Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saanko jostain tietää, onko ihminen naimisissa tai koska hän on eronnut?

Vierailija
15.09.2021 |

Jos tiedän ihmisen nimen ja syntymäajan ja hänen puolisonsa/ex-puolisonsa nimen, onko minun mahdollista saada tietää jostakin, onko pari naimisissa edelleen? Ovatko tällaiset julkisia tietoja? Toivoisin asiallisia vastauksia, en ole mustasukkainen stalkkeri, vaan asia olisi oikeasti tärkeää selvittää. Kysyminen ei ole vaihtoehto - tai oikeastaan vastaukseen luottaminen.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain ne lehdetkin nuo julkkisten avioerohakemukset ja erot selvittää.

Julkisuudenhenkilöillä on suppeampi yksityisyydensuoja kuin yksityishenkilöillä. En tiedä annetaanko käräjäoikeudesta(?) tietoja yksityishenkilöiden vireillä olevista avioeroista tms. Sitä kautta kait ne toimittajat selvittää. Ehkä soittaa sinne? Monet oikeusprosessit ja käsittelyt on julkisia, jos ei ole erikseen salattaviksi määrätty.

Itse en kyllä keksi mitään syytä minkä takia jonkun tuttavan mahdollinen ero kiinnostaisi niin paljon, että näkee sen vaivan.

Vierailija
42/53 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://dvv.fi/todistukset-vaestotietojarjestelmasta

"Voit tilata henkilötiedoistasi todistuksia hyväksyttäviä käyttötarkoituksia varten. Todistuksista saat selville väestötietojärjestelmään tallennetut viralliset tietosi. Sinulta ei vaadita erillisiä todistuksia, kun asioit Suomen viranomaisen kanssa. Viranomaiset saavat tarvittavat tiedot suoraan väestötietojärjestelmästä. 

Itsepalvelusta tilatut ja toimitetut todistukset ovat hinnaltaan edullisempia ja saat todistuksen nopeasti. Hintatiedot löytyvät sivun lopussa.

Käsittelyaika  

Itsepalvelusta saat sähköisen todistuksen heti kotimaiseen käyttöön."

"Voit tilata todistuksen itsestäsi tai toisesta henkilöstä hyväksyttävää käyttötarkoitusta varten. Huomioithan, että itsepalvelun kautta voit tilata todistuksen vain itsestäsi tai huollettavistasi."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaan tätä ketjua hetkeksi kysyäkseni saako mistään selville mihin joku on haudattu (Suomessa)? Henkilö on kuollut pari vuotta sitten. Ei ole tietoa mikä hautausmaa, kaupunki on tiedossa, ellei sitten ole haudattu synnyinpaikkakunnalleen.

Kuolleiden( vaikka 100v sitten) viimeisen osoitteen saa aina tietää kun soittaa valtakunnalliseen osoitepalveluun, he kertoo kyllä . Maksaakin kyllä.

Sit soita sen kylän kirkkoherranvirastoon hautausasioita hoitavalle, voi olla haudattu sinne ja kysy löytyykö ja mistä hauta. Voi olla tietty muuallekin haudattu?

Vierailija
44/53 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on eronnut ja tiedät minkä kaupungin maistraatissa ero on tehty, saat tiedon. Soitat siihen kaupungin maistraatin kansliaan, kerrot ainakin toisen nimen tai molemmat, ja sulle kerrotaan kyllä. Oon ittekin tarkistanut kerran . Pitäähän tämmöset aiat saada vsrmistettua ettei tinder deitti huijaa olevansa sinkku vaikka olis naimisissa ja vie sulta vuosia hukkaan. Muutakin tietoa saa, jos kysyy, kuka pani eron alukke, ja jotain lasten huolto juttuja ym, tota en kuitenkaan tarvinnu tietää.

Ja jos ei ole varma minkä kaupungin, niin esim. entisen kotikaupungin maistraatti.

Vierailija
45/53 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain ne lehdetkin nuo julkkisten avioerohakemukset ja erot selvittää.

Julkisuudenhenkilöillä on suppeampi yksityisyydensuoja kuin yksityishenkilöillä. En tiedä annetaanko käräjäoikeudesta(?) tietoja yksityishenkilöiden vireillä olevista avioeroista tms. Sitä kautta kait ne toimittajat selvittää. Ehkä soittaa sinne? Monet oikeusprosessit ja käsittelyt on julkisia, jos ei ole erikseen salattaviksi määrätty.

Itse en kyllä keksi mitään syytä minkä takia jonkun tuttavan mahdollinen ero kiinnostaisi niin paljon, että näkee sen vaivan.

Miksi tätä on pitänyt alapeukuttaa? Yksityishenkilöllä on parempi yksityisyydensuoja kuin julkkiksella ihan lain edessä, vaikka ei sekään mitä tahansa kirjoittelua oikeuta.

Ja käräjäoikeudesta näköjään selvittävät. Katsokaapa linkin juttu.

https://www.is.fi/viihde/art-2000007837860.html

Vierailija
46/53 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako aloittaja että joku tilaa hänen virkatodistuksensa, "koska sejase asia on tärkeää selvittää"?

Vierailija
47/53 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaako aloittaja että joku tilaa hänen virkatodistuksensa, "koska sejase asia on tärkeää selvittää"?

Mikä asia voi olla niin tärkeää selvittää ja miksi?

Vierailija
48/53 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaan tätä ketjua hetkeksi kysyäkseni saako mistään selville mihin joku on haudattu (Suomessa)? Henkilö on kuollut pari vuotta sitten. Ei ole tietoa mikä hautausmaa, kaupunki on tiedossa, ellei sitten ole haudattu synnyinpaikkakunnalleen.

Kuolleiden( vaikka 100v sitten) viimeisen osoitteen saa aina tietää kun soittaa valtakunnalliseen osoitepalveluun, he kertoo kyllä . Maksaakin kyllä.

Sit soita sen kylän kirkkoherranvirastoon hautausasioita hoitavalle, voi olla haudattu sinne ja kysy löytyykö ja mistä hauta. Voi olla tietty muuallekin haudattu?

Kiitos. Olen googletellut aiemmin asiaa, mutta mitään selvää vastausta en silloin löytänyt. Se asia jäi silloin jotenkin tuohon, että pitäisi olla epäilys siitä, mikä hautausmaa on kyseessä.

Tämä on siis vanha ystävä, tiedän suunnilleen missä vanhemmat asuvat jne mutta en kertakaikkiaan pysty vaivaamaan heitä asialla, kun kyseessä oli äkillinen nuoren ihmisen kuolema, enkä ole vanhempia koskaan edes tavannut. Voisi olla sopimatonta ottaa yhteyttä, kun en edes tiedä oliko kuolema vahinko vai ei.

Vierailija
49/53 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stalkkaa somet.

Vierailija
50/53 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tietää onko toisella vanhemmillani muita lapsia, mutta vanhempani elää vielä. Hän ei itse kerro. Saisinko jostain tietää onko minulla sisaruksia?

Vierailija
51/53 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin tietää onko toisella vanhemmillani muita lapsia, mutta vanhempani elää vielä. Hän ei itse kerro. Saisinko jostain tietää onko minulla sisaruksia?

Eikö se kieltäytyminen kertomasta ole jo vastaus sinällään. Sitä en tiedä, saatko selville nimiä tässä vaiheessa.

Vierailija
52/53 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se kieltäytyminen kertomasta ole jo vastaus sinällään. Sitä en tiedä, saatko selville nimiä tässä vaiheessa.

Onhan se, mutta olisi kiva tuntea sisarukset nyt eikä joskus vuosikymmenien päästä vanhempani kuoltua.

53/53 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän