Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tradenomit huomio!

Vierailija
28.10.2014 |

Mitä teet työksesi? Oletko tyytyväinen? Kuinka pian työllistyit valmistumisesi jälkeen? Onko työllistyminen ollut helppoa/ kilpailetko esim. ktm:en kanssa samoista paikoista? Paljonko saat palkkaa?

Kiitos!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön, en saanut valmistumisen jälkeen kuin pätkätöitä enkä edes omalta alalta. En tiedä kenen kanssa kilpailen paikoista, mutta hakijoita on jokaiseen avonaiseen paikkaan ollut aina 200-800. Nyt opiskelen itselleni alaa jota oikeasti olen aina halunnut. Saa nähdä saako silläkään töitä sitten valmistuessa.

Vierailija
2/29 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 10:34"]

Tradenomit huomio! Kannattaa pitää ne arvosanat mahdollisimman hyvinä, ja sisällyttää tutkintoon vaikka jotain yliopiston puolellakin käytyjä kursseja, niin on sitten joskus mahdollisuus päästä opiskelemaan maisteriksi, kun iskee ne oman ammattitaidon rajat vastaan.

[/quote]

Työn oppii vain työtä tekemällä ts. koulu ei lopulta valmenna niin paljon varsinaiseen työelämään kuin usein kuvitellaan. Jatkuva itsensä kehittäminen ja uuden opiskelu on toki jees, pitää mielen vetreänä.

Kolmonen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo töissä kun valmistuin, mutta parempi paikka toki mulla on kun silloin. On ollut helppoa työllistyminen. Olen logistiikan trade ja tällä hetkellä (lainassa toiselta osastolta) kuljetusassarina. Kollegana maisteri. Palkka talon palkkoihin nähden hyvä eli 2600,-.

Vierailija
4/29 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myyjänä kaupassa, en ole tyytyväinen. En ole työllistynyt tradenomin työtehtäviin vielä, valmistumisesta aikaa nyt 6 kk. Työllistyminen vaikeaa enkä niinkään kilpaile maistereiden kanssa vaan toisten tradenomien - samana vuonna/edellisenä vuonna valmistuneiden ja niitähän on muuten muutamia.. Heh. Palkkaa en edes kehtaa sanoa. Nyt olen hakenut pääkaupunkiseudulta työtehtäviä jos onnistuisi.

Vierailija
5/29 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kysyä pääsitkö tradenomien erillisvalinnalla kauppakorkeaan? Saitko paljon hyväksiluettua, kauanko maisteriopinnot kestävät tradenomitutkinnon päälle? Onko helppoa/raskasta töiden ohessa? Saatko opiskeltua etänä helposti?

Ap

Vierailija
6/29 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmoselle äskeinen (8) siis. -Ap

Vierailija
7/29 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin työn ohessa - joten en joutunut työnhakuun valmistuttuani. Työskentelen isohkon firman taloushallinnossa ei-esimiestehtävissä. Tosi kiva työ ja laaja osaamisalue, titteli on "vastaava", englanniksi accountant (vaikka en todellakaan tee mitään kirjanpitoon tms. liittyvää).

Palkka on muistaakseni 2750 suunnilleen (alle 2800 kuitenkin).

Vierailija
8/29 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 10:34"]

Tradenomit huomio! Kannattaa pitää ne arvosanat mahdollisimman hyvinä, ja sisällyttää tutkintoon vaikka jotain yliopiston puolellakin käytyjä kursseja, niin on sitten joskus mahdollisuus päästä opiskelemaan maisteriksi, kun iskee ne oman ammattitaidon rajat vastaan.

[/quote]

Toistaiseksi ei ole iskenyt ammattitaidon rajat vastaan. Ammattitaito tosiaan hankitaan sitten työelämässä, opiskelu antaa vain teoriapohjaa asioille.

Olen IT-puolen tradenomi, menin alalle töihin jo kun opiskelin. Yliopistolla ei ole sellaisia kursseja, jotka minun työni ammattitaitoa lisäsi, se kurssitarjonta on ihan muualla. Palkka on 4500 e / kk.

Vierailija
9/29 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 10:44"]

Saako kysyä pääsitkö tradenomien erillisvalinnalla kauppakorkeaan? Saitko paljon hyväksiluettua, kauanko maisteriopinnot kestävät tradenomitutkinnon päälle? Onko helppoa/raskasta töiden ohessa? Saatko opiskeltua etänä helposti?

Ap

[/quote]

Halu oli suoraan maisteriohjelmaan, hain samassa haussa kandien kanssa. Valituille tradenomeille tuli täydentäviä opintoja - mulle jostain syystä tosin vain kuuden opintopisteen verran. Täyspäiväisenä opiskeluna valmistuisin siis kahdessa vuodessa.

Hidasta on opiskelu, kun on lapsiakin..! Jotkut lapsiperheelliset suorittaa opintoja kyllä kovaa vauhtia, mutta heillä on saatavilla hoitoapua lasten isovanhemista tms. Ei ole niin vaikeaa kuin kuvittelin, mutta töitä saa opintopisteiden eteen tehdä enemmän kuin tradenomiopinnoissa tai kanditasoisilla kursseilla. Etänä ei pysy kovin paljon tekemään - Aallossa tunnutaan pitävän arvossa mm. ryhmätöitä ja monilla kursseilla on ainakin osittainen läsnäolopakko. Ryhmätyöt on ihan jees opiskelumuoto silloin kun se on hyvin toteutettu.

Sivuaineen saan ilmeisesti tehdä avoimen yliopiston opintoina toisesta yliopistosta kunhan opintokokonaisuus hyväksytetään ensin. Sen voin tehdä onneksi kokonaan etänä. Opintovapaa ois kyllä kova sana ja jossain vaiheessa sen kyllä otankin.

Vierailija
10/29 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 10:54"]

Ap

[/quote]

Halu oli suoraan maisteriohjelmaan, hain samassa haussa kandien kanssa. Valituille tradenomeille tuli täydentäviä opintoja - mulle jostain syystä tosin vain kuuden opintopisteen verran. Täyspäiväisenä opiskeluna valmistuisin siis kahdessa vuodessa.

Hidasta on opiskelu, kun on lapsiakin..! Jotkut lapsiperheelliset suorittaa opintoja kyllä kovaa vauhtia, mutta heillä on saatavilla hoitoapua lasten isovanhemista tms. Ei ole niin vaikeaa kuin kuvittelin, mutta töitä saa opintopisteiden eteen tehdä enemmän kuin tradenomiopinnoissa tai kanditasoisilla kursseilla. Etänä ei pysy kovin paljon tekemään - Aallossa tunnutaan pitävän arvossa mm. ryhmätöitä ja monilla kursseilla on ainakin osittainen läsnäolopakko. Ryhmätyöt on ihan jees opiskelumuoto silloin kun se on hyvin toteutettu.

Sivuaineen saan ilmeisesti tehdä avoimen yliopiston opintoina toisesta yliopistosta kunhan opintokokonaisuus hyväksytetään ensin. Sen voin tehdä onneksi kokonaan etänä. Opintovapaa ois kyllä kova sana ja jossain vaiheessa sen kyllä otankin.

[/quote]

HAKU! xD

Vierailija
11/29 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata antaa helposti periksi ja tyytyä siihen mitä eteen tulee.

Minä olen käynyt vanhanaikaisen kauppaopiston yo-merkonomiksi laskentatoimesta, ja valmistuin lamaan. Pääsin töihin vuoden päästä vasta ja silloinkin pankin kassalle. Jurppi, mutta taistelin itseni talon sisällä eteenpäin rahoituspuolelle. Sitten bongasin kirjanpidonpaikan ja pääsin sisälle, ja se oli määräaikainen, vuorotteluvapaan sijaisuus, johon hyppäsin työttömyysriskillä. Se poiki toisen paikan, mutta tekstinkäsittelijänä. Tulen hyvin toimeen ihmisten kanssa ja pyysin saada tuurata talon vanhempaa kirjanpitäjää lomilla, ja kävin iltaisin muuntokoulutusta merkonomista tradenomiksi, ja niinhän siinä kävi, että vähitellen niitä töitä tippui myös minulle, kirjanpitäjä lähti pois ja minusta tuli se kirjanpitäjä. Sieltäkin olen kiidellyt muualle, mutta palkka nykyisin n. 3500 euroa + lounasseteli ja pääkirjanpitäjä. Olen kilpaillut ktm:n kanssa samoista paikoista, joo, ja tullut valituksi.

Vierailija
12/29 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12: mistä amkista valmistuit tradenomiksi (ja mistä koulutusohjelmasta) ja opiskeletko mitä pääainetta Aallossa (ilmeisesti?)? :)

Vierailija
13/29 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 10:59"]

12: mistä amkista valmistuit tradenomiksi (ja mistä koulutusohjelmasta) ja opiskeletko mitä pääainetta Aallossa (ilmeisesti?)? :)

[/quote]

Lahden amkista valmistuin, Aallossa opiskelen nyt mutta en kerro ohjelmaa. :)

Vierailija
14/29 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 10:54"]

Ap

[/quote]

[/quote]

Kiitos vastauksesta. Itselläni on myös nelikuinen vauva kun nyt suoritan tradeopintoja, toivon valmistuvani mahd. nopeasti. Kaksi kertaa hain kauppakorkeaan enkä päässyt, joten valmistumisen jälkeen kutkuttaisi ktm:kin paperit saada. Millainen oli maisterihaku/koe? Oliko se vaikeampi/helpompi kuin kandihaku? -Ap

Vierailija
15/29 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei :) Aaltoon kun vaaditaan tuo GMAT/GRE-koe tradenomeilta, niin teit siis sen, millainen oli? Kyselen kun itse parhaillaan siihen luen ja olen hakemassa tulevassa haussa.

Vierailija
16/29 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 11:01"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 10:59"]

[/quote]

Lahden amkista valmistuin, Aallossa opiskelen nyt mutta en kerro ohjelmaa. :)

[/quote]

Ja sen vielä lisäisin että haussa ei ollut mitään pääsykokeisiin lukemista kun hain suoraan maisteriin, papereilla ja motivaatiokirjeellä mentiin. Mulla oli lisäksi myös avoimessa yliopistossa suht hyvin arvosanoin suoritettuja kursseja, sekin varmana vaikutti.

T:3&12

Vierailija
17/29 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjanpitäjä 3300€ ja olen tyytyväinen

Vierailija
18/29 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 10:37"]

Olin jo töissä kun valmistuin, mutta parempi paikka toki mulla on kun silloin. On ollut helppoa työllistyminen. Olen logistiikan trade ja tällä hetkellä (lainassa toiselta osastolta) kuljetusassarina. Kollegana maisteri. Palkka talon palkkoihin nähden hyvä eli 2600,-.

[/quote]

No siinä on mennyt jotain pieleen, jos maisteri on assistentin kollega.

Vierailija
19/29 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 11:05"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 10:37"]

[/quote]

No siinä on mennyt jotain pieleen, jos maisteri on assistentin kollega.

[/quote]

Heh, ei se maisterin tutkinto mikään kummoinen enää nykypäivänä ole, kortistokin täynnä niitä.

ohis

Vierailija
20/29 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 11:03"]

Okei :) Aaltoon kun vaaditaan tuo GMAT/GRE-koe tradenomeilta, niin teit siis sen, millainen oli? Kyselen kun itse parhaillaan siihen luen ja olen hakemassa tulevassa haussa.

[/quote]

Silloin kun pääsin sisään, ei tässä ohjelmassa noita kokeita vaadittu. Heti seuraavana vuonna muuttui.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi