Vauvapalsta sai pelkäämään lasten hankkimista
Olin ihan kauhuissani ennen ekaa lasta. Pelkäsin että mies ei hoida omaa osuuttaan. Suhde ajaa karille ja mies jättää ennen kuin lapsi täyttää 2 vuotta. Ajattelin että rupsahdan, repeän ja olen 3 vuotta univeloissa. Mies ei enää halua ja tulen köyhäksi yh:ksi. Ei ole omaa aikaa ja harrastuksista saa vaan haaveilla.
Jossain kohtaa tajusin että mikään mun peloista ei toteutunut. Päätettiin tehdä toinenkin lapsi ja senkin jälkeen kaikki on edelleen enemmän kuin hyvin. Suhde voi hyvin, nukun hyvin, en revennyt, rahaa on, harrastaa voi, lasten kanssa on kivaa.
Miksi pitää pelotella ihmiset? Idän trolleja jotka yrittää saada syntyvyyden entisestään laskuun? Kaikki voi mennä ja todennäköisesti meneekin ihan hyvin. Perhe-elämä on elämän parasta aikaa.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Moi trolli. Lakkaa lukemasta vauvapalstaa.
En ole trolli. Ekan lapsen jälkeen kun tajusin tilanteen, lakkasin käymästä täällä. Eksyin tänne nyt uudestaan Ilta-Sanomien sivuilta. Ja tää oikeasti ihmetyttää mua. 
ap
Mullakin meni hyvin vauva- ja pikkulapsiaika.
Mies jätti minut toisen naisen takia lasten ollessa teini-ikäisiä.
Univelkaa oli kyllä hillittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole trolli. Ekan lapsen jälkeen kun tajusin tilanteen, lakkasin käymästä täällä. Eksyin tänne nyt uudestaan Ilta-Sanomien sivuilta. Ja tää oikeasti ihmetyttää mua.
ap
Ihan varmasti juu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apIhan varmasti juu.
Miks se on niin vaikea uskoa? 
ap
Varmaan suurimmalla osalla meneekin hyvin. Olet vaan keskittynyt niiden kommentteihin joilla meni huonosti. Itse kuulun niihin joilla meni huonosti silloin kun lapset oli pieniä, koska sekä minä että kuopus sairastettiin.
Tämän palstan kirjoituksia ei pidä ottaa liian vakavasti. Tämä on yleensä epätodellisten maailma. Joskus on joku hyvä ja asiallinen ketju.
Tekee kyllä tosiaan pistää piuhat poikki kun tätä palstaa lukee
Vierailija kirjoitti:
Tämän palstan kirjoituksia ei pidä ottaa liian vakavasti. Tämä on yleensä epätodellisten maailma. Joskus on joku hyvä ja asiallinen ketju.
Olin ennen ekaa lasta aika paljon nuorempi kuin nyt. Silloin ei ehkä ollut riittävästi kriittistä silmää lukiessa. Veikkaan vaan että en ole ollut ainut? Sääli jos jollain jää pelkojen vuoksi lapset tekemättä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Perhe-elämä on geneeristen uunojen aikaa. Huvitti tänään kauppareissulla kun näin hemulia muistuttajan miehen työntämässä hyökkäysvankkureita ja kauhee rääkynä kuului. On se berehe elämä nii ihhaa-naa, ÖRRÖYH.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apPerhe-elämä on geneeristen uunojen aikaa. Huvitti tänään kauppareissulla kun näin hemulia muistuttajan miehen työntämässä hyökkäysvankkureita ja kauhee rääkynä kuului. On se berehe elämä nii ihhaa-naa, ÖRRÖYH.
Vauvat ja taaperot kaupassa on kieltämättä aika hankala yhdistelmä. Meillä ratkesi niin että toinen on kotona lapsen kanssa ja toinen käy kaupassa. Joskus toki pakko käydä, mut yleensä pystyy ennakoimalla poistamaan turhat itkut. Kauhee Rääkynä on myös yleensä aika tilapäistä, ja poistuu kun vauva saa maitoa, ruokaa, tarvitsemaansa virikettä tai unen päästä kiinni. On ihanaa kun oppi tulkitsemaan vauvan tarpeita ja ennakoimaan niitä, ja arjen sujumaan. 
ap