Pienen lapsen äiti, onko uuden parisuhteen löytäminen mahdotonta?
Olen alle 2- vuotiaan lapsen äiti, ikää 41 vuotta. Lapsen isä lähti toisen naisen matkaan ennen lapsen syntymää. Tätä ennen olen nauttinut arjesta vauvan kanssa, mutta nyt on alkanut mietityttää, että minäkin haluaisin löytää rakkauden elämääni.
Onko pienen lapsen äiti täysin ulkonaparisuhdemarkkinoilta? Kannattaako jotain treffipalveluita edes harkita?
Olen hauskaa seuraa, minulla on hyvä toimeentulo, velaton koti,jne. Elättäjää en etsi vaan elämänkumppania. Sellaista, joka on valmise perhe-elämään pienen lapsen kanssa. Onko ihan toivoton tavoite?
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 14:39"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 13:46"]
Olen alle 2- vuotiaan lapsen äiti, ikää 41 vuotta. Lapsen isä lähti toisen naisen matkaan ennen lapsen syntymää. Tätä ennen olen nauttinut arjesta vauvan kanssa, mutta nyt on alkanut mietityttää, että minäkin haluaisin löytää rakkauden elämääni.
Onko pienen lapsen äiti täysin ulkonaparisuhdemarkkinoilta? Kannattaako jotain treffipalveluita edes harkita?
Olen hauskaa seuraa, minulla on hyvä toimeentulo, velaton koti,jne. Elättäjää en etsi vaan elämänkumppania. Sellaista, joka on valmise perhe-elämään pienen lapsen kanssa. Onko ihan toivoton tavoite?
[/quote]
olen mies samassa tilanteessa paitsi noin +3 ikää enempi sekä minulla että lapsella.
ja yhtä lailla etsin seuraa... ei toki kaikista helpointa.
[/quote]
En minäkään usko, että olisi helppoa. Toivon vain, ettei olisi mahdotonta.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 14:27"]
Kyllä minulla ainakin riitti vientiä tosi paljon, sen jälkeen kun erosin, vaikka minulla oli vasta 1-vuotias lapsi. En kyllä tosiaankaan hakenut vakavaa suhdetta, mutta siis ehdokkaita sellaiseenkin olisi ollut. Lapsi oli joka toinen vkl isällään ja minulla oli sinkkukavereita joiden kanssa tuli välillä vietettyä hauskaa sinkkuelämää, kokeilin muutamia yhdenillan juttuja ja sitten minulla oli muutama seksisuhde, josta ei kehittynyt (enkä halunnutkaan) mitään sen vakavampaa. n. neljä vuotta oli ihan hauskaa näin, kunnes sitten tapasin ihan vakavasti otettavan miehen ja silloin olin jo itsekin valmis vakavaan suhteeseen. Olin erotessa 27-vuotias eli ehkä sen ikäisillä riittää vientiä enemmän, mutta onhan se paljon itsestäkin kiinni.
Ja sinkkuvuosinani tapasin ainakin 5 miestä, jotka sanoivat että ei ole mikään ongelma, että minulla on lapsi. Mutta onneksi en ihan ensimmäiseen ripustautunut, koska hyvää kannattaa odottaa. Nykyään olen naimisissa maailman ihanimman miehen kanssa ja lapsiakin on yhteensä 5. Olen onnellisempi kuin ikinä olisin voinut kuvitellakaan. Ero ensimmäisestä miehestäni oli elämäni paras ratkaisu.
[/quote]
Tää oli kuin mun näppiksestäni ;)
Elin taannoin avoliitossa, mikä rakoili pahasti, ja lapseni ollessa vielä pieni (6 kk) tutustuin erääseen mieheen, jolle ei todellakaan ollut mikään ongelma, että mulla oli pieni lapsi.
Pikemminkin hänelle se oli plussaa. Erosin ex-avomiehestä, ja seurustelin vajaan vuoden tämän toisen miehen kanssa. Hän olisi halunnut vakiintua ja perustaa perheen kanssani, mutta vaikean suhteen (ja vaikean eron) jälkeen en todellakaan ollut heti valmis uuteen vakavampaan suhteeseen. Laastarisuhteeksi jäi siis. Lopetin suhteen, ja tapailin satunnaisesti muita miehiä. Ei vaikuttanut olevan ongelma kenellekään se, että mulla oli lapsi. Joskaan en esitellyt kaikkia niitä miehiä lapselleni.
Sitten tapasin nykyisen mieheni, ja tunsin pian, että tässä on mies niin mun makuuni. Toiveitteni täyttymys :) Nykyään naimisissa samoisen miehen kanssa, ja lapsukaisia siunaantunut useampi. Onni on pysyvä <3
Ja elämäni paras päätös oli jättää se ex-avomies. Elämä lähti jyrkkään nousuun.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 14:34"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 14:25"]
periaatteessa lapsi ei ole mikään este ja vastaus otsikkoon on että ei ole mahdotonta. aloittaja on kylläkin aika vanha alle 2-v lapsen äidiksi. en tiedä onko monia miehiä, ketkä haluavat että lapsi pyörii vielä kotona kun 60 tikittää mittarissa.
[/quote]
No, en minäkään oleta, että parikymppinen lapseni sitten enää asuisi kotona, kun olen itse 60v. Olen jo hankkinut keskustakaksion, johon hän voi muuttaa, kun lähtee opiskelemaan.
[/quote]Tiedät jo mihin 2v menee opiskelemaan, muttet tiedä saatko enää miestä. Aha.
Nyt saattaa olla hankalaa, kun lapsi on vielä pieni. Lapsen kasvaessa mahdollisuudet kasvavat, kun sinullakin alkaa olla aikaa ja vapautta enemmän. Harva mies haluaa elää pikkulapsiarkea vieraan miehen jälkikasvun kanssa. Etenkin tuossa sinun omassa ikäryhmässäsi (40+), vapaat miehet ovat usein eronneita ja heidän lapsensa alkavat olla kasvaneita, joten he etsivät enemmäkin kahden aikuisen ihmisen parisuhdetta, eivät perhe-elämää uhmaikäisen ehdoilla.
Mulla on aika samanlainen tilanne. Alle kaksi vuotias tytär jonka isä häipyi jo raskaus aikana, olen 20-vuotias. Aika mahdottomalta tuntuu deittailu kyllä kun en juuri missään voi tavata miehiä. Kokeilin deittipalstaa, kävin pareilla treffeillä mutta kummastakaan ei oikein tuntunut miltään. Olin ehkä turhan pikainen poistaessani profiilin kaksien treffien jälkeen mutta ei se nettideittailu muutenkaan tuntunut omalta jutulta. Nyt mulla on pitkästä aikaa viikonlopulle sokkotreffit ystäväni miehen kaverin kanssa. Toivottavasti menisi hyvin :)
Suurimmaksi osaksi minua ei haittaa olla yksin ja olen nauttinut kun saan olla vain kahdestaan lapseni kanssa, mutta välillä iltaisin, lapsen jo nukkuessa, tulee yskinäinen olo ja toivon että olisi se mies jonka kainaloon voisi sohvalle käpertyä.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 14:46"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 14:34"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 14:25"]
periaatteessa lapsi ei ole mikään este ja vastaus otsikkoon on että ei ole mahdotonta. aloittaja on kylläkin aika vanha alle 2-v lapsen äidiksi. en tiedä onko monia miehiä, ketkä haluavat että lapsi pyörii vielä kotona kun 60 tikittää mittarissa.
[/quote]
No, en minäkään oleta, että parikymppinen lapseni sitten enää asuisi kotona, kun olen itse 60v. Olen jo hankkinut keskustakaksion, johon hän voi muuttaa, kun lähtee opiskelemaan.
[/quote]Tiedät jo mihin 2v menee opiskelemaan, muttet tiedä saatko enää miestä. Aha.
[/quote]
No, jos hän haluaa lähteä opiskelemaan jonnekin muualle,asunnon voi aina myydä ja hankkia toisen opiskelupaikkakunnalta. a
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 14:16"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 14:12"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 14:09"]Eli kellään ei kokemusta? [/quote]Mieheni exsällä ollut useampi mies eron jälkeen. Kyllä löydät, miehet haluavat välillä kahdenkeskistäkin aikaa ilman lasta. Muista se.
[/quote]
En halua lasta tilanteeseen, jossa minulla on jotain vaihtuvia miessuhteita. Etsin pysyvää elämänkumppania.
[/quote]Niin hänkin etsi, sopiva ei löydy aina heti. Mut toivottavasti löydät.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 14:47"]Nyt saattaa olla hankalaa, kun lapsi on vielä pieni. Lapsen kasvaessa mahdollisuudet kasvavat, kun sinullakin alkaa olla aikaa ja vapautta enemmän. Harva mies haluaa elää pikkulapsiarkea vieraan miehen jälkikasvun kanssa. Etenkin tuossa sinun omassa ikäryhmässäsi (40+), vapaat miehet ovat usein eronneita ja heidän lapsensa alkavat olla kasvaneita, joten he etsivät enemmäkin kahden aikuisen ihmisen parisuhdetta, eivät perhe-elämää uhmaikäisen ehdoilla.
[/quote]
Lisään tähän edellisen kommenttiin, että valitettavasti se perhe-elämä maistuu nelikymppisille ukoille vain jos parikymppinen uusi nainen sitä haluaa. Omanikäisten kanssa ei, vaikka poikkeuksia saattaa olla.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 14:47"]
Nyt saattaa olla hankalaa, kun lapsi on vielä pieni. Lapsen kasvaessa mahdollisuudet kasvavat, kun sinullakin alkaa olla aikaa ja vapautta enemmän. Harva mies haluaa elää pikkulapsiarkea vieraan miehen jälkikasvun kanssa. Etenkin tuossa sinun omassa ikäryhmässäsi (40+), vapaat miehet ovat usein eronneita ja heidän lapsensa alkavat olla kasvaneita, joten he etsivät enemmäkin kahden aikuisen ihmisen parisuhdetta, eivät perhe-elämää uhmaikäisen ehdoilla.
[/quote]
Etsinkin miestä, joka on valmis hyväksymään lapsen elämäänsä. Jos mies ajattelee, kuten kuvailit, niin en ole sellaisesta miehestä kiinnostunut sittenkään, kun lapsi on isompi.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 14:52"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 14:47"]Nyt saattaa olla hankalaa, kun lapsi on vielä pieni. Lapsen kasvaessa mahdollisuudet kasvavat, kun sinullakin alkaa olla aikaa ja vapautta enemmän. Harva mies haluaa elää pikkulapsiarkea vieraan miehen jälkikasvun kanssa. Etenkin tuossa sinun omassa ikäryhmässäsi (40+), vapaat miehet ovat usein eronneita ja heidän lapsensa alkavat olla kasvaneita, joten he etsivät enemmäkin kahden aikuisen ihmisen parisuhdetta, eivät perhe-elämää uhmaikäisen ehdoilla. [/quote] Lisään tähän edellisen kommenttiin, että valitettavasti se perhe-elämä maistuu nelikymppisille ukoille vain jos parikymppinen uusi nainen sitä haluaa. Omanikäisten kanssa ei, vaikka poikkeuksia saattaa olla.
[/quote]
No mua ei kiinnosta omanikäinen mies, joka etsii sänkyynsä itseään parikymmentä vuotta nuorempaa tyttöä. Yök, ei kiitos elostelijoita.
Miksi ihmeessä pitäisi löytyä uusi, kun lapsi on vielä pieni? Keskity lapseen nyt ainakin siihen asti, kun taaperoaika on ohi. Ei se nyt ole aikuisen ihmisen elämässä pitkä aika olla ilman kumppania.
Ei se mahdotonta ole. Minun muksut ei tosin olleet kovin pieniä, vaan 7 v., 10 v. ja 12 v. kun tapasin nykyisen mieheni, joka oli itse kovia kokenut yh-isä. Mentiin viime kesänä naimisiin. Ajattelin minäkin erottuani, että en vakavalla aikomuksella ukkoihin päin vilkaisekkaaan, ja lähinnä vain pokasin pari baarikaatoa yksinäisten viikonloppujeni iloksi. Mutta niin vain kävi, että leikkipuistossa aloin jutella yhden miehen kanssa, törmättiin kirpparilla, koulun vanhempainillassa, kirjastossa ja ...minusta tuli äitipuoli ja hänestä isäpuoli.
Elämä tuo, jos on tuodakseen, ota se niin.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 14:53"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 14:47"]
[/quote]
Etsinkin miestä, joka on valmis hyväksymään lapsen elämäänsä. Jos mies ajattelee, kuten kuvailit, niin en ole sellaisesta miehestä kiinnostunut sittenkään, kun lapsi on isompi.
[/quote]
On eri asia hyväksyä isompi lapsi osaksi arkeaan kuin elää pikkulapsiarki mahdollisesti uudestaan vieraan lapsen kanssa. Ja jos löydät kumppanin lapsen ollessa isompi, et voi tietää mitä hän olisi ajatellut kanssasi olemisesta pikkulapsen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 14:58"]
Miksi ihmeessä pitäisi löytyä uusi, kun lapsi on vielä pieni? Keskity lapseen nyt ainakin siihen asti, kun taaperoaika on ohi. Ei se nyt ole aikuisen ihmisen elämässä pitkä aika olla ilman kumppania.
[/quote]
Uskonettä lapsen on helpompi sopeutua mieheen, mitä nuorempi hän on, kun mies tulee kuvioihin. Ja miksi minun pitäisi vaan ihmetellä, kun kerran lapsen isälläkin on täysi sutina päällä? Eli miehelle on luonnollista hakea uutta kumppania, vaikka on pienen lapsen isä, naiselle ei?
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 15:01"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 14:53"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 14:47"] Nyt saattaa olla hankalaa, kun lapsi on vielä pieni. Lapsen kasvaessa mahdollisuudet kasvavat, kun sinullakin alkaa olla aikaa ja vapautta enemmän. Harva mies haluaa elää pikkulapsiarkea vieraan miehen jälkikasvun kanssa. Etenkin tuossa sinun omassa ikäryhmässäsi (40+), vapaat miehet ovat usein eronneita ja heidän lapsensa alkavat olla kasvaneita, joten he etsivät enemmäkin kahden aikuisen ihmisen parisuhdetta, eivät perhe-elämää uhmaikäisen ehdoilla. [/quote] Etsinkin miestä, joka on valmis hyväksymään lapsen elämäänsä. Jos mies ajattelee, kuten kuvailit, niin en ole sellaisesta miehestä kiinnostunut sittenkään, kun lapsi on isompi. [/quote] On eri asia hyväksyä isompi lapsi osaksi arkeaan kuin elää pikkulapsiarki mahdollisesti uudestaan vieraan lapsen kanssa. Ja jos löydät kumppanin lapsen ollessa isompi, et voi tietää mitä hän olisi ajatellut kanssasi olemisesta pikkulapsen kanssa.
[/quote]
Eiköhän sellainen asenne varsin nopeasti käy ilmi.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 14:52"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 14:47"]Nyt saattaa olla hankalaa, kun lapsi on vielä pieni. Lapsen kasvaessa mahdollisuudet kasvavat, kun sinullakin alkaa olla aikaa ja vapautta enemmän. Harva mies haluaa elää pikkulapsiarkea vieraan miehen jälkikasvun kanssa. Etenkin tuossa sinun omassa ikäryhmässäsi (40+), vapaat miehet ovat usein eronneita ja heidän lapsensa alkavat olla kasvaneita, joten he etsivät enemmäkin kahden aikuisen ihmisen parisuhdetta, eivät perhe-elämää uhmaikäisen ehdoilla. [/quote] Lisään tähän edellisen kommenttiin, että valitettavasti se perhe-elämä maistuu nelikymppisille ukoille vain jos parikymppinen uusi nainen sitä haluaa. Omanikäisten kanssa ei, vaikka poikkeuksia saattaa olla.
[/quote]
No mua ei kiinnosta omanikäinen mies, joka etsii sänkyynsä itseään parikymmentä vuotta nuorempaa tyttöä. Yök, ei kiitos elostelijoita.
[/quote]
Oletpas avomielinen ja lämmin. Minun vanhempieni ikäero on 19 vuotta ja he ovat olleet naimisissa 28 vuotta. Mutta kai isäni on sitten kuvottava elostelija. Ja mä olen "tyttö", koska olen 24- vuotias.
kyllä yhden lapsen äidillä on hyvät mahdollisuudet saada uusi mies ja hyvä sellainen. Itse jäin kuuden lapsen kanssa yksin ja uutta en ole etsimässä enkä usko että kukaan minua huolii.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 15:02"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 14:58"]
[/quote]
Uskonettä lapsen on helpompi sopeutua mieheen, mitä nuorempi hän on, kun mies tulee kuvioihin. Ja miksi minun pitäisi vaan ihmetellä, kun kerran lapsen isälläkin on täysi sutina päällä? Eli miehelle on luonnollista hakea uutta kumppania, vaikka on pienen lapsen isä, naiselle ei?
[/quote]
Mun mielestä pienen lapsen isänkin pitäisi keskittyä jälkikasvuunsa naisenmetsästyksen sijaan. Mutta ei se, että lapsen isä käyttäytyy tyhmästi tee äidin mahdollisesta tyhmästä käytöksestä hyväksyttävämpää. Päin vastoin, olisi vielä tärkeämpää, että edes toinen keskittyisi lapseen, kun sellainen on kerran tehty.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 15:02"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 14:58"]
[/quote]
[/quote]Kuinka paljon lapsi on isällään?
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 14:37"]
Ihan mahdollista on löytää vielä rakkaus, mutta ole varovainen. On olemassa tietynlainen miesroskasakki, jotka suorastaan vaanivat yksinhuoltajaäitien perään luulossaan saada helppoa pesää. Yleensä nää miehet on varattuja.
[/quote]
Exänihän paljastui juuri tällaiseksi. Surutta ilmoitti netissä olevansa sinkku, lapseton, asuvansa yksin. Tosiasiassa oli naimisissa kanssani ja lapsi tulossa. EI ENÄÄ sellaista miestä.