä työkkärissä 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muuttaisi Mellunmäkeen, vaikka ei tarvitsisi maksaa asumisesta lainkaan.
Ihan kaikkea ei kannata uhrata rahan alttarille.
Mitä vikaa on Mellunmäessä?
-maalainen-
Koko kaupunginosasta ei löydy yhtään nettoveronmaksajaa. Maisemaa kuvittavat lautasantennit ja julkisilla paikoilla keskenään juoksentelevat likaiset kolmi-nelivuotiaat.
Lähde väitteelle?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei olisi? Tukien vuokramaksimi (n. 750 €/kk) on helsinkiläiseen vuokratasoon nähden jopa matala.
Mellunmäki oli slummia 70-luvulla, se on slummia nyt ja tommoset 450e/kk vuokra-asunnot pitää huolta että se on slummia vielä 30 vuoden päästäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei olisi? Tukien vuokramaksimi (n. 750 €/kk) on helsinkiläiseen vuokratasoon nähden jopa matala.
Tt-tuella korvataan yli tonnin vuokria yksi asuville.
Mellunmäessä on enemmän peltoa, metsää ja mummoja. Sekoitat nyt johonkin muuhun.