Mistä kertoo muiden naisten/miesten vilkuilu oman kumppanin läsnäollessa?
Mielestäni se on merkki huonosta itsetunnosta. Halutaan vilkuilla muita siinä toivossa, että saisi katseen takaisin ja täten pönkitystä huonolle itsetunnolle.
Hyvän itsetunnon omaavien ei tarvitse katsella muita huomion toivossa.
Kertokaa jos olen väärässä.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Puhutaanko tässä nyt vilkaisusta vai vilkuilusta? Minulla ainakin kohtaa katseet useinkin päivän aikana tuntemattomien kanssa aivan vahingossa. Ehkä haen alitajuisesti katsekontakteja tai katseet osuu vahingossa koska alitajuisesti tajuan olla tähtäämättö katsetta naamasta alemmas? Mä luulen, että useimmilla ihmisillä on samaa kun lähes aina katseet kohtaa tai sitten mun täytyy tulkita olevani maailman upein nainen, jonka suuntaan kaikkien päät kääntyy. Kyllä joskus huomaan myös, että miesten katseet onkin vartalossa, mutta ehkä heidän alitajunnallaan on eri prioriteetit.
No eikö tässä juuri kiteydy aloitus: haetaan katsekontaktia, koska halutaan tuntea itsensä paremmaksi?
Itse en vilkuile muita miehiä, koska mua ei kiinnosta saanko heiltä katseita takaisin. En tarvitse muiden miesten katseita, itsetuntoni on loistava ilmankin niitä.
Käyttäjä38530 kirjoitti:
Jotkut miehet eivät kunnioita vaimoaan. He haluavat kunnioitusta, mutta ovat riippuvaisia siitä, että he saavat jatkuvasti uusia naisia. Tämä pätee Tampereen HM, joka käyttää, käyttää hyväkseen ja heittää naiset pois. Muiden ihmisten edessä hän teeskentelee olevansa ujo ja rehellinen, mutta hän valehtelee valheita. Eikä voi koskaan olla uskollinen naiselle.
Luuletko, että tämä on oikein mieheltä, joka on koulutettu ja lähes 60 -vuotias?
Ai että minä odotan näiden johtavan vielä käräjäsaliin. HM:lle on vinkattu, että solvaat häntä ja hänen naisystäväänsä tällä palstalla. Ja mikä parasta, siinä oikeudenkäynnissä tulee olemaan mukana myös Sanoma Media Finland.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutaanko tässä nyt vilkaisusta vai vilkuilusta? Minulla ainakin kohtaa katseet useinkin päivän aikana tuntemattomien kanssa aivan vahingossa. Ehkä haen alitajuisesti katsekontakteja tai katseet osuu vahingossa koska alitajuisesti tajuan olla tähtäämättö katsetta naamasta alemmas? Mä luulen, että useimmilla ihmisillä on samaa kun lähes aina katseet kohtaa tai sitten mun täytyy tulkita olevani maailman upein nainen, jonka suuntaan kaikkien päät kääntyy. Kyllä joskus huomaan myös, että miesten katseet onkin vartalossa, mutta ehkä heidän alitajunnallaan on eri prioriteetit.
No eikö tässä juuri kiteydy aloitus: haetaan katsekontaktia, koska halutaan tuntea itsensä paremmaksi?
Itse en vilkuile muita miehiä, koska mua ei kiinnosta saanko heiltä katseita takaisin. En tarvitse muiden miesten katseita, itsetuntoni on loistava ilmankin niitä.
Okei, nyt löytyi siis määritelmä vilkuilulle; se tarkoittaa sitä, että saadaan katseita takaisin. Itse katson kyllä kivannäköisiä miehiä täysin riippumatta siitä, katsovatko he takaisin, ja aina niin ettei se eroa tavasta, jolla katson muita ihmisiä. Eli havaitsen ihmiset ympärilläni ja havaitsen, että "tuossapa on kivannäköinen mies". Siinä kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olisi outoa, jos oma ukko ulkona ollessa tuijottaisi tuntitolkulla silmääkään räpäyttämättä minua.
Ei vilkaisi, vaikka joku olisi pukeutunut pelle Hermanniksi viereisessä pöydässä, ei katsoisi tarjoilijaa, ei mitään muuta, kuin minua. KOKO AJAN.
Ymmärrätkö tahallaan väärin?
Asiaan, muiden naisten/miesten vilkuilu ei ole ok puolison läsnäollessa. Tuijottaminen nyt yleensäkin on epäkohteliasta mistä syystä tahansa.
Ja tämä tulee siis naiselta, jota nämä ukot vilkuilevat ja kyyläävät vaikka vaimo vieressä. Vaivaannuttavaa. Ja ei ole mikään humble brag. Puolta vanhemmat ukkomiehet kyylää surutta perään, kääntyilee, pysähtelee. Vaimo vieressä.
Mulle tällainen käytös on ihan no-no. Omaa kumppania arvostetaan. Onneksi mieheni kokee samoin.
Eipä taas ole humble brag. Et sinä niitä kääkkien katseita huomaisi, ellet itse myös katsele heitä, vai onko sinulla silmät selässä?
Hienoa, nyt jo jonkun mielestä muiden ihmisten katsominenkin on rikos. Oletko ajatellut, että nuo tulkintasi muiden ihmisten katseista ovat ihan oman pääsi tuotosta, jollei joku ole sanoillaan tai eleillään selvästi muuta ilmaissut?
Vilkuilu on täysin eri asia, kuin flirttailu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olisi outoa, jos oma ukko ulkona ollessa tuijottaisi tuntitolkulla silmääkään räpäyttämättä minua.
Ei vilkaisi, vaikka joku olisi pukeutunut pelle Hermanniksi viereisessä pöydässä, ei katsoisi tarjoilijaa, ei mitään muuta, kuin minua. KOKO AJAN.
Ymmärrätkö tahallaan väärin?
Asiaan, muiden naisten/miesten vilkuilu ei ole ok puolison läsnäollessa. Tuijottaminen nyt yleensäkin on epäkohteliasta mistä syystä tahansa.
Ja tämä tulee siis naiselta, jota nämä ukot vilkuilevat ja kyyläävät vaikka vaimo vieressä. Vaivaannuttavaa. Ja ei ole mikään humble brag. Puolta vanhemmat ukkomiehet kyylää surutta perään, kääntyilee, pysähtelee. Vaimo vieressä.
Mulle tällainen käytös on ihan no-no. Omaa kumppania arvostetaan. Onneksi mieheni kokee samoin.
Eipä taas ole humble brag. Et sinä niitä kääkkien katseita huomaisi, ellet itse myös katsele heitä, vai onko sinulla silmät selässä?
En ole tuo jota lainasit, mutta kyllä ne katseet totta kai huomaa kun silmät auki on itse. Katse tuntuu eriltä jos se menee vain "läpi" tai kun on oikeasti kohteena.
Ei-vilkuilu on sitä normaalia silmät auki kulkemista, kun havainnoi ihmiset siinä missä esim ostoskärryjen liikeradat. Ei-vilkuilussa vain jaetaan sama ympäristö.
Vilkuilussa toinen ihminen on kohde, objekti. Onko hölmösti sanottu että siinä on eri energia.
Kyllä jokainen tietää esimerkiksi omasta lapsestaan jutellessa, jos hän katsoo vain "läpi" ja miettii muuta, vai mittaileeko hän kasvoista millä tuulella olet.
Mikäs siinä, mistä kukakin tykkää.