Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka kerrostalossa tupakoit ja häiritset sillä muita.

Vierailija
15.09.2021 |

Siis sinä, joka poltat sisällä asunnossasi tai parvekkeilla tai ilmastointikanavien vieressä. Olen aina miettinyt, mitä mahtaa päässäsi liikkua? Pystytkö ollenkaan asettumaan toisen ihmisen asemaan? Savu tulvii ihmisten makuuhuoneisiin ja lastenhuoneisiin. Toisten terveys kärsii ja omaisuus kärsii. Sinä et välitä. Välität vain omasta riippuvuudestasi. En pysty käsittämään moista itsekkyyttä. Avaa toki vähän omaa ajatusmaailmaasi. Oikeasti kiinnostaa.

Kommentit (161)

Vierailija
81/161 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa huvikseen, että kävin nyt kesällä hotellissa ihan täällä savuttomassa kotimaassamme. Ensin ihmettelin parvekkeella savialustaa, eikä huoneessa ollut mitään tupakointikielto merkkejä. Piti ihan käydä kävelyllä ulkopuolella ja KYLLÄ, usealla parvekkeella oli tuhkakuppi. Ei muuta kuin takasin, kylmä juoma auki ja nortti huuleen parvekkeella.

Vierailija
82/161 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn omalla parvekkeella halutessani vaikka paskallaaaaaaaa

No sen uskon kyllä. Tupakoitsijalta voikin odottaa juuri tällaista käytöstä.

😅 Jos tupakoitsija on sun mielestä niin paha, niin ehkä voisit miettiä miten hajoat oikeiden ongelmien edessä.

Terveyteni on minulle tärkeä. Kyllä silloin tupakansavu, joka aiheuttaa allergiaa ja astmaa on minulle ihan  oikea ongelma.

Olisi mielenkiintoista saada tietää millä mekanismilla naapuri saa esimerkiksi keliakian altistuessaan tupakansavulle. Ei sillä etteikö ihmiskeho olisi hyvin ihmeellinen asia. Astmakin on siitä merkillinen ettei sitä tunnu kenelläkään tupakoivalla olevan mutta esimerkiksi huippuhiihdossa hyvin yleistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/161 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sellaiset ihmiset, jotka eivät kestä muita ihmisiä ja heidän ärsyttäviäkin elintapojaan, asuvat kerrostaloissa?

Miksi ihmiset, jotka tuhoavat toisten terveyttä saavat asua kerrostalossa? Heille löytyy ladot maaseudulta. Kiusatun ei suinkaan pidä vaihtaa asuinpaikkaa vaan kiusaajaan.

Höpötystä. Etäinen tuoksahdus tupakansavusta ei tuhoa kenenkään toisen terveyttä. Ei hyvää päivää tätä hysteriaa taas. Antakaa ihmisten elää tavallaan. Kiusaaja olet itse, niin juuri: sinä.

Jos naapuri polttaa ketjussa sisällä asunnossaan, ei ole kyse mistään "etäisestä tuoksahduksesta". Savu on jatkuvaa ja jos tästä puhkeaa lapselle astma, niin sekin on kai ihan ok? Tupakoitsija ei itse vaan pysty haistamaan kuinka pahalta hän haiseekaan. Tiedän, koska olen itsekin joskus tupakoinut. 

Entiset alkoholistitkin on just tollasia. MINÄ OLEN LOPETTANUT, KUKAAN EI SAA...

Ei, vaan en pysty ymmärtämään tupakoitsijoita lainkaan. Lopettaminen oli raastavaa, mutta nopeasti ohi. Nyt ei tarvitse ajatella koko ajan seuraavaa röökiä. Lisäksi hajuaisti palautui ja todella hävettää se, miten pahalle on joskus haissut. Yök.

Vierailija
84/161 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😅 Jos tupakoitsija on sun mielestä niin paha, niin ehkä voisit miettiä miten hajoat oikeiden ongelmien edessä.

Terveyteni on minulle tärkeä. Kyllä silloin tupakansavu, joka aiheuttaa allergiaa ja astmaa on minulle ihan  oikea ongelma.

Olisi mielenkiintoista saada tietää millä mekanismilla naapuri saa esimerkiksi keliakian altistuessaan tupakansavulle. Ei sillä etteikö ihmiskeho olisi hyvin ihmeellinen asia. Astmakin on siitä merkillinen ettei sitä tunnu kenelläkään tupakoivalla olevan mutta esimerkiksi huippuhiihdossa hyvin yleistä.

Väität tupakkaa terveystuotteeksi? Ei kai tupakoitsijoilta mitään astmaa pysty edes erottamaan. Eiväthän he pysty muutenkaan hengittämään. No, vitsi. Tunnen kyllä tupakoitsijoita, joilla on astma. Tupakkahan sitä juuri laukaisee. 

Vierailija
85/161 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sellaiset ihmiset, jotka eivät kestä muita ihmisiä ja heidän ärsyttäviäkin elintapojaan, asuvat kerrostaloissa?

Miksi ihmiset, jotka tuhoavat toisten terveyttä saavat asua kerrostalossa? Heille löytyy ladot maaseudulta. Kiusatun ei suinkaan pidä vaihtaa asuinpaikkaa vaan kiusaajaan.

Höpötystä. Etäinen tuoksahdus tupakansavusta ei tuhoa kenenkään toisen terveyttä. Ei hyvää päivää tätä hysteriaa taas. Antakaa ihmisten elää tavallaan. Kiusaaja olet itse, niin juuri: sinä.

Jos naapuri polttaa ketjussa sisällä asunnossaan, ei ole kyse mistään "etäisestä tuoksahduksesta". Savu on jatkuvaa ja jos tästä puhkeaa lapselle astma, niin sekin on kai ihan ok? Tupakoitsija ei itse vaan pysty haistamaan kuinka pahalta hän haiseekaan. Tiedän, koska olen itsekin joskus tupakoinut. 

Entiset alkoholistitkin on just tollasia. MINÄ OLEN LOPETTANUT, KUKAAN EI SAA...

Ei, vaan en pysty ymmärtämään tupakoitsijoita lainkaan. Lopettaminen oli raastavaa, mutta nopeasti ohi. Nyt ei tarvitse ajatella koko ajan seuraavaa röökiä. Lisäksi hajuaisti palautui ja todella hävettää se, miten pahalle on joskus haissut. Yök.

Luulisi nimenomaan että ymmärrät sillä olethan tupakoinut, syystä tai toisesta sinäkin silloin poltit.

Vierailija
86/161 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

PLAA,PLAA. Millä oikeudella tuut russuttamaan asiasta ja pilaat muiden päivän? Oletko milensäpahoittaja tyyppi`?

Vierailija
87/161 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani kerrostalossa on parkkipaikan kupeessa tupakka paikka. Vilinä siellä käy, tutustuvatpahan paremmin naapurit toisiinsa ja näin vieraanakin tulee rupateltua niitä näitä. Ovet käy tiuhaan tahtiin ja hissi.

Varmaan sielläkin tupakoimattomat harmittelevat, kun aina on joku naapuri tulossa tai menossa, eikä saa rauhassa itse mennä tai tulla.

Hyvä, edistystä. Tupakoitsijat tupakkapaikoille.

Kyllä, seuraavaksi niuhotetaan ramppauksesta rappukäytävillä. Hissit ja ovet kolisee häiritsevästi.

Tietysti valitetaan. Niin kauan ennen kuin nämä epäsikiöt ymmärtävät muuttaa muualle häiritsemästä tavallisten ihmisten asuinviihtyvyyttä.  

Erköhän juuri osoittanut ihan itse olevasi se asuinviihtyvyyttä eniten heikentävä tapaus. Sinunlaisesi nillittäjät kuuluu johonkin ihan muualle kuin muiden ihmisten joukkoon.

Enää pieni prosentti ihmisistä tupakoi. Ne ovat juurikin näitä kaikkein surkeimpia tapauksia. Ei kukaan normaali ihminen nykyään enää polta, eikä näin ollen siedä myöskään polttajia lähellään. 

Normaaleja ihmisiä löytyy ihan julkisuuden ihmisistäkin, yllättävän moni polttaa, mutta sinähän et sitä pienessä maailmassasi tiedä.

Jos tupakoitsijat saavat sinut tolaltaan, toivon sulle pumpulia ja hattaraa loppuelämäksesi.

Juu, muutama persu polttaa. 

Vierailija
88/161 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väität tupakkaa terveystuotteeksi? Ei kai tupakoitsijoilta mitään astmaa pysty edes erottamaan. Eiväthän he pysty muutenkaan hengittämään. No, vitsi. Tunnen kyllä tupakoitsijoita, joilla on astma. Tupakkahan sitä juuri laukaisee. 

En ole itse tietoinen kirjoittaneeni moista, kuulosti vaan absurdilta ajatukselta.

Vierailija
89/161 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani kerrostalossa on parkkipaikan kupeessa tupakka paikka. Vilinä siellä käy, tutustuvatpahan paremmin naapurit toisiinsa ja näin vieraanakin tulee rupateltua niitä näitä. Ovet käy tiuhaan tahtiin ja hissi.

Varmaan sielläkin tupakoimattomat harmittelevat, kun aina on joku naapuri tulossa tai menossa, eikä saa rauhassa itse mennä tai tulla.

Kyllä, seuraavaksi niuhotetaan ramppauksesta rappukäytävillä. Hissit ja ovet kolisee häiritsevästi.

Tietysti valitetaan. Niin kauan ennen kuin nämä epäsikiöt ymmärtävät muuttaa muualle häiritsemästä tavallisten ihmisten asuinviihtyvyyttä.  

Erköhän juuri osoittanut ihan itse olevasi se asuinviihtyvyyttä eniten heikentävä tapaus. Sinunlaisesi nillittäjät kuuluu johonkin ihan muualle kuin muiden ihmisten joukkoon.

Enää pieni prosentti ihmisistä tupakoi. Ne ovat juurikin näitä kaikkein surkeimpia tapauksia. Ei kukaan normaali ihminen nykyään enää polta, eikä näin ollen siedä myöskään polttajia lähellään. 

EIkä kukaan tollasta valittajaa. Mitä se sun hanurias kaivaa, jos joku polttaa? SIedätkö lihavia ihmisiä? Laihoja? Sairaita? Entäpä sitten kauniita? Pälli

Vierailija
90/161 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mäkään ymmärrä kaikkien päätöksiä tai tapoja, mutta en kuvittele olevani aikuisten ihmisten opastaja tai heitä parempi. Kurjaa, että sä häpeät itseäsi, moni muu ei.

Vierailija
91/161 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakkaa saa Suomessa laillisesti valmistaa, myydä, ostaa ja polttaa. Joten muutosta hakemaan eduskunnan kautta, jos se häiritsee.

Vierailija
92/161 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan polteltiin joka paikassa, eikä asiasta nillitetty yhtään. Kaikenlaista pillittäjää tähän maailmaan on kasvanut parissa vuosikymmenessä. Ettekö tajua sitä seikkaa, että valtio saa verotuloja melko paljon tupakasta?

Vierailija
93/161 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tupakoitsijana voin avata ajatusmaailmaani asiasta:

Minua ei kiinnosta tippaakaan sinun murheesi.

Juuri näin. Kyllä tupakoitsijat empaattisia. Varmaan pilaavat omien lastensakin keuhkot. Ihan vaan koska tupakka on tärkein. 

Vierailija
94/161 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristiina xx kirjoitti:

Tupakoitsijat eivät välitä muista. Sekin ärsyttää, kun vaikka kaukomatkan junassa viereen istuu tyyppi, joka on just polttanut savukkeen ja haisee ällölle ja hän varmasti tietää miten muut inhoaa sitä hajua.

Mene muualle istumaan.

Miten voi ihmiset olla noin avuttomia?

Haluan istua valitsemallani ja maksamallani paikalla häiriöttä. Miten tupakoija voi olla niin avuton, ettei ymmärrä mennä terapiaan ja hakea apua ongelmaansa, vaikka tietää, ettei tupakointi ole terveydelle hyvästä?

Se on hänen asiansa. Sinulla on ongelma, mikä olisi helposti ratkaistavissa paikkaa vaihtamalla. Ja muista käydä siellä terapiassa.

Vierailija
95/161 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan polteltiin joka paikassa, eikä asiasta nillitetty yhtään. Kaikenlaista pillittäjää tähän maailmaan on kasvanut parissa vuosikymmenessä. Ettekö tajua sitä seikkaa, että valtio saa verotuloja melko paljon tupakasta?

Ennen vanhaan myös kuoltiin parikymmentä vuotta nuorempina. Ja valtiolta menee aika paljon rahaa, kun näiden elämämkuolulaisten tupakkaperäisiä sairauksia hoidetaan julkisessa terveydenhuollossa verovaroin.

Vierailija
96/161 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakkaa saa Suomessa laillisesti valmistaa, myydä, ostaa ja polttaa. Joten muutosta hakemaan eduskunnan kautta, jos se häiritsee.

Tästä on muuten kansaisaloite taas tehty. Eli tupakointi pois kerrostaloista. Kannattaa käydä kurkkaamassa, ne joita tupakointi häiritsee.

Vierailija
97/161 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EIkä kukaan tollasta valittajaa. Mitä se sun hanurias kaivaa, jos joku polttaa? SIedätkö lihavia ihmisiä? Laihoja? Sairaita? Entäpä sitten kauniita? Pälli

Se on se haju. Se haju, joka leviää kymmenien metrien päähän ja salpaa hengityksen. Se kaivaa. Ja yleinen tyhmyyskin vähän, mutta se olkoon jokaisen oma ongelmansa.

Vierailija
98/161 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tupakoitsijana voin avata ajatusmaailmaani asiasta:

Minua ei kiinnosta tippaakaan sinun murheesi.

Juuri näin. Kyllä tupakoitsijat empaattisia. Varmaan pilaavat omien lastensakin keuhkot. Ihan vaan koska tupakka on tärkein. 

Tavallinen tupakoitsija ei ajattele tupakan olevan tärkein. Lapset nyt on ihan turha sotkea asiaan. Sinä tunnut ajattelevan, että sinun parvekkeella istumisesi on tärkeämpää kuin mikään muu.

Vierailija
99/161 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on se haju. Se haju, joka leviää kymmenien metrien päähän ja salpaa hengityksen. Se kaivaa. Ja yleinen tyhmyyskin vähän, mutta se olkoon jokaisen oma ongelmansa.

Haju ei salpaa hengitystä. Sori vaan.

Vierailija
100/161 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PÖNTTÖ!

Suomessa EI ole enää tupakkateollisuutta!

Viimeiset tehtaat suljettiin 2000-luvulla❗

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän