Sinä, joka kerrostalossa tupakoit ja häiritset sillä muita.
Siis sinä, joka poltat sisällä asunnossasi tai parvekkeilla tai ilmastointikanavien vieressä. Olen aina miettinyt, mitä mahtaa päässäsi liikkua? Pystytkö ollenkaan asettumaan toisen ihmisen asemaan? Savu tulvii ihmisten makuuhuoneisiin ja lastenhuoneisiin. Toisten terveys kärsii ja omaisuus kärsii. Sinä et välitä. Välität vain omasta riippuvuudestasi. En pysty käsittämään moista itsekkyyttä. Avaa toki vähän omaa ajatusmaailmaasi. Oikeasti kiinnostaa.
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sellaiset ihmiset, jotka eivät kestä muita ihmisiä ja heidän ärsyttäviäkin elintapojaan, asuvat kerrostaloissa?
Miksi ihmiset, jotka tuhoavat toisten terveyttä saavat asua kerrostalossa? Heille löytyy ladot maaseudulta. Kiusatun ei suinkaan pidä vaihtaa asuinpaikkaa vaan kiusaajaan.
Höpötystä. Etäinen tuoksahdus tupakansavusta ei tuhoa kenenkään toisen terveyttä. Ei hyvää päivää tätä hysteriaa taas. Antakaa ihmisten elää tavallaan. Kiusaaja olet itse, niin juuri: sinä.
Jos naapuri polttaa ketjussa sisällä asunnossaan, ei ole kyse mistään "etäisestä tuoksahduksesta". Savu on jatkuvaa ja jos tästä puhkeaa lapselle astma, niin sekin on kai ihan ok? Tupakoitsija ei itse vaan pysty haistamaan kuinka pahalta hän haiseekaan. Tiedän, koska olen itsekin joskus tupakoinut.
Entiset alkoholistitkin on just tollasia. MINÄ OLEN LOPETTANUT, KUKAAN EI SAA...
Ei, vaan en pysty ymmärtämään tupakoitsijoita lainkaan. Lopettaminen oli raastavaa, mutta nopeasti ohi. Nyt ei tarvitse ajatella koko ajan seuraavaa röökiä. Lisäksi hajuaisti palautui ja todella hävettää se, miten pahalle on joskus haissut. Yök.
En mäkään ymmärrä kaikkien päätöksiä tai tapoja, mutta en kuvittele olevani aikuisten ihmisten opastaja tai heitä parempi. Kurjaa, että sä häpeät itseäsi, moni muu ei.
Tupakoitsija ei ole aikuinen ihminen. Voi olla aikuisen ikäinen, mutta ei kukaan aikuistunut normaalijärkinen tupakoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaessani osakkeeni otin selvää että avparvekkeellani saa polttaa. Joten poltan. AMEN.
Tulevaisuudessa ei enää välttämättä. Surullista, että joku valikoi asuntonsa tupakan ehdoilla. Ja väittää, ettei tupakka hallitse hänen elämäänsä lainkaan..
En ole koskaan tällaista väittävää tupakoitsijaa tavannut, ehkä teineissä sellaisia, mene ja tiedä.
Juurihan tässä ketjussakin yksi väitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempani kerrostalossa on parkkipaikan kupeessa tupakka paikka. Vilinä siellä käy, tutustuvatpahan paremmin naapurit toisiinsa ja näin vieraanakin tulee rupateltua niitä näitä. Ovet käy tiuhaan tahtiin ja hissi.
Varmaan sielläkin tupakoimattomat harmittelevat, kun aina on joku naapuri tulossa tai menossa, eikä saa rauhassa itse mennä tai tulla.
Hyvä, edistystä. Tupakoitsijat tupakkapaikoille.
Kyllä, seuraavaksi niuhotetaan ramppauksesta rappukäytävillä. Hissit ja ovet kolisee häiritsevästi.
Tietysti valitetaan. Niin kauan ennen kuin nämä epäsikiöt ymmärtävät muuttaa muualle häiritsemästä tavallisten ihmisten asuinviihtyvyyttä.
Erköhän juuri osoittanut ihan itse olevasi se asuinviihtyvyyttä eniten heikentävä tapaus. Sinunlaisesi nillittäjät kuuluu johonkin ihan muualle kuin muiden ihmisten joukkoon.
Valittajat ovat ainakin omia suosikkinaapureitani! Mun ei itse tarvitse puuttua mekastajien, pilven polttajien, tupakoitsijoiden ja koiranhuudattajien tekemisiin, kun Valittaja tekee sen puolestani! Itse saan elellä rauhassa, koska osaan elää normaalisti lakien, taloyhtiön sääntöjen ja yleisten hyvien tapojen mukaisesti. Iso kiitos valittajille: olette tehneet elämästäni monta kertaa entistä paremman!
Rauhan hieroja Ruoholahdesta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enää pieni prosentti ihmisistä tupakoi. Ne ovat juurikin näitä kaikkein surkeimpia tapauksia. Ei kukaan normaali ihminen nykyään enää polta, eikä näin ollen siedä myöskään polttajia lähellään.
Pitää paikkansa, että tupakoitsijoiden määrä on vähentynyt. Tämä onkin hyvä asia, koska kyseessä on riippuvuutta aiheuttava nautintoaine, jonka kauppa on mitä suurimmassa määrin riistokapitalististen kansainvälisten suuryritysten hallussa.
Jatkossa, kun vihreiden aloite kannabiksen laillistamiseksi etenee, tupakan savuhaitat korvautuvat terveysvaikutuksiltaan paremmalla nautintoaineella, jonka kauppa on jo nyt yritteliäiden ruohonjuuritason kauppiaiden hallussa ja tarjoaa myös vaikeasti työllistyville heikompikielitaitoisille tulonlähteen.
THL:n sivuston mukaan kannabista on kokeillut noin 800 000 suomalaista, joka on noin 15% koko väestöstä. Nuoremmissa 1980- ja 1990-luvuilla syntyneissä kokeilijoita on noin 40% ikäluokasta. Potentiaalisten käyttäjien osuus siis kasvaa tulevaisuudessa. Tämä merkitsee sitä, että passiivisten pilveilijöidenkin määrä kasvaa.
Ne jotka tähän asti ovat tuskaantuneet naapureiden parvekkeilta leviävään tupakansavuun, saavat jatkossa tuntea miellyttäviä psyykkisiä tuntemuksia, kuten herkistyneitä aistikokemuksia sekä rauhan ja ymmärryksen tunnetta kietoutuessaan naapurista leijailevaan pilveen.
Ja oppii ottamaan iisimmin kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Perinteinen tupakoitsijoiden vihaaja taas. Mitä muuta Ap inhoaa?? :) Ihmisiä jotka eivät jokaisessa asiassa tottele hänen määrittelemäänsä "oikeudenmukaisuutta" ?
Tehdäänkö näin, että minä tulen levittämään asuntosi täyteen, jotain hyvin epämiellettävää hajua. Hajua joka tarttuu vaatteisiisi ja haiset työpaikallasi vanhalle pultsarille Ai niin tietty haiset jo. No, samalla potkin keuhkosi tohjoksi ja kysyn sitten olenko mukava ihminen ja pidätkö minusta. Tätä naapurin tupakoitsija tekee minulle koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempani kerrostalossa on parkkipaikan kupeessa tupakka paikka. Vilinä siellä käy, tutustuvatpahan paremmin naapurit toisiinsa ja näin vieraanakin tulee rupateltua niitä näitä. Ovet käy tiuhaan tahtiin ja hissi.
Varmaan sielläkin tupakoimattomat harmittelevat, kun aina on joku naapuri tulossa tai menossa, eikä saa rauhassa itse mennä tai tulla.
Kyllä, seuraavaksi niuhotetaan ramppauksesta rappukäytävillä. Hissit ja ovet kolisee häiritsevästi.
Tietysti valitetaan. Niin kauan ennen kuin nämä epäsikiöt ymmärtävät muuttaa muualle häiritsemästä tavallisten ihmisten asuinviihtyvyyttä.
Erköhän juuri osoittanut ihan itse olevasi se asuinviihtyvyyttä eniten heikentävä tapaus. Sinunlaisesi nillittäjät kuuluu johonkin ihan muualle kuin muiden ihmisten joukkoon.
Valittajat ovat ainakin omia suosikkinaapureitani! Mun ei itse tarvitse puuttua mekastajien, pilven polttajien, tupakoitsijoiden ja koiranhuudattajien tekemisiin, kun Valittaja tekee sen puolestani! Itse saan elellä rauhassa, koska osaan elää normaalisti lakien, taloyhtiön sääntöjen ja yleisten hyvien tapojen mukaisesti. Iso kiitos valittajille: olette tehneet elämästäni monta kertaa entistä paremman!
Rakastan valittajia.
Pian tulee jokainen talo muuttumaan savuttomaksi. Näitä tupakointikiistoja käydään taloyhtiöissä jo niin paljon, ettei kukaan enää jaksa. Tupakoitsijoiden tila käy kokon ajan ahtaammaksi ja hyvä näin. Nikotiinia saa muualtakin kuin tupakasta. Ei tarvitse sen takia muiden terveyttä tuhota.
Ootas kun kohta siinä on myös kannabista polttelevat samassa jonossa. Sitten vasta käryääkin.
t. vihreät, de gröna
Huomaa usein et parvelleella pari naapuria tupakoi kerrostalossa vaikka tässä rakennukseaaa ihan kielletty on tupakointi koska lasitettu parveke ja se leijailee sitten tupakansavu muihi asuntoihin.
Veskin ja keittiön kuulostelutorvista kuuluu kaikki puheesi ja syvyyspommiesi molskahtelu . Tiedän hajusta , oliko lounaassasi sipulia ( atrian pihvit ) ja sen , kalaa vai lihaa valmistat ja onko valkosipulia ,mikä paistorasvana . Mannapuuroa vai riisiä aamiaisella / lisukkeena . Stana hermot menee räjähdyspisteeseen. On käytävä hermosavuilla . Lopeta se haiseminen . Vaihda pyykkipulveri ja suihkusaippua hajuttomaan .
Vierailija kirjoitti:
Ootas kun kohta siinä on myös kannabista polttelevat samassa jonossa. Sitten vasta käryääkin.
t. vihreät, de gröna
- Ma tule joukkoon tummaan myös . Siis de grönahan se oli ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakkaa saa Suomessa laillisesti valmistaa, myydä, ostaa ja polttaa. Joten muutosta hakemaan eduskunnan kautta, jos se häiritsee.
Kannattaa samalla viedä ehdotus korvaavista veroista.
Eiköhän tuo muutamassa vuodessa ala maksaa itseään takaisin, kun alkaa tupakasta johtuvat yhteiskunnalliset menoerät vähenemään.
Ne alkavat radikaalisti vähenemään vasta vuosikymmeniä myöhemmin ja sekin sillä oletuksella ettei tupakoitsijat ala kantaa savukkeita ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnes valikoidut tällaisen kohteeksi, siinä ei auta selitellä että elää siivosti jos sattuu kohdalle sellainen valittaja joka on mt-tapaus.
Onpas av:lla paljon vihamielisiä tupakoitsijoita, mitä mieltä olisivat jos tupakoijien viereen tuotaisiin bensan hajuinen mopo sisätiloihin, vieläkö olisi kivaa? tai jos se tupakoijan oma puoliso/sukulainen kuolisi keuhkoahtaumaan tai syöpään siksi että Sinä tupakoit ja Sinun Oikeus on tupakoida sisällä. Kannatatte varmaan myös kannabiksen pössyttelyä sisätiloissa? Suomessa pitäisi olla eri kerrostalot päihteettömille, ehkä sillä noista päästäisiin. Ja se ei auta huutaa että miksi asutte kerrostaloissa, niin miksi? niin miksi kaikilla ei ole varaa omakotitaloon? mitäpä jos tupakoijat muuttaisivat omakotitaloihin omalle pihalle tupakoimaan rauhassa. Jos kerrostalossa on tupakointikielto sisällä, sitä tulisi noudattaa ja häätö antaa. Ei kerrostaloja ole alunperin suunniteltu päihdekopeiksi, vaikka jotkut niin luulevat. Taitaa vaan Suomessa ja neuvostomaissa olla tuollainen ankea savustus meininki, muualla ihmiset osaavat käydä tupakalla ulkona ja olla häiritsemättä naapureita savuilla, ainakin yhtiöissä ja maissa joissa on kielletty tupakointi sisätiloissa.
Yhteiskunta ei tee tupakoitsijoilla yhtään mitään. Päinvastoin. Pelkkiä taakkoja ovat. Yleensä vielä sairaita, mt-ongelmaisia ja huumeidenkäyttäjiä tämän lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Onpas av:lla paljon vihamielisiä tupakoitsijoita, mitä mieltä olisivat jos tupakoijien viereen tuotaisiin bensan hajuinen mopo sisätiloihin, vieläkö olisi kivaa? tai jos se tupakoijan oma puoliso/sukulainen kuolisi keuhkoahtaumaan tai syöpään siksi että Sinä tupakoit ja Sinun Oikeus on tupakoida sisällä. Kannatatte varmaan myös kannabiksen pössyttelyä sisätiloissa? Suomessa pitäisi olla eri kerrostalot päihteettömille, ehkä sillä noista päästäisiin. Ja se ei auta huutaa että miksi asutte kerrostaloissa, niin miksi? niin miksi kaikilla ei ole varaa omakotitaloon? mitäpä jos tupakoijat muuttaisivat omakotitaloihin omalle pihalle tupakoimaan rauhassa. Jos kerrostalossa on tupakointikielto sisällä, sitä tulisi noudattaa ja häätö antaa. Ei kerrostaloja ole alunperin suunniteltu päihdekopeiksi, vaikka jotkut niin luulevat. Taitaa vaan Suomessa ja neuvostomaissa olla tuollainen ankea savustus meininki, muualla ihmiset osaavat käydä tupakalla ulkona ja olla häiritsemättä naapureita savuilla, ainakin yhtiöissä ja maissa joissa on kielletty tupakointi sisätiloissa.
Kannattaa perehtyä lukuihin aiheesta.
Minun kodissani joka sisältää parvekkeen, määrään minä. Poltan kun haluan. Ei sun luukkuun tule savu, vaan haju, ja samalla tapaa sun luukusta tulee mun kotiin ties mitä hajuja.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta ei tee tupakoitsijoilla yhtään mitään. Päinvastoin. Pelkkiä taakkoja ovat. Yleensä vielä sairaita, mt-ongelmaisia ja huumeidenkäyttäjiä tämän lisäksi.
Höpö höpö, kovia veronmaksajia ovat ja jos menee vielä viinaa ja bensaa, ,niin vielä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minustakin siitä pitää lähteä, että se puhdas hengitysilma on perusoikeus. Eikä kenenkään riippuvuuden pitäisi mennä sen yli. Aivan käsittämätöntä omaan napaan tuijotusta tupakoitsijoilta.
Lopetin polttamisen vuosia sitten mutta päätin aloittaa uudelleen tämän ketjun innoittamana. Naapurin rakkihullut saavat maistaa samalla mitalla.