Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistavat miehen vanhemmat

Vierailija
29.10.2014 |

Hyvää keskiviikkoaamua kaikille!

Tarvitsisin pientä tsemppiä ja vertaistukea tilanteeseeni. Onko teillä muilla semmoisia miehen vanhempia joiden kanssa ei yksinkertaisesti löydy yhteistä säveltä? Meillä (tai siis lähinnä minulla) on tilanne jossa en miehen vanhempien kanssa voi oikein mistään jutella, koska kaikki arvostellaan pitkin kyliä jälkeenpäin. Miehen äiti on kova Rouva arvostelemaan tekemisiä/sanomisia niin arkielämästä kuin lapsenkasvatuksestakin. Asioiden ei tarvitse olla kovin kummoisia, mutta anoppi tahtoo suurennella asioita ja tehdä niistä "kauhujuttuja." Samalla tavalla arvostelun kohteena ovat mieheni veljet perheineen. Eli siis emme ole yksin asian kanssa; toisinsanoen tasapuolista kohtelua jokaiselle. Lisäksi anoppi on hyvin suorasanainen, eli piikittelee ja nälvii sen minkä ehtii, tämä loukkaa minua valtavasti. Anopilla tuntuu olevan jokin ongelma miestensä kumppaneiden kanssa, kukaan ei ole tarpeeksi hyvä, koska kukaan ei pyöri hänen pillinsä mukaan. Hän myös puhuu toista ja tekee toista. Valehtelee, sekä kieltää sanoneensa asioita vaikka itse olen selvällä suomen kielellä hänen kuullut asioista mainitsevan. HUH! Aiempi anoppini oli hyvin erilainen, hänen kanssaan tulin hienosti juttuun, soiteltiin ja soitellaan edelleen kuulumisia. Ikinä ei tarvinnut mistään asiasta riitaa vääntää, ja asioista saatiin hyvällä mielellä olla erimieltä. Eli olen aivan uudessa tilanteessa ja normaalisti ihmisten kanssa hyvin juttuun tulevana tämä on pöyristyttävää. Nyt tilanteemme on mennyt vielä pahemmaksi kun saimme esikoisemme. Anopilla tuntuu olevan "paras mummo" -kisa käynnissä, kumpi on parempi mummo minun äitini vai miehen äiti. Miehen äidille ei ole kuulemma annettu mahdollisuutta olla mummoa niinkuin hän haluaa. Tähän väliin mainittakoon ettei häntä ole ikinä kielletty lasta näkemästä saati pitämästä yhteyttä meihin. Miehen isän kanssa emme tule juttuun ollenkaan, olemme aivan eri planeetoilta. Kuitenkin kaiken tämän keskellä mieheni tukee minua täysin, eli sen puolesta en koe olevan ongelmaa. Mieheni seisoo minun rinnallani ja tukee minua päätöksissäni. Mitä tilanteessa voisi tehdä? Itse olen päätynyt siihen tulokseen että mies pitäköön vanhempiinsa niin paljon yhteyttä kuin haluaa, minun ei tarvitse. Jonkun mielestä tämä voi olla lapsellista käytöstä, mutta itse koen omalla kohdallani sen parhaimpana ratkaisuna, miksi ihmeessä tietentahtoen hakkaisin päätäni seinään ja hankkisin pahaa mieltä olemalla ihmisen kanssa tekemisissä joka ei muuta tee kuin ahdista minun oloani? Lasta saa nähdä ja olla tekemisissä sen minkä haluaa. Mutta en pidä siitä että meidän kotiimme tulevat koska olemme jatkuvana arvostelun kohteena. Oletteko te muut vastaavanlaisessa tilanteessa olevat antaneet vanhemmille "porttikiellon?" Tai miten te olette ratkaisseet tilanteen? Miten ratkaisut ovat vaikuttaneet teidän perhe-elämään? Mainitaan vielä että puhumalla on yritetty, ei onnistu.  Kiitos tuhannesti vastauksistanne jo etukäteen! 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole tekemisissä.

Vierailija
2/5 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole tekemisissä. Mielestäni teet oikein kun annat heidän olla lapsenlapsen kanssa yhteyksissä miehen kautta. Teroittaisin vielä yhtä asiaa appivanhemmille. Lapsen kuullen sinua ei haukuta. Jos näin käy niin mummola kyläilyt loppuvat.

Muista myös ettet itsekään hauku appivanhempia lapsen kuullen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli aikoinaan anoppinsa kanssa tekemisissä vain sen välttämättömän, jotta ei stressaantuisi, ja kyllä mummoni oli hyvin itsepäinen. Ja ei sellaista sukulaista ole, joka ei mummuni kanssa yhteen olisi ottanut. Jos siis miehesi on kanssasi samaa mieltä niin älä ole liikaa tekemisissä. Itsekään en ole appiukkoni kanssa tekemisissä.

Vierailija
4/5 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin ihan kamala anoppi. Hölmöläinen, joka ei tajua mistään mitään. Arvostelee, tuomitsee, ilkeilee, juopottelee ja haukkuu kännissä. Olen hänen kanssaan tekemisissä vain pakolliset sukujuhlat. En vastaa puhelimeen, jos soittaa.

Vierailija
5/5 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole tekemisissä ja sitten kun on pakko olla niin yritä pistää luu kurkkuun sille. Eli sanot myös suorat sanat ja yritä pitää pintasi. Yritä olla loukkaantumatta ja vastaat samalla mitalla takaisin. Jos hän arvostelee sinua, niin arvostele sinä häntä. Enkä nyt tarkoita että tarvii ilkeäksi ruveta tai ulkonäköä haukkumaan tms. henkilökohtaisuuksiin mennä mutta yleisistä asioista sanot vahvan oman mielipiteesi ja lyttäät anopin mielipiteen.