Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on niin hankala ymmärtää ammattikoulun ja korkeakoulutetun ero?

Vierailija
28.10.2014 |

Yksi esimerkki erosta tässä;
Ammattikoulun käynyt on saanut koulutuksen ammattiin Suomessa. Kosmetologi, kampaaja, automekaanikko... Vaikka Suomessa joutuu käymään ammattikoulua kolme vuotta, ei se tarkoita yhtään mitään ulkomailla. Hiuksia voi leikata kuka vaan Brasiliassa, kuka vaan voi toimia kosmetologina Yhdysvalloissa, kuka vaan autoista kiinnostunut voi korjata autoasi Espanjassa.
Lääkärinä tai opettajana taas ei voi toimia kuka vaan. Lääkärin koulutus vastaa ulkomailla yleensä yhtä laajaa ja hankalaa koulutusta muissakin maissa. Näistä saa parempaa palkkaa, koska ne ovat vaativampia kuin kosmetologina toimiminen, jota kuka vain voi ryhtyä tekemään "ilman aivoja". Se ei tee sinusta kuitenkaan huonompaa ihmistä jos olet käynyt vain ammattikoulun.
En tosin usko että ajatusmaailmamme kohtaisi, minkä vuoksi en välttämättä olisi ystäväsi. Boom!

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi saan putkiasentajana samaa palkkaa kuin lääkäri, jopa suurempaa? :D kerran työni on sellaista että kuka vaan voi tehdä kun se on niin aivotonta niin tervetuloa kokeilemaan.

Vierailija
2/72 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpas sinä typerä :) t. Fysioterapeutti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 21:32"]Miksi saan putkiasentajana samaa palkkaa kuin lääkäri, jopa suurempaa? :D kerran työni on sellaista että kuka vaan voi tehdä kun se on niin aivotonta niin tervetuloa kokeilemaan.
[/quote] Minäkin mietin miten mies sähköasentajana tienaa jopa enemmän kuin lääkäri-isänsä ja minä hierojayrittäjänä myös? :D hmmmm! Nooo annetaan me rahvaan haukkua, kateellisten panettelua ;)

Vierailija
4/72 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikoulu on oppilaitos, korkeakoulutettu henkilö. Kyllä se aika iso ero tosiaan on. 

Vierailija
5/72 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 21:33"]

[/quote]

Fyssarin koulutushan on ammattikorkean koulutus.

Vierailija
6/72 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle se on vaikea ymmärtää? t: maisteri

Vierailija
7/72 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä amiksen pilkkaaminen vaan kateutta? Kun tienataan enemmän "helpommalla" ja "kuka vaan kykenisi niihin hommiin"? :D

Vierailija
8/72 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 21:36"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 21:33"]

[/quote]

Fyssarin koulutushan on ammattikorkean koulutus.
[/quote] Niin on. Olet silti typerä.

Vierailija
9/72 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 21:32"]Miksi saan putkiasentajana samaa palkkaa kuin lääkäri, jopa suurempaa? :D kerran työni on sellaista että kuka vaan voi tehdä kun se on niin aivotonta niin tervetuloa kokeilemaan.
[/quote]
Siksi koska siitä täytyykin maksaa, että joku suostuu tuollaisia paskahommia tekemään. Työ on muutakin kuin palkka, mutta eiväthän sitä amiksen käyneet ymmärrä.

Vierailija
10/72 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 21:37"]

Kenelle se on vaikea ymmärtää? t: maisteri

[/quote]

Maisterin tutkinnolle on muuten käymässä kuten aikoinaan merkonomin tutkinnolle: kyseisen tutkinnon saaneita alkaa pikkuhiljaa olla niin paljon, ettei se enää tuo automaattisesti arvostusta.

Kokeilepa vaikka tohtorin papereita seuraavaksi.

Vierailija
11/72 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 21:38"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 21:36"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 21:33"] Oletpas sinä typerä :) t. Fysioterapeutti [/quote] Fyssarin koulutushan on ammattikorkean koulutus. [/quote] Niin on. Olet silti typerä.

[/quote]

En ole ap. Kunhan sivusta vaan huutelin.

Vierailija
12/72 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihmiset vielä nykyäänkin näin pinnallisia ? Minä itse opin jo lapsena ettei ihmisiä arvoteta varallisuuden tai aseman kautta, mutta näköjään osa täällä saanut ihan eri opit!

Vierailija
13/72 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 21:39"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 21:32"]Miksi saan putkiasentajana samaa palkkaa kuin lääkäri, jopa suurempaa? :D kerran työni on sellaista että kuka vaan voi tehdä kun se on niin aivotonta niin tervetuloa kokeilemaan. [/quote] Siksi koska siitä täytyykin maksaa, että joku suostuu tuollaisia paskahommia tekemään. Työ on muutakin kuin palkka, mutta eiväthän sitä amiksen käyneet ymmärrä.

[/quote]

Itse ilmeisesti olet pettynyt työhösi, kun jaksat näin palstoilla provoilla?

Vierailija
14/72 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työssäni ei koskaan ole palkkaus ollut se ykkösjuttu. Toivoo ihan tavis lääkäri

Vierailija
15/72 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisterina mua naurattaa. Oliko sulle sen maisterin tutkinnon vääntö niin kova ponnitus, että vieläkin sitä pitää korostaa, miten lopulta siihen tutkintoon pystyit? Mulle koko tutkinto oli ihan piece of cake, eikä oo mitään tarvetta sitä korostaa. Jokainen, joka haluaa, saa maisterin paperit varsin helposti.

Vierailija
16/72 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 21:32"]Miksi saan putkiasentajana samaa palkkaa kuin lääkäri, jopa suurempaa? :D kerran työni on sellaista että kuka vaan voi tehdä kun se on niin aivotonta niin tervetuloa kokeilemaan.
[/quote]
Siksi koska siitä täytyykin maksaa, että joku suostuu tuollaisia paskahommia tekemään. Työ on muutakin kuin palkka, mutta eiväthän sitä amiksen käyneet ymmärrä.
[/quote]

Mä ainakin diggailen mun duunia. Letkeää mutta haastavaa hommaa :3

Vierailija
17/72 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 21:41"]Maisterina mua naurattaa. Oliko sulle sen maisterin tutkinnon vääntö niin kova ponnitus, että vieläkin sitä pitää korostaa, miten lopulta siihen tutkintoon pystyit? Mulle koko tutkinto oli ihan piece of cake, eikä oo mitään tarvetta sitä korostaa. Jokainen, joka haluaa, saa maisterin paperit varsin helposti.
[/quote]

Ehkä hieman alakohtaista. Anna kun arvaan - FM?

Vierailija
18/72 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 21:37"]Onko tämä amiksen pilkkaaminen vaan kateutta? Kun tienataan enemmän "helpommalla" ja "kuka vaan kykenisi niihin hommiin"? :D
[/quote]

Akateemisille raha ei yleensä ole tärkein motivaatio työntekoon, joten tuskin.

Vierailija
19/72 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäköhän johtuu että nuoret lääkäriopiskelijat, juristiopiskelijat sekä ekonomiopiskelijat kuvittelevat olevansa jotenkin ei-heikompaa ainesta ja äänestelevät Kokoomusta ja näkevät märkiä unia sijoitusasuntojen tuotoista? Ihme paskaa sellainen. Ei ainoastaan äärimmäisen halveksuttavaa huoraamista hakeutua "rahakkaalle" alalle vaan myös aivan vitun vajakkia noin muutenkin, koska sille omassa erinomaisuudessa patsastelemiselle ei todellakaan ole mitään perustetta. Tästä maailmasta ei löydy lääkäriä, lakimiestä eikä ekonomia joka olisi minua menestyneempi, fiksumpi tai muutenkaan kyvykkäämpi. Ei yhtä ainutta.

Vierailija
20/72 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo FM, vaan mulla on oikeasti yksi vaativimmista yliopistokoulutuksista, johon on tosi vaikea päästä sisään.