Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia taukoja pidätte töissä?

Vierailija
15.09.2021 |

Oon 20-vuotias ja vasta ensimmäisissä työpaikoissa. Ihan mielenkiinnosta kyselen:

1) kuinka monta taukoa (ja miten pitkiä) teille "kuuluu" työsopimuksen mukaan?
2) kuinka monta taukoa oikeasti päivän aikana pidätte? ja miten pitkiä?
3) pidättekö minitaukoja tehtävien välillä, esim. käy vessassa tai juomassa tai tupakalla tai vaan on pari minuuttia?
4) Ootko tyytyväinen taukoihin ja niiden määrään?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokatunnin, kaksi kahvituntia ja kaikkien kolmen jälkeen pidän tupakkatauon. 

Vierailija
2/27 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ruokatauko keskellä työpäivää puolisen tuntia. Aika käytännössä vaihtelee riippuen tilanteesta. Hyvin riittää tuo. En haluaisi useampaa/pidempää. Vessassa käyn kun on vessahätä tai/ja kun se on lähellä. Liikkuva työ.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokatauko

Muuten juon kahvit työpöydän ääressä

Juttelen työkavereille jos käyn hakemassa kahvia tai kopiopapereitani

Työt on liukuvia ja jos en tee hommia en pääse kotiin

Vierailija
4/27 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmissa työpaikoissa on tupakointi työajalla kielletty.

Jos yleensä saa tupakoida, se on tupakointi on hoidettava ruokatauolla.

Asiakaspalvelussa ei saa haista tupakalle.

Savuttomia työpaikkoja on yhä enemmän.   Joissakin puhtaasti duunari töissä saa edelleen polttaa, mutta nekin paikat vähenevät koko ajan.

Itse ole töissä julkiseslla puolella.   Kahvitunti on työaikaa, silloin ei voi poistua tupakalle.

Tai siis voi poistua, mutta täytyy leimata itsensä ulos, ja tuo aika oteteaan pois työajasta.

Ruokatauko ei kuulu työaikaan ja silloin saa polttaa, jos työpaikalla on varattu alue tupakointia varten.

Itsellä on aina vesipullo työpöydällä, joten juomassa ei tarvitse erikseen käydä.

Nää jututhan vaihtelevat työpaikoittain.

Kaikilla työpaikoilla on omat sääntönsä ja ohjeensa ja tessinsä.

Vierailija
5/27 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen patologi ja yleensä aamulla hörppään samalla kupin kahvia, kun haen uutta kroppaa saliin. Avauksen yhteydessä saatan napostella jotain pientä (esim. viinirypäleitä).

Kun olen saanut kropan avattua, käyn vetämässä jonkun lihapiirakan sairaalan kahviossa.

Jos on joku vesikroppa tiedossa, niin varaan enemmän evästä siihen laverin viereen, kun avaus kestää normaalia kauemmin. 

Taukoja voi pitää oman fiiliksen mukaan, asiakkaat ei siitä häiriinny tai valita.

Vierailija
6/27 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivouksessa ei ehdi.

Vierailija
7/27 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ammatinharjoittaja. Noin 10 vuotta meni min,että pidin 5-10 min tauon päivällä. Nyt pidän 20-30 min kerran päivässä. Työpäiväni on max 7h.

Vierailija
8/27 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
9/27 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön päivällä ja muuten tarpeen mukaan. Etätöissä ja ei-työaikakirjanpitovelvollinen.

Vierailija
10/27 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvitauko aamulla n 15 minsaa ja päiväkahvi noin 30 minsaa mutta samalla tehdään töitä. Ja ei ole erillistä paikkaa minne kahvia mennään juomaan.

Vierailija
11/27 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä duunissa tuli jopa nukuttua työaikana. Mutta minkäs voit, tehdään työtä silloin kun sitä on ja väliajat ollaan niin kuin ellun kanat. Sattuipa yksi semmoinenkin päivä, ettei ollut töitä ollenkaan. Eli periaatteessa 8 h tauko. Siinähän se meni telkkaria katsellessa, tietokonetta räpälätessä ja kahvia juodessa.

Vierailija
12/27 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvitauko 10 min ja ruokatauko 20 min, savuton työpaikka. Meillä ei ole erillistä taukotilaa vaan tauot pidetään yhteisissä tiloissa. Tästä johtuen taukoseurana on muistisairaita vanhuksia.

Vierailija
13/27 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet happihyppelyt otetaaan siinä ja ei se mittää muuta vaadi. Se on kato kun on vielä nuori niiin jaksaa painaa menemään.

Vierailija
14/27 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minitaukoja, käyn vessassa tai juomassa, yhden kahvitauon 10 min ja ruokatauon 10-20 min.

Vierailija
15/27 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

4. En ole tyytyväinen, liian lyhyet tauot eivät tue jaksamista.

Vierailija
16/27 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ravintolassa töissä eli taukoja joko on tai ei ole päivän aikana, ihan riippuu kuinka kiire on.

Jos ehdin niin ruokatauko 15-30min.

Vierailija
17/27 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessassa käyn kun on tarve. Aina on sen verran aikaa.

- se ravintolassa töissä oleva-

Vierailija
18/27 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

TESsin mukaan.

Vierailija
19/27 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen patologi ja yleensä aamulla hörppään samalla kupin kahvia, kun haen uutta kroppaa saliin. Avauksen yhteydessä saatan napostella jotain pientä (esim. viinirypäleitä).

Kun olen saanut kropan avattua, käyn vetämässä jonkun lihapiirakan sairaalan kahviossa.

Jos on joku vesikroppa tiedossa, niin varaan enemmän evästä siihen laverin viereen, kun avaus kestää normaalia kauemmin. 

Taukoja voi pitää oman fiiliksen mukaan, asiakkaat ei siitä häiriinny tai valita.

Yök, miten sä pystyt syömään samalla?

Vierailija
20/27 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yök, miten sä pystyt syömään samalla?

Tuo kommenttihan on vitsi.

Tyylipuhdas trolli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän