Onko sinulle tullut ongelmia yrityksen varajäsenenä?
Sain kutsun yrityksen varajäseneksi. Jos palstalla on muita varajäseniä tai varajäseninä olleita, kuulisin mielelläni kokemuksia.
Kommentit (15)
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 13:56"]
Sain kutsun yrityksen varajäseneksi. Jos palstalla on muita varajäseniä tai varajäseninä olleita, kuulisin mielelläni kokemuksia.
[/quote]
Mitä tarkoittaa yrityksen varajäsen? Tarkoitatko jonkin hallintoelimen varajäsenyyttä, hallituksen, johtokunnan, yhdistyksen tms.?
Olen äitini ja siskoni yrityksen varajäsen. Tähän mennessä minun ei ole tarvinnut tehdä tai osallistua mihinkään. Eikä tulevaisuudessakaan ole mitään minuun liittyvää asiaa firman hoidossa, ainakaan tällä tietoa.
Mikä ihme on yrityksen varajäsen? Itse olen yrityksen hallituksen varajäsen, mutta ei meillä mitään yrityksen varajäseniä ole.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 14:52"]
Olen äitini ja siskoni yrityksen varajäsen. Tähän mennessä minun ei ole tarvinnut tehdä tai osallistua mihinkään. Eikä tulevaisuudessakaan ole mitään minuun liittyvää asiaa firman hoidossa, ainakaan tällä tietoa.
[/quote]
Sen verran siis tiedät, että olet varajäsen. Mikä mahtaa olla kyseisen yrityksen yhtiömuoto?
Yrityksen hallituksen varajäsen. Osakeyhtiö. -ap
Voisiko olla, että jos joskus jäät työttömäksi etole oikeutettu työttömyyskorvauksiin, koska sinun oletetaan työllistyvän 'omaan yritykseen'? Kannattaa tuo tarkastas jostain.
Jaahas, pilkunviilaajat taas vauhdissa. Tietenkin hallituksen varajäsen. Tottakai tiedän yrityksen yhtiömuodon, mutta vastaukseni oli tarkoitettu ap:lle, ei sinulle. Ap varmaan vain haluaa tietää, millaisia velvotteita hänelle tulee, jos hän ottaa kutsun vastaan, ja siksi kyselee muiden ihmisten kokemuksia. Toivottavasti sinulla on nyt parempi olo, kun sait piikitellä toista. Terveisin kutonen. Vai oliko tuokin väärin kirjoitettu? Pitäisikö kirjoittaa, että terveisin sama henkilö, joka kirjoitti kuudennen viestin? Ei tainnut mennä vieläkään oikein.
Varajäsenyys näkyy virallisissa rekistereissä, joista ärsyttävät puhelinmarkkinoijat ottavat puhelinnumerosi soittolistalleen. Sitten tulee soittoja hoono soomi ja yritetään myydä väkisin jotakin yritykselle tarpeetonta suoraan minulle (minä olen vain hallituksen varajäsen ja sanon aina, etten ole yrityksen toiminnassa mukana millään tavalla), seuraavaksi vaaditaan saada jonkun asioista vastaavan puhelinnumero, koska minä en osta turhaa tarjottua palvelua. Usein joutuu katkaisemaan puhelun, kun normaali puhe ei mene perille, en ehdi kesken omien töiden enää kymmenettä kertaa selittämään, että en ole yhteystietojen jakopalvelu. En ehkä suostuisi kovin monen yrityksen hallituksen varajäseneksi, tuosta puhelinterrorismista on oikeasti haittaa!
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 15:07"]
Voisiko olla, että jos joskus jäät työttömäksi etole oikeutettu työttömyyskorvauksiin, koska sinun oletetaan työllistyvän 'omaan yritykseen'? Kannattaa tuo tarkastas jostain.
[/quote]
Oho... tästä pitää ottaa selvää. -ap
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 15:07"]
Oho... tästä pitää ottaa selvää. -ap
Onko jotain tietoa tästä?? Se kiinnostaa varmasti myös monia muuta kuin vain minua.
Luin netistä vaikuttaako yrityksen varajäsenyys työttömyysturvaan. Ei pitäisi vaikuttaa, koska varajäsen ei ole johtavassa asemassa. Ainoastaan jos on töissä kyseisessä firmassa niin varmaan vaikuttaa. Ja silloinhan tuskin tarvii työttömyysturvaa.
up