Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olisit valmis maksamaan näistä neuletöistä?

Vierailija
15.09.2021 |

1. Neulotut villasukat perusmallia
2. Neulotut villasukat kirjoneule tai muuta erikoisempaa mallia
3. Kirjoneulelapaset
4. Kirjoneulevillapusero esim. nyt muodissa oleva kaarrokeneule

Lankana olisi vaikkapa perus Novitan seitsemän veljestä tai muu vastaava melko edullinen lanka.

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10.

15.

15.

40.

Hyvä provoiluyritys. Siis eihän villapuseron lankojakaan välttämättä saa tuolla neljälläkympillä. Eli käytännössä sulle pitäis ilmaseks tehdä villapusero? Että tekijä jopa joutuis maksamaan osan langoista omasta pussista ja työstä ei sais mitään. Ei hemmetti. 😂

Miten niin ei saa? Onhan noita kaupoissa huru mykke, tuskin myyvät tappiolla.

Voiko enää tyhmempää tältä palstalta löytää?

Vai että saa käsintehtyjä noin vaan mistä kaupasta tahansa.

Kyse oli lankojen hinnasta, ei käsin tekemisestä.

Lue ja ymmärrä lukemasi.

Vierailija
42/83 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lankana Seiska veikka ratkaisee sen, että en ostaisi noista mitään. 

t. villa-allerginen

Jos olet allerginen, miksi vastasit tähän kyselyyn.  Tämähän ei koske sinua.

Olet itsekäs.

Olisi voinut asiaa laajasti, vaikkapa että ostaisit sukat lahjaksi jollekin läheiselle, joka ei ole villa-allerginen.

Itsekkyys on yhä lisääntyvä  "voimavara" nyky Suomessa.

-ohis

Haukkuu toista itsekkääksi vaikka itse on niin itsekäs ettei edes yritä vastata kysymykseen, vaan pitää vaan päästä aukomaan päätään turhasta. Kusipääksikin voisi joku tuollaista kutsua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10.

15.

15.

40.

Hyvä provoiluyritys. Siis eihän villapuseron lankojakaan välttämättä saa tuolla neljälläkympillä. Eli käytännössä sulle pitäis ilmaseks tehdä villapusero? Että tekijä jopa joutuis maksamaan osan langoista omasta pussista ja työstä ei sais mitään. Ei hemmetti. 😂

Meinaatko nyt vakavissasi, että joku henkkamaukan neule on käsintehty??

En. Voi se olla myös jalointehty, maissa jossa niitä valmistetaan, rammatkin joutuvat töihin.

Vierailija
44/83 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole allerginen, mutta useimmat tällaiset itsetehdyt käsityöt on värisokeiden tekemiä, yhdistelty sellaisia värejä ja lankoja että lopputulos on sekava ja halvan näköinen.

Hyvin suunnitelluista tyylitellyistä kirjoneulesukista voisin maksaa paljonkin, mutta mistään alakoululaisen tekeleen näköisistä yksivärisistä tai sekavärisistä perussukista en mitään. 

Osaan itsekin neuloa, mutta ei ole aikaa tällä hetkellä isotöisiin kirjoneuleisiin. Perussukat neuloo kahdessa illassa.

Stereotypiani käsitöiden tekijöistä karisivat kun luin tämän kommentin. :(

Vierailija
45/83 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perussukista ja lapasista 15€

kuviollisista sukista 30€

Neuleesta 100-150€

Nämä siis työstä, en tiedä mitä langat maksavat kun en osaa itse kutoa.

Aika matalaksi jää tuntipalkka, kun tunnissa ei tee villasukkaparia. Koneellahan näitä tehdään esimerkiksi Virossa, mutta käsityö on aina käsityötä.

Vierailija
46/83 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä halutaan puoli-ilmaiseksi toisten tekemiä töitä. Kannattaa vähän laskeskella, minkälainen tuntipalkka tulee, jos myy villasukat kympillä ja vähentää lankojen hinnan. Menee senttien puolelle. Melko noloja hyväksikäyttäjiä.

Kannattaa tehdä vain itselleen, jos ei hintataso miellytä. Pitäisi olla selvää kaikille, että ei Suomessa käsitöillä tienesteille pääse. Ei varsinkaan jollain "ostan halvinta mahdollista lankaa" töillä. 

Vierailija
47/83 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10.

15.

15.

40.

Tollo.

Tehdasneule ja käsityönä tehty ovat totaalisesti eri asia.

Ilmoitin viestisi asiattomaksi.

Täysin tarpeetonta ruveta menemään henkilökohtaisuuksiin haukkumalla.

Vierailija
48/83 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita kymmenen euron hintoja villasukista heittelevät ne, jotka eivät itse osaa tehdä ensimmäistäkään villasukkaa.

Vierailija
49/83 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko38 kirjoitti:

1. 50€

2. 60€

3. 60€

4. 200€.

Tämä kuulostaa jo arvostukselta käsitöitä ja niiden tekijöitä kohtaan. 😊

Eipä silti päässe kummoisillekaan tuntipalkoille. Villasukkapariin mennee enemmän kuin 3 tuntia aikaa ja lankoihinkin kuluu jokunen euro rahaa. Montako villapaitaa kutoo puikoilla 40 tunnissa, saako edes yhtä valmiiksi?

Vierailija
50/83 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä halutaan puoli-ilmaiseksi toisten tekemiä töitä. Kannattaa vähän laskeskella, minkälainen tuntipalkka tulee, jos myy villasukat kympillä ja vähentää lankojen hinnan. Menee senttien puolelle. Melko noloja hyväksikäyttäjiä.

Ei ole kyse mistään hyväksikäytöstä, jos kysytään, mitä maksaisit x-tuotteesta. Ja vastaan vaikka sen kympin. Minä en kuitenkaan ole aloittajalta mitään ostamassa, eikä hänen tarvitse mulle kympillä myydä niitä villasukkia, josta hänelle käteen jäisi nettona reilu femma.

Vierailija
51/83 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin halutaan.

Koska suurin osa palstalaisista ei tee mitään käsitöitä, eikä mitään muutakaan, kuin elelee yhteiskunnan rahoilla.

Ei nämä mammat arvosta mitään käsintehtyä kun eivät viitsi edes ruokaa laittaa itselleen vaan ostavat eineksiä kaupasta, vaikka mitään muuta näillä matameilla ei olekaan kuin aikaa.

Aikaa tehdä käsitöitä päivät pitkät tai koruja tai käydä vapaaehtoisena jossakin hoitokodissa vaikka lukemassa vanhuksille muutama minuutti.

Tietäähän sen jo etukäteen, ettei tällä palstalla kannata tälläisiä asioita kysyä.

Saa osakseen vain pilkkaa ja halveksuntaa ja sekin johtuu osittain kateudesta, että joku harrastaa jotakin, kun ei itse harrasta yhtään mitään.

Vierailija
52/83 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan optimistisia hintoja kaikki esittää mutta tositilanteessa edes ne 8€ perussukat ei mene kaupaksi. Muut myyjät vain tulee aina silmille että ei saa myydä noin halvalla, kun se on epäreilua muille myyjille. Joitain sukkia olen myynyt vuosia. Miesten isoista sukista ei saa edes 18€. On hyvin tehtyjä, tasaista jälkeä.  Virkatuista tuotteista ei saa kuin lankojen hinnan. Kaikki kehuu että onpa ihania ja hyvin tehtyjä mutta maksun hetkellä aletaan tinkaamaan 15€ hinnasta puolet pois. Jos kehtaa pyytää 20€ tai 25€ isosta virkatusta lelusta, saa yrittää myydä vuosikausia, lopulta menee hermot ja laskee hintaa materiaalikuluihin, sittenkin saa myydä kuukausia.  Lahjoituksena olis heti sata ihmistä jonossa ottamassa ja ylistyksestä ei tule loppua :D. Joskus olen ostanut uudet perussukat kirppikseltä 3€:lla. 

Vierailija
53/83 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyse mistään hyväksikäytöstä, jos kysytään, mitä maksaisit x-tuotteesta. Ja vastaan vaikka sen kympin. Minä en kuitenkaan ole aloittajalta mitään ostamassa, eikä hänen tarvitse mulle kympillä myydä niitä villasukkia, josta hänelle käteen jäisi nettona reilu femma.

Se, että heitit hinnaksi kympin, kertoo juuri siitä, millainen ihminen olet.

Vierailija
54/83 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita kymmenen euron hintoja villasukista heittelevät ne, jotka eivät itse osaa tehdä ensimmäistäkään villasukkaa.

Itse olen viime vuosina ostanut villasukkia jokusen parin (töihin saapassukiksi) ja maksanut sen, mitä tekijä on pyytänyt. 25 euron hintaisista olen kysynyt, että ihanko oikeasti et halua palkkaa työstäsi?

Vierailija
55/83 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mistään Suomesta ei saa käsin tehtyjä villasukkia kympillä. 25 euroa taitaa olla ihan minimi.

Vierailija
56/83 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sen tekijän ole mikään pakko myydä siihen hintaan, ei se ole mitään hyväksikäyttöä. Ihan vastaavasti en ole valmis maksamaan kolmea miljoonaa mistään ökyasunnosta, silloin omistajan ei sitä tarvitse minulle myydä hinnalla jonka pystyisin maksamaan. Hänen vaan pitää löytää ostaja joka maksaa halutun hinnan - tai olla myymättä.

Vierailija
57/83 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että heitit hinnaksi kympin, kertoo juuri siitä, millainen ihminen olet.

Kerro toki tarkemmin millainen olen?

Vierailija
58/83 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa ketjussa on sanottu että noita halutaan ostaa. Eikä sitä edes kysytty aloituksessa. Vastattu on siihen mitä käsitöistä oltaisiin valmiita maksamaan. Jos ja kun hinta on korkeampi kuin se mitä tuotteesta ollaan valmiita maksamaan ei tuotetta haluta ostaa.

Vierailija
59/83 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko38 kirjoitti:

1. 50€

2. 60€

3. 60€

4. 200€.

Tämä kuulostaa jo arvostukselta käsitöitä ja niiden tekijöitä kohtaan. 😊

Eipä silti päässe kummoisillekaan tuntipalkoille. Villasukkapariin mennee enemmän kuin 3 tuntia aikaa ja lankoihinkin kuluu jokunen euro rahaa. Montako villapaitaa kutoo puikoilla 40 tunnissa, saako edes yhtä valmiiksi?

Ongelma on siinä että kysyntä ja tarjonta eivät kohtaa. Tosi moni tykkää kutoa niin paljon ettei tiedä mitä kaikilla käsitöillään tekisi, joten suurella osalla ihmisistä on joku tuttu jolta saa villasukkia ilmaiseksi tai pelkkien lankojen hinnalla. Silloin joku 50€ sukkaparista tuntuu todella korkealta vaikka silläkin tekijä jää alle kaikkien minimipalkkojen.

Vierailija
60/83 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin. Jos haluan villasukat, neulon ne itse ja saan juuri sellaiset kuin haluan. Siksi en ole kovin innokas maksamaan muiden tekeleistä. Itse olen joskus myynyt tekemiäni käsinsidottuja kirjoja (rahoittaakseni harrastusta, en rikastuakseni) ja laskin, että tuntipalkakseni jäi 2,50 €.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi