Mikä on ammattisi? Oletko käynyt lukion?
Tärkeä myös tuo jälkimmäinen.
Itse olen parturi-kampaaja ja ei lukio taustaa.
Kommentit (49)
Yrittäjä, oma ompelimo. Kävin lukion.
Vierailija kirjoitti:
Graafinen suunnittelija mainostoimistossa. Kävin lukion, tein muutaman vuoden töitä, suoritin parissa vuodessa ammattitutkinnon, opiskelin vähän avoimessa yliopistossa ja suoritin kurssin siellä, toisen täällä. Hyvin olen pärjännyt.
Kaikki eivät tästä nyt tule pitämään, mutta ammattitutkintoa suorittaessani huomasin, kuinka paljon hyötyä lukiotaustasta oli. Ikävä sanoa näin, mutta ne, joilla oli jo ylioppilastutkinto pohjalla, operoivat ihan eri tasolla kuin ne, joilla sitä ei ollut, valmistuivat nopeammin ja työllistyivätkin sitten paremmin.
Täysin päinvastainen kokemus täältä. Ryhmässämme oli 2, jotka olivat tulleet ammattikoulun kautta, loput lukiosta. Vain yksi valmistui määräajassa, toinen ammattikoulun kautta tulleista.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt lukion ja sen jälkeen valmistunut yliopistosta mutta ammattia minulla ei ole vaikka töissä käynkin.
Onko sinulla ajokortti?
Lvi-asentaja, en ole käynyt lukiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohoh, onpas täällä koulutettua väkeä torstai aamupäivällä.
Oletteko etätöissä, kun aikaa liikeenee tälläiselle palstalle.
Olen varma että suurin osa vastauksista on keksittyjä, seinästä repäistyjä kommentteja.
Että oikei lääkärit pyöriin täällä kesken päivän...
Lääkärit tekee usein vuorotyötä. Sairaaloiden kun täytyy pyöriä muulloinkin kuin arkisin kahdeksasta neljään.
Lääkärit eivät tee kaksivuoro eikä kolmivuorotyötä kuten hoitajat.
Heillä on aivan erilaiset työajat ja työsopimukset kuin hoitajapuolella.
He yleensä päivystävät oman päivävuoronsa jälkeen.
Joten kommentoija todellakin tempaisi hatusta taas teksitinsä.
En todellakaan tiedä lääkäreiden työsopimuksista tarkemmin. Sen kuitenkin tiedän, että sairaaloissa on lääkäreitä yöaikaan ja iltaisin. Siitä looginen ja väistämätön johtopäätös on, että joskus lääkärit on päivällä vapaalla. Koska ei lääkäritkään mitään yli-ihmisiä ole jotka painaa vaan duunia kellon ympäri ikinä väsymättä.
Opettaja. Joo, olen käynyt lukion.
Yhdistelmäajoneuvonkuljettaja (rekkakuski).
En ole käynyt lukiota.