Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten väännän tämän anopin päähän?

Vierailija
29.10.2014 |

Se ei vain usko, että lapsesta tuli nyt Leena vaikka anoppi olisi halunnut nimeksi Lea? Ristiäisistä nyt kolme vuotta ja kortit jne tulee minun nimi, miehen nimi, ja LEA. Anopilla kyläillesään tyttöä kutsutaan Leaksi, ja tyttö kun ei vielä osaa vängätä että mina olen LEENA enkä LEA.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lempinimi? Mitä haittaa?

Vierailija
2/20 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sen anopin oma lapsi (miehesi) voi tehdä asialle jotain??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 12:03"]Eikö sen anopin oma lapsi (miehesi) voi tehdä asialle jotain??
[/quote] Mieskin on kyllä puhunut, mutta anoppi ei edes Kuuntele...

Vierailija
4/20 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 12:03"]Lempinimi? Mitä haittaa?
[/quote] Aluksi oli vain lempinimi, mutta nyt on omilke tuttavilleenkin sanonut, että mun lapsenlapsi Lea tulee viikonloppuna.

Vierailija
5/20 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää käytöstä! Mä alkaisin kutsumaan anoppia sekä appea jollain väärillä nimillä. Olisin kyllä niin lapsellinen, jos mun päätöstä ei kunnioitettaisi tuota vertaa. 

Vierailija
6/20 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaa joka kerta perässä kun kuulet sanottavan väärin. Itse korjasin ongelman ennalta ja ilmoitin että lastani ei sitten kutsuta elkuksi kun nimi on elias ja että jos tahtoisin kaikkien kutsuvan häntän elkuksi niin kastaisin hänet elkuksi sen sijaan olen valinnut nimen elias. Meni perille ja säästyin ketutukselta johon olisin joutunut.

Vierailija
7/20 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit myös kertoa anopille että on hän on saanut päättää omien lapsiensa nimet ja että nyt on sinun huorosi päättää omiesi, on äidin ja isän oikeus sekä kunnia päättää lapsensa nimi eikä isovanhemmalla tai muilla ole oikeutta varastaa tätä kunniaa. 7

Vierailija
8/20 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mekin kutsumme lapsenlapsiamme lempinimillä ja puhumme heistä lempinimillään. Tämä ei ole aiheuttanut minkäänlaista kitkaa meidän ja lastenlasten vanhempien välille. En voi ymmärtää, kuinka se voisikaan aiheuttaa.

Tosin tiedän tapauksen, jossa lapselle jo annettu nimi piti virallisesti muuttaa anopin vaatimuksesta. Kaikenlaisia hulluja sitä maa pällään kantaa...

Vierailija
9/20 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen giljotiini-niskalukkoa. Itselläni on monta kertaa pää vääntynyt

Vierailija
10/20 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuollaisesta joku repii stressiä.. Hohhoijjaa.

Vierailija
11/20 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai laitat välit poikki, etkä anna tavata lasta?

Vierailija
12/20 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 12:34"]

Ja tuollaisesta joku repii stressiä.. Hohhoijjaa.

[/quote]

Joo tosi harmi ettei kaikilla ole yhtä vakavia ongelmia joista jutella palstalla kuin sinulla, kyllä meidän muitten murheet on niin olemattomia ja mitättömiä.

Vierailija
13/20 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestään se anoppi vaan tyhmän tekee, naureskelette vaan kun mummi on jo niin vanha ja höperö, ettei edes lapsenlapsien nimiä muista. 

Vierailija
14/20 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 12:25"]

Kyllä mekin kutsumme lapsenlapsiamme lempinimillä ja puhumme heistä lempinimillään. Tämä ei ole aiheuttanut minkäänlaista kitkaa meidän ja lastenlasten vanhempien välille. En voi ymmärtää, kuinka se voisikaan aiheuttaa.

Tosin tiedän tapauksen, jossa lapselle jo annettu nimi piti virallisesti muuttaa anopin vaatimuksesta. Kaikenlaisia hulluja sitä maa pällään kantaa...

[/quote]

Kannattaisi ihan oikeasti kysyä vanhemmilta haittaako jos kutsun emilaa empuksi. Ja lisäksi kannattaa kysyä lapselta itseltään haittaako se ?  Haittaisiko sinua jos nimesi olisi marjaana että kutsuisin sinua martsuksi? Aina kannattaa kysyä ennen kuin alkaa vääntämään toisten nimiä.

Vierailija
15/20 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 12:24"]

Voisit myös kertoa anopille että on hän on saanut päättää omien lapsiensa nimet ja että nyt on sinun huorosi päättää omiesi, on äidin ja isän oikeus sekä kunnia päättää lapsensa nimi eikä isovanhemmalla tai muilla ole oikeutta varastaa tätä kunniaa. 7

[/quote]

SUlle on luvassa isoja ongelmia kun lapsi menee päiväkotiin, kouluun ja töihin ja hänen kaveriporukkansa antaa toisilleen kutsumanimiä. Kunniasi menee...

Vierailija
16/20 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mutsi tekee tuota. Hänellä on aivan toisenlainen nimi käytössä. esim Joni, Tauno. Se on oikeasti raivostuttavaa.

Äidin ystävätkin menivät alussa aivan hämilleen, kun kadulla ja puistoissa tavattiin. Mikä lapsen nimi onkaan?! Paras ystävä jopa yritti mun ja mieheni (sisaruksieni) mukana puhua JÄRKEÄ mutsin päähän. Mutta ei.

Hänen lapsenlapsensa on Tauno ja sillä siisti jo 14 vuoden ajan. Ja kyllä olen vähentänyt yhteydenpitoa Taunon mummiin. Ei pelkästään tämän asian takia.

Tokihan nimestä on muodostunut jo vitsi, etenkin kun mummin Tane on vähän vitsikkäämmällä tuulella.

Terkkuja vaan tutuille, etenkin siskolle! Muisku. :D

Vierailija
17/20 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi herranen aika.

Minä kutsun omia lapsiani ties millä nimellä, pitivät tai eivät. Kutsun myös veljeäni sellaisella lempinimellä, jota ei voi itse sietää eikä vaimonsakaan. So what. Hän voi elää sen asian kanssa. Kysy itseltäsi, "Voinko elää tämän asian kanssa?". Jos et oikeasti voi, vaan se ajaa sinut huumeidenkäyttäjäksi tai henkirikoksia tekeväksi psykopaatiksi, niin ota sitten paineita asiasta. Muuten leave it.

Vierailija
18/20 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä Provooseen.

Vierailija
19/20 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ymmärtää jos lapsen nimi olisi vaikkapa Bosso-Makaroni mutta Leena on aika kelvollinen nimi. Mutta anna olla. Rakkaalla lapsella on monta nimeä sanotaan, ei varmaan haittaa vaikka mummin kullalla olisi yksi ylimääräinen lempinimi? Lea ei kuitenkaan ole mikään ihan kamala sekään vaikkei oma nimi olisikaan. Kyllä munkin isäni kutsuu tytärtäni Juuliaksi itsepäiseksi vaikka tytön nimi on Julia.

Vierailija
20/20 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 12:44"]

No voi herranen aika.

Minä kutsun omia lapsiani ties millä nimellä, pitivät tai eivät. Kutsun myös veljeäni sellaisella lempinimellä, jota ei voi itse sietää eikä vaimonsakaan. So what. Hän voi elää sen asian kanssa. Kysy itseltäsi, "Voinko elää tämän asian kanssa?". Jos et oikeasti voi, vaan se ajaa sinut huumeidenkäyttäjäksi tai henkirikoksia tekeväksi psykopaatiksi, niin ota sitten paineita asiasta. Muuten leave it.

[/quote]

Kuulostatpa tosi mukavalta ihmiseltä! Kutsut muita lempinimillä, vaikka tiedät, että he eivät voi kyseisiä nimiä sietää? Ei siis alkeellisimpiakaan käytöstapoja...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi