Itsetunto romahti lapsen saannin jälkeen. Seksi loppui avioliitossa. Ero?
En koe itseäni enää seksuaalisena naisena äidiksi tulon jälkeen.
En voi uskoa että kelpaisin enää vartalo tärvääntyneenä. Siksipä meillä ei ole enää avioliitossamme juuri ollenkaan seksiä.
Synnytyksen jälkeen odotin 6 kk ennen kuin suostuin yhdyntään mieheni kanssa. Ajattelin että alapää ehtisi siihen mennessä tiuketa edes sen verran että pystyisin seksiin ilman suunnatonta häpeää. No sen jälkeen sitä on ollut alle 10 kertaa, lapsi pian 1,5 vuotta.
Mies on jatkuvasti kuin perseelle ammuttu karhu. Huutaa kotona pikkuasioista, mutta pyytää kuitenkin anteeksi. Ei halaile eikä huomioi juuri ollenkaan minua.
Onkohan tämä avioliitto tiensä päässä?
Kommentit (43)
Hanki yöasuja ja kotiasuja, joissa sinulla on sellainen olo, että olet mahdollisimman kivan näköinen. Käy kampaajalla. Tee kauneushoitoja. Pyydä hierontaa mieheltäsi tai maksa siitä ammattilaiselle. Käy uimassa, tanssi (vaikka vauvan kanssa). Miten vauvan kanssa sujuu?
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 01:05"]
Hanki yöasuja ja kotiasuja, joissa sinulla on sellainen olo, että olet mahdollisimman kivan näköinen. Käy kampaajalla. Tee kauneushoitoja. Pyydä hierontaa mieheltäsi tai maksa siitä ammattilaiselle. Käy uimassa, tanssi (vaikka vauvan kanssa). Miten vauvan kanssa sujuu?
[/quote]
Yritän kyllä pitää itsestäni huolta sen verran kun pystyn lapsenhoidolta. Meikkaan kotoa pois lähtiessä, mutta en osaa enkä halua pukeutua seksikkäästi, tunnen itseni ihan naurettavaksi, kun mies ei reagoi mitenkään sellaiseen. Eli collegehousu/verkkari + toppi/t-paita -linjalla mennään kotona...
Ap
Niin ja silti mies kuitenkin on joskus aikoinaan ihmetellyt miksi en pidä paljastavampia vaatteita, että miksi pukeudun säkkeihin. Ota noista miehistä sitten selvää.
Ap
Tiedän että tämä on väärin, mutta kenties tarvitsist ns. toisen mielipiteen. Eli hankkiudu suhteisiin jonkin toisen miehen kanssa, tai hommaa jostain ihailua ja flirttiä. Sinun täytyy kuulla joltain toiseta mieheltä että olet vielä haluttava, ja että vartalosi ja paikkasi ovat ok.Ei tarkoita että pitää olla ihan yhdynnässä asti jonkun kanssa, mutta ainakin alasti. Toinen mahdollisuus on että kun käyt gynellä(mies), niin vaivihkaa kysele että onko alakerta normaali, onko vaurioita, venymisiä yms. Kysy että onkohan lihakset kunnossa...
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 12:26"]
Tiedän että tämä on väärin, mutta kenties tarvitsist ns. toisen mielipiteen. Eli hankkiudu suhteisiin jonkin toisen miehen kanssa, tai hommaa jostain ihailua ja flirttiä. Sinun täytyy kuulla joltain toiseta mieheltä että olet vielä haluttava, ja että vartalosi ja paikkasi ovat ok.Ei tarkoita että pitää olla ihan yhdynnässä asti jonkun kanssa, mutta ainakin alasti. Toinen mahdollisuus on että kun käyt gynellä(mies), niin vaivihkaa kysele että onko alakerta normaali, onko vaurioita, venymisiä yms. Kysy että onkohan lihakset kunnossa...
[/quote]
Hui, en mä uskalla mennä miesgynelle, en oo koskaan käynyt miesgynellä...!
Ap
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:54"]
Pysyykö tampooni sisälläsi? Voitko keskeyttää virtsasuihkun? Jos, niin olet ihan normaali. Keskustelupalstoilla on naisvihaajia, jotka levittävät paskaa. Osa heistä voi olla ajattelun ostaneita naisiakin, mutta suurin osa on mielenvikaisia miehiä. Rupea ajattelemaan omilla aivoillasi ja kehittämään itseäsi omista lähtökohdistasi.
[/quote]
Tämä on totta, ei kannata noiden naisia vihaavien juttuihin lähteä mukaan, heidän ainoa tarkoituksensa on halveksia naisia kaikin keinoin. Muista, että he ovat sairaita ja onnettomia ihmisiä.
Iso remppa ja pieni lapsi samaan aikaan.
Mitä odotit, että tapahtuisi?
Onko mieheswi haukkunut sinua? Taitaa olla niin, että olet vain vaipunut itsesääliin. Olet omassa mielessäsi päättänyt sen mitä miehesi haluaisi, ja vertaat itseäsi sinun omiin ennakkoluuloihisi miehen ajtuksista. Tämä käytös on etäännyttänyt sinut miehestäsi, ja mies taas on tulkinnut sen niin, että annat kaikkesi lapselle, ja hän saa jäädä sinun laskuistasi pois.
Olen itsekin pari lasta saanut. Kerrompa senkin, että aloitan seksin synnytyksen jälkeen mahdollisimman pian, sillä seksi lisää verenkiertoa, ja näin ollen paikat palautuvat nopeammin ja lantionpohjanlihakset saavat parasta jumppaa. Tottakait sitä joutuu opettelemaan oman vartalon muutoksineen, mutta siihen ei auta kuin asian läpikäyminen. Olet rohkeasti sinä, uskon että miehesi ei voisi vastustaa, jos olet alasti hänen edessään ja ilmaiset haluavasi häntä.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 15:06"]
Iso remppa ja pieni lapsi samaan aikaan.
Mitä odotit, että tapahtuisi?
[/quote]
Itsehän en olisi halunnut edes vauvavuotena alkaa sen kummemmin mihinkään remppoihin, mutta miehelle olisi tärkeää saada paikat kuntoon, vaatii jotenkin mielestäni itseltään liikaa.
Noh, tämän lisäksi mies tekee reissutyötä, ja on joka viikko useita päiviä pois kotoa. Liikaa töitä ja tehtäviä!
Ap
Suosittelen että yrität saada ajan seksuaaliterapeutille. Itselleni kävi samalla tavalla viimeisen lapsen jälkeen, enkä ole päässyt asiasta yli. Viimeisen neljän vuoden aikana hyvää seksiä on ollut 1-2 kertaa kun olen ollut tarpeeksi humalassa. Inhoan itseäni syvästi, mitään seksuaalista ei enää ole minussa. Tiedän että ongelma on eniten korvien välissä, mutta en osaa parantaa itseäni.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 17:49"]
Suosittelen että yrität saada ajan seksuaaliterapeutille. Itselleni kävi samalla tavalla viimeisen lapsen jälkeen, enkä ole päässyt asiasta yli. Viimeisen neljän vuoden aikana hyvää seksiä on ollut 1-2 kertaa kun olen ollut tarpeeksi humalassa. Inhoan itseäni syvästi, mitään seksuaalista ei enää ole minussa. Tiedän että ongelma on eniten korvien välissä, mutta en osaa parantaa itseäni.
[/quote]
Miksi inhoat itseäsi? Onko kyse vartalon muutoksista vai mistä?
Ap
Kolmannen lapsen jälkeen, jolloin tuli raskausarpia ja "jotain" tapahtui alakerrassa. Sattuu, ei tunnu hyvältä. Oksettaa koko seksi tai siis itsensä näkeminen. Ei miehellä ole valittamista, eikä hän ymmärrä tätä juttua. Olen käynyt gynellä, kirjattu että kaikki kunnossa ja libido-ongelma. Enää en edes halua mennä terapeutille, ällöttää niin paljon edes ajatella itseäni seksiasioissa. -33
Inhoan itseäni koska olen ruma ja pilalla. -33
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 19:26"]
Inhoan itseäni koska olen ruma ja pilalla. -33
[/quote]
Tuliko sulle nuo ajatukset tosiaan vasta useamman lapsen jälkeen, vai jo heti ensimmäisen lapsen saatuasi? Montako lasta sulla on? Ja jos vasta viimeisen lapsen jälkeen, niin miksi vasta sitten? Eikö "sopeutuminen äidin vartaloon" ole vaikeinta juuri ensimmäisen kohdalla, sen jälkeen voisi ajatella että on jo oppinut olemaan sinut itsensä kanssa? Oletko käynyt terapiassa? Miten miehesi reagoi? Onko hän moittinut vartaloasi, ulkonäköäsi?
Tsemppiä sulle <3
Ap
Ap
Jos mies ei edes ole haukkunut, mitä hiivattia valitat?
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 20:11"]
Jos mies ei edes ole haukkunut, mitä hiivattia valitat?
[/quote]
No en tiedä. Sanopa sinä? En vaan ole päässyt näistä ajatuksista eroon, vaikka tiedän että ongelma on kai mun pään sisällä, ei alapäässä tai muuten vartalossa. Oon ihan ok kunnossa, normaalipainoinen jne. Haluaisin tuntea itseni halutuksi, mutta en tunne. Mies ei kosketa enää juurikaan, eikä tee seksialoitteita kuin krapulassa tai humalassa, (ei kiitos). En itse enää uskalla tehdä aloitteita, tunnen itseni silloin jotenkin noloksi. Seksi tuntuu paremmalta kun mies tekee aloitteen (toki jos meillä olisi normaali seksielämä, olisin myös itse aloitteellinen).
Ap
Tulkitset miestäsi omista ennakkoluuloistasi käsin väärin. Hankkiudu äitiyttä arvostavien naisten seuraan, lue äitiyttä arvostavia kirjoja, katsele äitiyttä arvostavaa taidetta. Mene terapiaan, jos mahdollista. Hoidata pääsi, niin nämä alapääjututkin alkavat toimia.