Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eno nälvii mua ja äitini mielestä se on ok

Vierailija
15.09.2021 |

Kerroin tästä äidilleni ja hän sanoi että ei se eno sitä pahalla tee. Kuulemma jotain vitsikästä lällättelyä.
Rillipöllö, metukalla ratsastaja, meikkipelle, mene hiihtämään ympyrää kentälle lällälläää.

Ja äitini mielestä tuollainen on ok ? Kyllä olen aikaisemminkin kirjoittanut tänne kun en saa puolustusta muuten. Ja ei tää kiusaaminen lopu koska äitini hyväksyy sen. Eno tekee tuota ihan joka kerta jos mennään heille kylään jonkun heidän lapsen synttäreillä esim.

Ja kukaan ei siellä ensinnäkään minua tervehdi kun mennään sinne, istuvat vaan omissa piireissään ja kaikkia muita kyllä tervehtii perheestäni minua ei.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyl päättänyt olla menemättä enää sinne koska miks pitäs kuunnella tollasta?

Kiusaa mun huonoista polvista jopa vaikka tietää että ei ole todellakaan mikään helppoa ollut niiden kanssa. Kai mä olen jotenkin helppo saalis kun kukaan ei puolusta ja haukkuminen kaikesta on ok.

Ja kun itse sanon että lopeta niin se vaan pahenee.

Kyllä mua muutkin sukulaiset möllii ei siinä.

Vierailija
2/23 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kuulostaa niin säälittävältä mutta haluaisin muiden näkökulmia asiaan. Jos löytyis joku ratkaisu. Tiedän kyllä että pakko viilentää välit. Ja se ei ole ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/23 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas sulla lapsellinen eno, minkä ikäinen tällainen nälvijä on? Sinuna en enää osallistuisi moisiin kekkereihin.

Vierailija
4/23 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro isälle?

Vierailija
5/23 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro hänen lapsilleen, että eno ulosti housuunsa silloin ja silloin.

Vierailija
6/23 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene sinne enää missään nimessä ja älä tapaa enoa. Älä ole paikalla jos tulee kylään ja hanki huoneen oveesi lukot. Ottaako eno alkoholia? Kuulostaa että eno on kuin lapsi jolla on kiusaamisongelma. Älä salli tätä ja et tarvitse äidin lupia välttää ikävää tyyppiä. Sukulaisuus ei aina tarkoita että ihmiset sopivat yhteen.

Vierailija
7/23 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Ei tuollaista käytöstä tarvi sietää. Jos olet koulussa kouluterveydenhoitajalle. Voitko terveyskeskuksesta kysyä neuvoa? Mulle tehtiin murrosikäisenä tuota ja marssin kasvatusneuvolaan , sain psykologille ajan ja asiaa alettiin selvittämään. Näiden kiusaajien käytös muuttui koska tein asian tiettäväksi eli muutkin tiesivät heidän huonosta käytöksestä. Nämä ihmiset ei kestä sitä että muut saa tietää heidän perseilystään.

Vierailija
8/23 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä mene sinne enää missään nimessä ja älä tapaa enoa. Älä ole paikalla jos tulee kylään ja hanki huoneen oveesi lukot. Ottaako eno alkoholia? Kuulostaa että eno on kuin lapsi jolla on kiusaamisongelma. Älä salli tätä ja et tarvitse äidin lupia välttää ikävää tyyppiä. Sukulaisuus ei aina tarkoita että ihmiset sopivat yhteen.

Ei juo eikä ole ollu humalassa kun kiusaa. Tuo lukko on kyllä käynyt mielessäni. Kerrankin kauppareissulla hän ( mun eno siis) tuli perheineen samalle kassalle ja huutelivat takaa jonosta, onkos sulla edes rahaa vai maksaako äiti.

Olin ite kassalla maksamassa omat ostokseni niinku aina.

Huoh .

Vierailija
9/23 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. En tarvitsekaan lupia kun haluan pysyä kaukana kiusaajista. Suku on yleensä se pahin ja näin on mun kohdalla. Olen helppo kohde koska en oo samanlainen kuin muut. Paljon ollut terveysongelmia ja siitäkös saan kuulla. Ennemmin olisin halunnut ymmärtävää keskustelua ja vertaistukea kuin kiusaamista.

Vierailija
10/23 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja enon lapsi kävi kerran muutamaan otteeseen kokeilemassa samaa harrastusta kuin minä harrastan, niin siitäkin piti keksiä joku kiusaamisen aihe.

Musta tulisi hyvä taluttaja aloittelijalle eli joutuisin juoksemaan ja kävelemään hevosen vieressä. Polvet kestää juuri ja juuri ratsastuksen mutta jos täytyy kauan (alkeistunnilla noin tunti taluttaa) niin ei pääse seuraavana päivänä kävelemään kouluun.

Vierailija
11/23 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika opetella puolustautumaan. Kysy muiden kuullen, että "nälvitkö sinä minua vai mistä on kyse. Miksi puhut minulle noin tökerösti. Onko tuo sinulla tapana vai onko tämä jotain outoa huumoria, jota ei ymmärrä muut kuin sinä. "

Vierailija
12/23 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

He siis perheineen lällättelivät kuinka minä voisin juosta tunnin ja tämä enon naisystävä pääsisi itse nauttimaan lenkkeilystä sillä välin.

Hänellä on myös kaveri mukana joten miksi ei ottaisi tervettä ihmistä taluttelemaan konia ja pitää mulle lällätellä. Se oli tosi nöyryyttävää kun ne sano sen kaikkien kuullen. Ja yritin änkyttää etten pysty juoksemaan .

Vierailija
13/23 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika opetella puolustautumaan. Kysy muiden kuullen, että "nälvitkö sinä minua vai mistä on kyse. Miksi puhut minulle noin tökerösti. Onko tuo sinulla tapana vai onko tämä jotain outoa huumoria, jota ei ymmärrä muut kuin sinä. "

Ilmeisesti en ole tarpeeks vakuuttava ku sanon että lopeta. Nauraa vaan ja sama sonta jatkuu.

Vierailija
14/23 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on omituinen suku. Älä mene enää vierailulle. Enosi ei ole ihan normaali ihminen.

Vierailija
15/23 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sille hevoselle äkkilaukkakomento ja sano, että hupsista keikkaa, kun putoaa kuin eno veneestä.

Vierailija
16/23 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei juo eikä ole ollu humalassa kun kiusaa. Tuo lukko on kyllä käynyt mielessäni. Kerrankin kauppareissulla hän ( mun eno siis) tuli perheineen samalle kassalle ja huutelivat takaa jonosta, onkos sulla edes rahaa vai maksaako äiti.

Olin ite kassalla maksamassa omat ostokseni niinku aina.

Huoh .

Seur.kerralla huikkaat takaisin:-Ihan ite maksan. Äidillä ei oo ylimääräistä,kun joutuu sulle lainaamaan niin usein.

Vierailija
17/23 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä menemättä sinne, kunnes äitisi alkaa käyttäytymään ja puolustamaan sinua, kuten vanhemman tehtävään kuuluu.

Enollasi on vakavia ongelmia mielenterveytensä suhteen.

Vierailija
18/23 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä alat olla siinä iässä, että on aika sanoa vanhemmille vastaan. Et enää mene enon luo, koska kiusaa sinua. Syyn sanot aivan suoraan. 

Ei sinua sinne voida väkisin vielä, ei uhkailla, ei lahjoa eikä kiristää. Useimmat lapset oppivat sanomaan ei murrosiässä, ja se on oikein hyvä taito monissa tilanteissa.

Vierailija
19/23 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kiusaaminen on varmaan äitisi mielestä normaalia, koska eno on häntäkin ainakin lapsena kiusannut. Mutta ei se ole normaalia eikä oikein.

Vierailija
20/23 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on montakin sukulaista, jotka harrastaa samankaltaista nälvimistä. Eno jopa teki mulle lapsena niin, että toi mun serkulle jonkin söpön pehmolelun ja mulle semmoisen syylänenäisen peikkolelun "kun tää näytti ihan siltä, että sopii sulle".

Opin jo varhain ottamaan nuo ns.rakkaudellisina kuittailuina. Ei ihmiset, varsinkaan läheiset halua yleensä satuttaa tai pahoittaa mieltä...ne ei vaan aina osaa olla tarpeeksi hienotunteisia osoittaessaan välittämistään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi