Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kyselin tätä jo eilen, mutta aloitus hävisi jonnekkin ennen vastauksia...

Eli missä vaiheessa on järkevää tehdä raskaustesti saadakseen mahdollisimman varman tuloksen?

Kierto ollut 29-30 päivää. Nyt menossa kiertopäivä nro 32 ja kuukautisia ei näy. Monta päivää ollut "oireita" niiden alkamisesta (jatkuva nälkä, päänsärky jne).

• ylös 0
  • alas 0

Kommentit (12)

Vierailija

Muistaakseni tarkimmat testit näyttää raskauden melko luotettavasti (97% varmuus?) olisiko jo 5 pv ennen kuukautisten alkua jos kierto on hyvin säännöllinen. Sellainen tarkka varhainen raskaustesti kai näyttäisi siis jo hyvin varmasti varmasti oikean tuloksen kun kuukautiset ovat jo myöhässä. Minulla ainakin näkyi sellaisella plussa jo pari päivää ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaakaan ja pysyi positiivisena ja lapsi syntyi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni tarkimmat testit näyttää raskauden melko luotettavasti (97% varmuus?) olisiko jo 5 pv ennen kuukautisten alkua jos kierto on hyvin säännöllinen. Sellainen tarkka varhainen raskaustesti kai näyttäisi siis jo hyvin varmasti varmasti oikean tuloksen kun kuukautiset ovat jo myöhässä. Minulla ainakin näkyi sellaisella plussa jo pari päivää ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaakaan ja pysyi positiivisena ja lapsi syntyi.

Kiitos vastauksesta!
Minulla tosiaan kierto "heittelee" 1-2 päivällä, joten siksi mietin että onko liian aikaista tehdä testi. Nyt periaatteessa kuukautiset myöhässä 2 päivää.

Vierailija

Onko viisainta odottaa aamuun? Siis tehdä aamuvirtsasta jolloin hcg on korkeimmillaan? Vai näkyykö raskaus tässä vaiheessa jo vaikka testin tekisin muuna aikana?

Vierailija

Minulla on siis yksi testi kotona ja seuraava mahdollisuus päästä ostamaan testi on vasta 2 viikon kuluttua. Siksi en halua "pelata varman päälle" testiä tehdessä. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulla on siis yksi testi kotona ja seuraava mahdollisuus päästä ostamaan testi on vasta 2 viikon kuluttua. Siksi en halua "pelata varman päälle" testiä tehdessä. Ap

Nimenomaan *haluan* pelata varman päälle :D ap

Vierailija

Osaisko joku vastata vielä tuohon kysymykseen, että kannattaako vielä odottaa aamuun?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Niitä saa netistä edullisesti tilattua kotiinkin.
Itsellä on kyllä selkeää plussaa näyttänyt, kun on pari päivää myöhässä ollut. Malttamattomana olen testaillut jo paria päivää ennen menkkojen alkua ja silloin on alkanut jo haaleaa näyttämään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Osaisko joku vastata vielä tuohon kysymykseen, että kannattaako vielä odottaa aamuun?

Niinhän sitä sanotaan, että aamuisin on eniten sitä hormoonia, mutta olen kyllä itse tehnyt ihan päivälläkin ja on näyttänyt positiivista. Kunhan pidättää vain jokusen tunnin.

Vierailija

Negaa näytti :(. Kaipa ne kuukautiset sieltä nyt sit tulee, kun ei tätä enää mieti. Ap