Paljonko puhelinmyynnistä (esim. lehtitilaukset) saa oikeasti palkkaa 2021? Kysyy työtön työhalukas.
Palkka euroina ja provisiot ja onko mitään etuja? Viime vuosien palkkoja?
Työttömänä haluaisin melkein mitä vain töitä!
Lopetan sitten sen puhelun, kun sanot ei :)
Kommentit (53)
Kysyin kerran asiaa ihmiseltä joka oli tehnyt töitä useassa puhelinmyyntifirmassa. Hän kertoi saaneensa parhaimmillaan palkkaa noin 700 euroa kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin saa palkkaa jos myy. Kannattaa kokeilla, koskaan et tiedä onko sen sun homma jos et kokeile.
Mutta, älä mene mihin tahansa lafkaan, vaan isoon tunnettuun taloon.
Mihin taloon, esimerkiksi?
Jos et ole supermyyjä, ei kannata edes yrittää. Monessa firmassa maksetaan vain myynneistä, tuntipalkkaa ei välttämättä ole, ja jos on se on juuri tuota luokkaa 3 e/tunti.
Itse olin 3 päivää puhelinmyyjänä, myin 2 tilausta ja sain potkut, koska oli 2 peräkkäistä päivää ilman myyntiä.
Ja huom, myyjänä et saa lopettaa puhelua siihen kun vastaaja sanoo ei, vaan hänen pitää sanoa se 3 kertaa. Tämä vaatii pientä epäeettisyyttä. Aika monelle ihmiselle myynti on niin vastenmielistä, ettei kestä päivää pitempään.
Jos sulla riittää pokkaa kylmäsoitteluun, niin suosittelen hakemaan työpaikan puhelinhaastattelijana esim. Kantar oy:stä. Siellä maksettiin tuntipalkka (tosin pieni) ainakin kun itse olin töissä siellä. Haastatteluja on helpompi saada kuin myyntejä. Toki ihmiset voi olla todella v-mäisiä myös haastattelijalle, mutta kyllä se on kuitenkin järkevämpää ja mielekkäämpää hommaa.
Näitä ei sentään voi siirtää kaukomaihin ku suomen kieltä täytyy jutustella.
Provisiopalkka, peruspalkka n.1500 ja siihen myynninmukaiset provikat. Palkka riippuu kuukaudesta. Oma ennätys 3900 , yleensä jotain 2000 - 2700.
Minne ikinä menetkin, älä KOSKAAN mene M&J-dynastialle. Pelkkiä huijareita koko firma. Lupaavat kyllä vaikka ja mitä, mutta lupaukset "unohtuvat" kummasti kun ne pitäisi panna täytäntöön. Minulle luvattiin mm. vähintään 1000€/kk kiinteä palkka (oikeasti tuon kiinteän palkan eteen olisi pitänyt tehdä tyyliin 10 kauppaa joka ikinen päivä eli kokolailla mahdotonta varsinkaan aloittelijalta), illallinen firman piikkiin ensimmäisestä kaupasta (tein sen ensimmäisellä soitolla, mutta eipä ole illallista näkynyt), lahjakortteja palkintokisoista (eipä ole näkynyt). Edes työtodistusta ei ole näkynyt, vaikka lopetin siellä ajat sitten.
Niin ja se todellinen palkka oli 35 viikkotunnilla pyöreästi 600€ kuukaudelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin saa palkkaa jos myy. Kannattaa kokeilla, koskaan et tiedä onko sen sun homma jos et kokeile.
Ja vielä, mun huonoin palkka on ollut 1600 brutto, paras 5400 brutto. Yleensä sellainen 2000-3000 brutto.
Kokemusta ei ole niistä jotka eivät maksa edes pohjaa.
Mitä myit?
Paljonko teit tunteja pohjapalkkaa varten ja teitkö paljon enemmän isompaa palkkaa saadessasi?
Montaa eri tuotetta pitkän työuran aikana.
Tärkeintä on että sulla on aito halu kokeilla ja yrität tosissas.
Ja ET huijaa, se ei todellakaan ole perustana myynnissä. Ja jos jossain niin pyydetään tekemään niin sinne et sitten mene.
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole supermyyjä, ei kannata edes yrittää. Monessa firmassa maksetaan vain myynneistä, tuntipalkkaa ei välttämättä ole, ja jos on se on juuri tuota luokkaa 3 e/tunti.
Itse olin 3 päivää puhelinmyyjänä, myin 2 tilausta ja sain potkut, koska oli 2 peräkkäistä päivää ilman myyntiä.
Ja huom, myyjänä et saa lopettaa puhelua siihen kun vastaaja sanoo ei, vaan hänen pitää sanoa se 3 kertaa. Tämä vaatii pientä epäeettisyyttä. Aika monelle ihmiselle myynti on niin vastenmielistä, ettei kestä päivää pitempään.
Jos sulla riittää pokkaa kylmäsoitteluun, niin suosittelen hakemaan työpaikan puhelinhaastattelijana esim. Kantar oy:stä. Siellä maksettiin tuntipalkka (tosin pieni) ainakin kun itse olin töissä siellä. Haastatteluja on helpompi saada kuin myyntejä. Toki ihmiset voi olla todella v-mäisiä myös haastattelijalle, mutta kyllä se on kuitenkin järkevämpää ja mielekkäämpää hommaa.
Mitä tarkoittaa kylmäsoittelu?
Kiitos hyvästä vastauksesta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain 10e/h.
3 päivän päästä tuli potkut kun en ollut saanut mitään myytyä vaikka luvattiin, että kuukausi tai 2 ainakin katsotaan.
EI. ENÄÄ. IKINÄ.
t. työtön
Tuommoinen pari päivää kuukaudessa hyvällä 10e palkallahan olis työttömälle hyvä lisä.
Täytyy myös huomioida se, mitä tuon eteen joutuu tekemään. Muistisairaiden vanhusten huijaaminen ei useimmille ole sellaista työtä, jota haluaa tehdä edes rahan takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylmä soittelu eli soittelet randomisti ihmisille, jotka eivät odota soittoa eivätkä ole kertoneet etukäteen haluavansa gallup/myyntisoittoja. Ja reaktiot sitten sen mukaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä, mun huonoin palkka on ollut 1600 brutto, paras 5400 brutto. Yleensä sellainen 2000-3000 brutto.
Kokemusta ei ole niistä jotka eivät maksa edes pohjaa.
Mitä myit?
Paljonko teit tunteja pohjapalkkaa varten ja teitkö paljon enemmän isompaa palkkaa saadessasi?
Montaa eri tuotetta pitkän työuran aikana.
Tärkeintä on että sulla on aito halu kokeilla ja yrität tosissas.
Ja ET huijaa, se ei todellakaan ole perustana myynnissä. Ja jos jossain niin pyydetään tekemään niin sinne et sitten mene.
Nimenomaan näin. Lisäksi sanoisin, että paperista suoraan lukemalla ei pärjää, hyvä myyjä jutustelee. Lisäksi hyvä myyjä kertoo selkeästi kaiken olennaisen, mitä lain mukaan pitää kertoa. Firmoihin, joissa ei ole pohjapalkkaa ollenkaan tai sen olemassaolo on sidottu myyntimäärään, ei kannata mennä. Itse suuressa talossa, pohjapalkka ja työntekijöiden etuja valvoo luottamusmies. Työaika 6 tuntia, kohtuullinen työterveyshuolto, liikuntaseteli- ja lounasetu ja silmälasit muutaman vuoden välein. Eli normaalit työntekijälle kuuluvat edut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea sellaista soittelua, että soitetaan ihmisille "kylmiltään". Eli esim. gallupilla tietokoneella pyörii satunnaisesti valittujen ihmisten otanta, tai puhelinmyyjänä esim. entisten tilaajien rekisteri. Nämä ihmiset eivät tiedä että heille tullaan soittamaan, eikä puhelusta ole etukäteen sovittu.
Kylmäsoittelun ongelma on se, ettei koskaan tiedä millaisen vastauksen saa. Voi tulla 5 ihmistä putkeen, jotka huutavat että haista V ja lyövät luurin korvaan. Tai voi tulla 5 iloista ihmistä putkeen, jotka mielellään vastaavat haastatteluun. Täysin sattumanvaraista ja silloin palkkakin riippuu siitä tuurista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain 10e/h.
3 päivän päästä tuli potkut kun en ollut saanut mitään myytyä vaikka luvattiin, että kuukausi tai 2 ainakin katsotaan.
EI. ENÄÄ. IKINÄ.
t. työtön
Tuommoinen pari päivää kuukaudessa hyvällä 10e palkallahan olis työttömälle hyvä lisä.
Lisä mihin? Jos olet töissä, niin työttömyyskorvaukset yleensä loppuu siihen.
Eli pitäisi pärjätä sillä myynnin palkalla, mikä aika harvalta onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain 10e/h.
EI. ENÄÄ. IKINÄ.
t. työtön
Saahan muutamia tunteja tehdä ja jotain alle 300e tienata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain 10e/h.
EI. ENÄÄ. IKINÄ.
t. työtön
Työtön voi tienata bruttona 300 euroa kuukaudessa ilman, että se rokottaa hänen työttömuusetuuksiensa määrään. Työttömän kannattaa siis yhä tehdä lyhyitäkin töitä, koska niiden tekemisestä jää enemmän hänelle itselleen käteen. Suojaosa koskee sekä peruspäivärahaa että ansiosidonnaista saavia työttömiä.
Kaikki tulot on kuitenkin aina ilmoitettava Kelalle. Vaikka siis tienaisi bruttona alle 300 euroa kuukaudessa, on tämäkin ilmoitettava Kelalle. Työttömyystukea haetaan näissä tapauksissa normaalisti, mutta tämän lisäksi Kelalle on toimitettava palkkalaskelma tehdyistä töistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain 10e/h.
EI. ENÄÄ. IKINÄ.
t. työtön
Onko puhelinmyyntifirmoissa sallittua, että käyt vaikka vain 2 kertaa kuukaudessa? Gallupilla ainakin piti olla vähintään 3 kertaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain 10e/h.
EI. ENÄÄ. IKINÄ.
t. työtön
Ei lopu. Ensinnäkin työttömyyskorvauksen päälle saa vapaasti tienata muistaakseni 200€/kk. Ja toisekseen, jos teet osa-aikatyötä, olet oikeutettu soviteltuun päivärahaan eli saat päivärahaa siltä osalta, jolta et ole töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain 10e/h.
EI. ENÄÄ. IKINÄ.
t. työtön
Onko puhelinmyyntifirmoissa sallittua, että käyt vaikka vain 2 kertaa kuukaudessa? Gallupilla ainakin piti olla vähintään 3 kertaa viikossa.
Ei taida noin pienet määrät olla sallittuja. Mutta eipä sitä normi-ihminen pysty 300€ tienaamaan puhelin myynnissä vähän isommillakaan tunneilla. Etenkään jos on pelkkä provikka ja/tai tuntipalkan ehtona tietty myyntimäärä niin kuin monesti on.
Sain 10 v sitten nuorena kesätyöntekijän 4,21 e / tunti oli päivä- tai iltavuoro. Piti ihan tarkistaa työsopimuksesta... provikat olivat ihan ok ja niillä olisi päässyt hyville tienesteille jos vain olisi sydäntä myydä kaikille langanlaiha toiseen päähän osuville täysin seniileille ja edunvalvonnattomille mummoille jatkuvat tilaukset.