Sinä, joka kerrostalossa tupakoit ja häiritset sillä muita.
Siis sinä, joka poltat sisällä asunnossasi tai parvekkeilla tai ilmastointikanavien vieressä. Olen aina miettinyt, mitä mahtaa päässäsi liikkua? Pystytkö ollenkaan asettumaan toisen ihmisen asemaan? Savu tulvii ihmisten makuuhuoneisiin ja lastenhuoneisiin. Toisten terveys kärsii ja omaisuus kärsii. Sinä et välitä. Välität vain omasta riippuvuudestasi. En pysty käsittämään moista itsekkyyttä. Avaa toki vähän omaa ajatusmaailmaasi. Oikeasti kiinnostaa.
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Teille tupakoitsijat tiedoksi: on kamalaa kun tuoakanhaju tulee kotiini parvekken tai ikkunan kautta. Kerrostalossa on melua ja kyllä sekin häiritsee. Mutta tupakoitsijat tunkeutuvat savun kautta minun kotiini.
Pistä ikkuna kiinni. Sä varmaan tiedät, että avoin ikkuna ei ole mikään rakenteellinen vika? Savuttomaksi julistaminen vaatii vian, mutta näitä nyt haetaan niiden avoimien ikkunoiden vuoksi. Jatkossa näitä kieltoja tullaan purkamaan, koska niitä on haettu perusteettomasti ja ”valehtelemalla”.
Vierailija kirjoitti:
Käyn omalla parvekkeella halutessani vaikka paskallaaaaaaaa
No sen uskon kyllä. Tupakoitsijalta voikin odottaa juuri tällaista käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempani kerrostalossa on parkkipaikan kupeessa tupakka paikka. Vilinä siellä käy, tutustuvatpahan paremmin naapurit toisiinsa ja näin vieraanakin tulee rupateltua niitä näitä. Ovet käy tiuhaan tahtiin ja hissi.
Varmaan sielläkin tupakoimattomat harmittelevat, kun aina on joku naapuri tulossa tai menossa, eikä saa rauhassa itse mennä tai tulla.Hyvä, edistystä. Tupakoitsijat tupakkapaikoille.
Kyllä, seuraavaksi niuhotetaan ramppauksesta rappukäytävillä. Hissit ja ovet kolisee häiritsevästi.
Tietysti valitetaan. Niin kauan ennen kuin nämä epäsikiöt ymmärtävät muuttaa muualle häiritsemästä tavallisten ihmisten asuinviihtyvyyttä.
Erköhän juuri osoittanut ihan itse olevasi se asuinviihtyvyyttä eniten heikentävä tapaus. Sinunlaisesi nillittäjät kuuluu johonkin ihan muualle kuin muiden ihmisten joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Omassa kämpässä poltan juuri niin paljon kun haluan, ei kuulu naapureille pätkääkään.
Ei kuulu (paitsi sitten, kun saat kuolettavan tupakkayskän), mutta haisee.
Sitäpaitsi kuinka juntti on ihminen, joka polttaa sisätiloissa (etenkään omissaan) vuonna 2021?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😅 Jos tupakoitsija on sun mielestä niin paha, niin ehkä voisit miettiä miten hajoat oikeiden ongelmien edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sellaiset ihmiset, jotka eivät kestä muita ihmisiä ja heidän ärsyttäviäkin elintapojaan, asuvat kerrostaloissa?
Miksi ihmiset, jotka tuhoavat toisten terveyttä saavat asua kerrostalossa? Heille löytyy ladot maaseudulta. Kiusatun ei suinkaan pidä vaihtaa asuinpaikkaa vaan kiusaajaan.
Höpötystä. Etäinen tuoksahdus tupakansavusta ei tuhoa kenenkään toisen terveyttä. Ei hyvää päivää tätä hysteriaa taas. Antakaa ihmisten elää tavallaan. Kiusaaja olet itse, niin juuri: sinä.
Jos naapuri polttaa ketjussa sisällä asunnossaan, ei ole kyse mistään "etäisestä tuoksahduksesta". Savu on jatkuvaa ja jos tästä puhkeaa lapselle astma, niin sekin on kai ihan ok? Tupakoitsija ei itse vaan pysty haistamaan kuinka pahalta hän haiseekaan. Tiedän, koska olen itsekin joskus tupakoinut.
Jos sun asuntoon savua tulee, ota yhteyttä isännöitsijään, tuo savun tulo ei ole normaalia, vaan rakenteissa on jotakin vialla.
Vanhoissa taloissa on yhteiset ilmastointikanavat. Aina savua jotain kautta pääsee, jos sisällä ketjussa poltellaan. Lisäksi talon rakenteet kärsivät ja rappukäytävään tulee savua.
Kuten sanottu, savun tulo sisälle ei ole normaalia. Yhteys isännöitsijään.
On otettu yhteys ja tilanne on tämä. Savua ei saa pois, ellei tupakoitsija heitä veiviään. Mitä kaikki kovasti odotamme..
En usko, terveysviranomainen ei salli asumista asunnossa, missä on savua.
Pitäisi olla ihan selkeä jako savullisiin ja savuttomiin taloyhtiöihin. Näin ei olisi tarvetta vängätä tästäkään asiasta. Kuluu ihan turhaa aikaa ja energiaa.
Pakko silti sanoa, että onhan tupakointi jotenkin slummitouhua nykyään. Ja toisaalta jos ei ole pokkaa polttaa julkisesti ulkona, niin sitten ei tarvitse kärytellä sisätiloissakaan. Kyllä sen nimittäin haistaa, jos ja kun joku polttaa.
Vierailija kirjoitti:
Tupakoitsijat ovat likaisia ja haisevat hirveälle. Tupakoitsijat ovat myös tyhmiä, kouluttamattomia, rumia ja hyvin itsekkäitä ihmisiä. Oikeasti kukaan ei siedä tupakoitsijoita lähellään. Aikaa myöden jokainen talo tulee muuttumaan savuttomaksi. Näin meilläkin jo :)
Tämä kirjoitus antaakin tupakoimattomasta fiksun kuvan, eiku... 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempani kerrostalossa on parkkipaikan kupeessa tupakka paikka. Vilinä siellä käy, tutustuvatpahan paremmin naapurit toisiinsa ja näin vieraanakin tulee rupateltua niitä näitä. Ovet käy tiuhaan tahtiin ja hissi.
Varmaan sielläkin tupakoimattomat harmittelevat, kun aina on joku naapuri tulossa tai menossa, eikä saa rauhassa itse mennä tai tulla.Hyvä, edistystä. Tupakoitsijat tupakkapaikoille.
Kyllä, seuraavaksi niuhotetaan ramppauksesta rappukäytävillä. Hissit ja ovet kolisee häiritsevästi.
Tietysti valitetaan. Niin kauan ennen kuin nämä epäsikiöt ymmärtävät muuttaa muualle häiritsemästä tavallisten ihmisten asuinviihtyvyyttä.
Erköhän juuri osoittanut ihan itse olevasi se asuinviihtyvyyttä eniten heikentävä tapaus. Sinunlaisesi nillittäjät kuuluu johonkin ihan muualle kuin muiden ihmisten joukkoon.
Me saatiin tällainen tyyppi ulos meidän muiden elämää häiritsemästä. Valituksia jokaisesta valituksesta, lähtö tuli ja nopeasti. Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla ihan selkeä jako savullisiin ja savuttomiin taloyhtiöihin. Näin ei olisi tarvetta vängätä tästäkään asiasta. Kuluu ihan turhaa aikaa ja energiaa.
Pakko silti sanoa, että onhan tupakointi jotenkin slummitouhua nykyään. Ja toisaalta jos ei ole pokkaa polttaa julkisesti ulkona, niin sitten ei tarvitse kärytellä sisätiloissakaan. Kyllä sen nimittäin haistaa, jos ja kun joku polttaa.
Ja mitä sitten? Mene sä sinne ulos auringon ottoon tai kirjaasi lukemaan, mitä sitä häpeämään. Tuliko mieleen, että kyse ei ole kehtaamisesta? Olisiko kyse kuitenkin siitä, että se tupakoitsija on muuttanut taloon, jossa tupakointi on parvekkeella sallittua? Sit tulee joku nirppanokka valittamaan vaikka hän voisi ihan hyvin siirtyä itse sinne ulos/olisi voinut valita savuttoman talon.
Saa polttan,saa metelöidä.Kunhan ei yöllä 22,jälkeen..Mutta tupakoida saa vaikka läpi yön miten sitä ketään kontrolloi.Meluta saa käytännöllisesti katsoen 6-22.Itselle osui naapuri käyttää työkoneita.Ei mikään pora.Turhaa edes välittää mitä tekee,tai valittaa.Näin menee suomessa,on ympäristösäädökset mutta..Ei hätää tää on hyvä kun tietää ei kerkeä kauheaa sotaa pystyyn pistää,sillä se on turhaa..Tupakointi ei ikinä ole häirinnyt,töissä kun sitä vedetty ihan vieressä vielä nykyäänkin.Ennen sai polttaa asunnoissa.Ite en polta,en juo,en bileitä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enää pieni prosentti ihmisistä tupakoi. Ne ovat juurikin näitä kaikkein surkeimpia tapauksia. Ei kukaan normaali ihminen nykyään enää polta, eikä näin ollen siedä myöskään polttajia lähellään.
Vierailija kirjoitti:
Olisihan se hyvä, mutta käytännössä lain edessä taloyhtiöiden omat säännöt on sanahelinää. Jos joku lähtee asiasta hakemaan ennakkopäätöstä korkeimmalta oikeudelta, saattavat tupakoimattomat pettyä karvaasti. Jos siis joku muuttaa savuttomaan yhtiöön ja alkaa vaan kessutella siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enää pieni prosentti ihmisistä tupakoi. Ne ovat juurikin näitä kaikkein surkeimpia tapauksia. Ei kukaan normaali ihminen nykyään enää polta, eikä näin ollen siedä myöskään polttajia lähellään.
Höpölöpö. Ihan samalla tavalla yliopiston tupakkapaikalla on porukkaa, sairaaloiden tupakkapaikoilla on porukkaa jne. Ei tupakoitsija ole surkea tapaus sen enempää, sä sekoitat heidät narkkeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😅 Jos tupakoitsija on sun mielestä niin paha, niin ehkä voisit miettiä miten hajoat oikeiden ongelmien edessä.
Terveyteni on minulle tärkeä. Kyllä silloin tupakansavu, joka aiheuttaa allergiaa ja astmaa on minulle ihan oikea ongelma.
Ei kun vaan nenä niskan kautta poskelle. Loppuu se haistaminen ja valittaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sellaiset ihmiset, jotka eivät kestä muita ihmisiä ja heidän ärsyttäviäkin elintapojaan, asuvat kerrostaloissa?
Miksi ihmiset, jotka tuhoavat toisten terveyttä saavat asua kerrostalossa? Heille löytyy ladot maaseudulta. Kiusatun ei suinkaan pidä vaihtaa asuinpaikkaa vaan kiusaajaan.
Höpötystä. Etäinen tuoksahdus tupakansavusta ei tuhoa kenenkään toisen terveyttä. Ei hyvää päivää tätä hysteriaa taas. Antakaa ihmisten elää tavallaan. Kiusaaja olet itse, niin juuri: sinä.
Väärin, on tupakansavulle allergisia, joten kyllä vaikuttaa terveyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaaleja ihmisiä löytyy ihan julkisuuden ihmisistäkin, yllättävän moni polttaa, mutta sinähän et sitä pienessä maailmassasi tiedä.
Jos tupakoitsijat saavat sinut tolaltaan, toivon sulle pumpulia ja hattaraa loppuelämäksesi.