Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on parasta töissäsi?

Vierailija
29.10.2014 |

Ammattisi ja viihdytkö töissäsi? Mikä on parasta siinä? Oletko onnellinen vai raahaudutko joka päivä töihin odottaen viikonloppua? Onko edes olemassa tavallisia työntekijöitä jotka viihtyvät tavallisissa töissä eivätkä vain elä lomasta toiseen...

Kriiseilen sitä että entä jos en koskaan löydäkään työtä, josta voisin aidosti pitää.  Ahdistun toimistossa istumisesta. t. tekniikan ylioppilas

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso palkka ja vähäinen työmäärä.

Tykkään ehdottomasti!

Vierailija
22/33 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn opettajana mutta loma silti tulee joka vuosi tarpeeseen. Keväällä olen aina burnoutin partaalla mutta palaan silti mielelläni elokuussa töihin. Parasta työssäni on olla läsnä lapsen tärkeissä tapahtumissa ja oppimisen ilossa. On palkitsevaa, kun lapsi oppii kovalla työllä ja harjoittelulla alkuvaikeuksista huolimatta. Työn huonoin puoli on se, että usein joutuu näkemään niitä lapsia joita koulu ahditsaa, kun perheissä on vaikka alkoholismia tai välinpitämättömyyttä. Ne eivät aina käänny hyviksi kokemuksiksi, oma apu tai toimivalta ei riitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:12"]

Iso palkka ja vähäinen työmäärä.

Tykkään ehdottomasti!

[/quote]

Mikä on ammattisi? -ap

Vierailija
24/33 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse istun toimistossa ja teen tylsää ja tavallista toimistotyötä. Välillä sitä miettii ja haaveilee jostain muusta mutta sitten tajuaa kuinka onnekas sitä onkaan kun on ylipäänsä vakituinen työpaikka ja säännölliset tulot. Varsinkin kun parin viikon sisään parikin kaveria on yt-neuvottelujen johdosta sanottu irti.

Vierailija
25/33 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:24"]

Itse istun toimistossa ja teen tylsää ja tavallista toimistotyötä. Välillä sitä miettii ja haaveilee jostain muusta mutta sitten tajuaa kuinka onnekas sitä onkaan kun on ylipäänsä vakituinen työpaikka ja säännölliset tulot. Varsinkin kun parin viikon sisään parikin kaveria on yt-neuvottelujen johdosta sanottu irti.

[/quote]

Totta, pitäisi asennoitua niin ettei työ ole mikään itsestäänselvyys. Mikä on parasta työssäsi? Miten jaksat pyörittää arkea? -ap

Vierailija
26/33 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteellisen hyvä palkka ja erittäin hyvä edut, joustavat työajat (liukumat, saldovapaat, etätyömahdollisuus ja lomia saa pitää suhteellisen vapaasti)

Ihan mielenkiintoiset hommatkin. Ammattia vähän vaikea sanoa mutta titteli on tuotepäällikkö.

Kyllä minäkin leivän eteen töitäni teen vaikkei mitään isompaa valitettavaa olekaan.

Vierailija
27/33 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on se hetki kun saan sulkea työpaikan oven perässäni työpäivän jälkeen.

En viihdy, raahaudun töihin kun vaan pitää (huono työilmapiiri).

-myyjä

Vierailija
28/33 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin opettamisessa sen luovuudesta, itsenäisyydestä ja vapaudesta. Esimiehelläni on hyvin hatara käsitys siitä, mitä teen, joten voin valita itse ne keinot, joilla uskon opin menevän parhaiten perille, ja kokeilla rohkeasti uutta. Pitkät lomat mahdollistavat myös parin kuukauden reppureissut ympäri maailmaa. 

Vierailija
29/33 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja, olen tehnyt hoitotyötä 13 vuotta, ensin lähihoitajana. Ja pidän ehdottomasti työstäni. Parasta työssäni on potilaat ja heidän elämänkokemuksensa, työskentelen vanhusten parissa pääsääntöisesti. Myös viimeisimmässä työpaikassani työkaverit oli iso osa viihtyvyyttä. Vakituista työtä ei ole ollut, mutta aina olen töissä ollut. Työn mukavuutta on varmastikin tukenut osaltansa paikan vaihtuminen ajoittain, ei ole päässyt kyllästymään, vaikka niitä lomia ei oikein ole koskaan ollutkaan.

Nyt olen äitiyslomalla ja kaipaan kyllä töihin ajoittain, vaikka kotona onki kiva välillä olla.

Vierailija
30/33 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

etätyö, ihmisten auttaminen auttaminen asioissa joista oikeasti tiedän

Vierailija
31/33 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan itse vaikuttaa työhöni, siihen mitä teen ja milloin, en toki päätä niistä mutta saan vaikuttaa siihen, se on tärkeää. Tarkoitan siis, että voin tarvittaessa lähteä aikaisin töistä ja tehdä tunnit sisään myöhemmin, myös etätyömahdollisuus on. Toki kun on tällainen vapaus, niin hoidan myös työni vastuullisesti enkä esim. ole poissa kiireisinä päivinä, vaikka ne sattuisi olemaan mukavia lomapäiviä esim. siksi, että arkivapaat sattuu sopivasti tms.

Toinen tärkeä asia on hyvä työilmapiiri ja mukavat työkaverit. On kiva tulla töihin, en tee juurikaan etänä töitä, vaikka työmatka on 60 km per suunta, koska täällä on mukavapaa olla kuin  yksin kotona.

Kolmas tärkeä asia on palkka, se on mielestäni erittäin hyvä verrattuna siihen, miten paljon töitä teen. Tai ehkä pitäisi sanoa, että hyvä verrattuna siihen, miten stressaavaksi työn koen.

Ala ei ole unelma-alani, mutta ei minulla sellaista olekaan, tämä on ihan ok. Rahoitusalalla olen töissä, asiantuntijatehtävissä.

Vierailija
32/33 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:35"]

Parasta on se hetki kun saan sulkea työpaikan oven perässäni työpäivän jälkeen.

En viihdy, raahaudun töihin kun vaan pitää (huono työilmapiiri).

-myyjä

[/quote]

Tämä. Ollaankohan samassa paikassa töissä? :D

Vierailija
33/33 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elintarviketeollisuudessa töissä, voisi sanoa myyjäksi mutta teen aika monenlaisia hommia pienessä firmassa. Parasta tässä on juuri vaihtelevuus: on toimistohommia, soittelua, sähköposteja... sitten asiakastapaamisia, messuja ja yhteistyökumppanien kanssa yhteydenpitoa. Välillä teen myös ihan fyysistä tai sorminäppäryyttä vaativaa työtä tuotannossa.

Saan tehdä aika itsenäisesti hommiani mutta tarvittaessa saan apua. Pomon kanssa ollaan moneen otteeseen keskusteltu siitä, miten viihdyn työssäni ja mitä olen kiinnostunut tekemään tulevaisuudessa. Pidän vaihtelusta, ja täällä onkin saanut oppia paljon uutta. Siis ihan unelmahommaa!

Minulla on pelkät yo-paperit, joten aluksi R'n kehdannut pyytää kuin tosi vähän palkkaa. Vähän aikaa sitten pyysin ja sain palkankorotuksen. Alle vuoden päästä uskoisin voivani neuvotella taas palkasta, ja alustavasti ollaan jo suunniteltu minulle ihan uusia vastuualueita jotka ainakin nostavat palkkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi