Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesarin juttu rottia kuhisevasta Helsingistä

Vierailija
28.10.2014 |

Tiedän, että rotat ovat ongelma, levittävät tauteja ja saastaa, mutta jotenkin sydäntä riipaisi kuva  hampurilaisen jämiä ahmivasta rotasta. Jotenkin vaan. Eläviä olentojahan nekin ovat ja syövät innolla jotain hampparia. Juhla-ateria varmaan. Sniif.

Oletteko törmänneet rottiin tai rotan jätöksiin, selviin rotankoloihin tms? Missä?

Itse törmäsin Helsingissä kerran kovalla sateella rottaan. Se tuli viemäriaukosta ja juoksi pitkin katua Eirassa.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itiksessä on oikeesti niit rottii aika helvetin paljo. siellä nyt ei oo muutenkaa kauhee mukava kävellä iltasin (kyllä, kokemusta on ku oon paljo sielläpäin ollu) mut kesälläki 10 jälkee näky niit rottii useempiki illan aikana. varsinki sii talskilla niitten metron liukuportaitten takana mis on se paikka pyörille bongasin kerralla 3 rottaa! ilosesti juoksi pyörien ja puskien joukossa.

myös ihan keskustassa, steissin vieressä oon nähny useemman kerran.

Vierailija
42/52 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 12:34"]

Lastenlehdon puisto kuhisee rottia pimeän jälkeen. En ymmärrä mistä löytävät siellä ruokaa. Saattavat tosin lämmitellä soellä QParkin tunnelissa 

[/quote]

Tätä en halunnut tietää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kauan sitten Helsingissä ravintolan terassilla.

Vierailija
44/52 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi vittu. Minulla on jyrsijäfobia. Viimeksi olen villirottia nähnyt naapurin navetassa 12 v sitten.

Vierailija
45/52 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylä-Malmilla niitä lömpöttelee ja seilaa roskiksien liepeillä. Ovat ihan järkyttävän säikkyja ja söpön tukevia.

Vierailija
46/52 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eerikinkadulla pikkupuistossa viime kesänä.

Vierailija
47/52 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliossa yöllä ajaessani näin viime keväänä VALTAVAN rotan! Ensi vilaisulla katsoin, että iso kissa olisi jäämässä auton alle, mutta sehän olikin kissan kokoinen ROTTA! Yksilö oli jo niin vanha ja iso, että liikkeet eivät olleet enää kaikkein vikkelimmät mutta hitaasti ja päättäväisesti se juoksi tien yli.

Vierailija
48/52 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki, ihmisviemäri kerää myös rotat.

Vierailija
49/52 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hemmetti. Miksi niitä pitää olla olemassa?

Vierailija
50/52 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran olen täällä rotan nähnyt, ja olen 29 vuotta asunut. Kyllä niitä varmasti silti on, pysyttelevät vaan näkymättömissä. Eilen näin kyllä ketun niin läheltä, että ihan yllätyin :D

Vierailija
51/52 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, on pieniä rottia ja isoja rottia, usein niillä on samat mestat;)

Vierailija
52/52 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kruununhaassakin vilisee rottia, ainakin meidän talokorttelissa, jonka sisäpihalle laitettiin nyt tällaisia sähköloukkuja www.finpest.com  Pari viikkoa sitten kun vein roskia, rotta hyökkäs päälle roskiksesta, mutta ei ehtiny puremaan.

Rotat oli järsiny aukon roskiksen pohjaan. Mieheni saa viedä roskat nykyään, kun en aio mennä enää sisäpihalle ennen kun rotat ovat hävinneet.

Älkää ruokkiko lintuja tai kaatako rasvaa viemäriin, se tarttuu johonkin viemärissä ja rasvakeko alkaa kasvamaan, mistä riittää rotille ruokaa jatkuvasti, älkääkä vetäkö lemmikkirottia vessanpöntöstä alas tai voi syntyä risteytymänä hirviölaji, jolle maistuu mikä tahansa kiinteä, mitä viemäristä löytyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan