Kiitos TAAS Päivi! yli 3000 eronnut kirkosta
ja eroamisvyöry senkun jatkuu.
Kommentit (63)
Päivi edustaa minulle kaikkia niitä syitä joiden vuoksi erosin kirkosta. Irja Askolan vuoksi harkitsen kahdeksansadan veromarkan uudelleen sijoittamista vuosittain kirkon toimintaan.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 09:03"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 08:39"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 08:26"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 08:17"] Ihan turha Päiviä on syyttää. Onhan hänellä melko "mielenkiintoiset" näkemykset, mutta todella säälittävää perustella eroamista kirkosta Räsäsellä. Eroavat ihmiset eivät vaan halua osallistua yhteiskunnan ylläpitämiseen. [/quote] Siis aidosti, mitä v*ttua?? Miten niin eivät halua osallistua YHTEISKUNNAN ylläpitämiseen? Tarkoitat kai, että eivät halua osallistua KIRKON ylläpitämiseen?? [/quote] Aivan. Todistit juuri kuinka suppeasti ajattelet, mutta ikä taitaakin jäädä siihen 20 pintaan.
[/quote]
Ikä on kyllä reippaasti 30 paremmalla puolella :)
[/quote]
Olen aidosti hämmentynyt, jos noin on.
Miten käsität sanan vero? Mitä verotuloilla tehdään? Jos kirkon toiminta lakkautetaan, niin mitä henkilökunnalle tapahtuu? Onko työtön yhteiskuntaa vai mihin vedät sen rajan?
Jokaisella on oikeus erota kirkosta ja kieltäytyä maksamasta kirkollisveroa, mutta älkää perustelko Päivillä sitä eroamista.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 09:58"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 08:26"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 08:17"] Ihan turha Päiviä on syyttää. Onhan hänellä melko "mielenkiintoiset" näkemykset, mutta todella säälittävää perustella eroamista kirkosta Räsäsellä. Eroavat ihmiset eivät vaan halua osallistua yhteiskunnan ylläpitämiseen. [/quote] Siis aidosti, mitä v*ttua?? Miten niin eivät halua osallistua YHTEISKUNNAN ylläpitämiseen? Tarkoitat kai, että eivät halua osallistua KIRKON ylläpitämiseen?? [/quote] Aivan. Todistit juuri kuinka suppeasti ajattelet, mutta ikä taitaakin jäädä siihen 20 pintaan.
[/quote]
[/quote]
Miten käsität sanan vero? Mitä verotuloilla tehdään? Jos kirkon toiminta lakkautetaan, niin mitä henkilökunnalle tapahtuu? Onko työtön yhteiskuntaa vai mihin vedät sen rajan?
Jokaisella on oikeus erota kirkosta ja kieltäytyä maksamasta kirkollisveroa, mutta älkää perustelko Päivillä sitä eroamista.
[/quote]
Miksi ihmeessä minun pitäisi maksaa kirkollisveroa ja maksaa kirkon palveluista KUN EN NIITÄ KÄYTÄ?? Muita veroja sitten maksankin ihan mielelläni ja käytän YHTEISKUNNAN palveluita. Ja itse olen eronnut kirkosta jo yli 10v sitten, joten Päivin sanomiset ei kantaani vaikuta millään lailla. Ps. Taidat olla se yksi ja ainoa joka alapeukutti aluperäistä vastaustani. Käypä katsomassa montako peukutusta oli, niin ehkä selventää, että olet aika yksin kantasi kanssa :). T: 35vee.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 08:17"]
Ihan turha Päiviä on syyttää. Onhan hänellä melko "mielenkiintoiset" näkemykset, mutta todella säälittävää perustella eroamista kirkosta Räsäsellä. Eroavat ihmiset eivät vaan halua osallistua yhteiskunnan ylläpitämiseen.
[/quote]
Minut Räsänen sai ajattelemaan. Ajattelemaan sitä että todellakin olen tuollaisen höpöhöpöinstituution jäsen -ja miksi ihmeessä?
Erosin eikä ole tullut ikävä.
Ei kai se Päivin vika ole, jos ihmiset on noin pirun lapsellisia!!! Koittakaa jo kasvaa aikuisiksi niin ehkä saadaan tämänkin maa asiat paremmiksi. Mutta ei. Vain oma paska pyyhitään, eikä oteta sitä todellista vastuuta!
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 10:03"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Miksi ihmeessä minun pitäisi maksaa kirkollisveroa ja maksaa kirkon palveluista KUN EN NIITÄ KÄYTÄ?? Muita veroja sitten maksankin ihan mielelläni ja käytän YHTEISKUNNAN palveluita. Ja itse olen eronnut kirkosta jo yli 10v sitten, joten Päivin sanomiset ei kantaani vaikuta millään lailla. Ps. Taidat olla se yksi ja ainoa joka alapeukutti aluperäistä vastaustani. Käypä katsomassa montako peukutusta oli, niin ehkä selventää, että olet aika yksin kantasi kanssa :). T: 35vee.
[/quote]
Miksi minun pitäisi maksaa yrittäjänä veroa, kun en käy terveyskeskuksessa tai kirjastossa? Eikö olisi parempi lopettaa verottaminen kokonaan ja jokainen maksaisi tarvitsemastaan palvelusta?
En harrasta peukuttamista ja uskon monenkin olevan kanssasi samaa mieltä.
^Ihan oikeasti, miten voit rinnastaa yhteiskunnan ja kirkon tuolla tavalla. Sun mielestäsiko siis kaikkien tulisi maksaa kirkollisveroa?
Olette kyllä suht häiriintyneitä ihmisiä. Ja vielä ihmetellään jotain koulukiusaamista, kun aikuiset ihmiset kehtaavat kirjoitella toisesta ihmisestä tällaista.
Jokainen aikuinen vastaa itse tekemisistään. Jokaisella on oikeus mileipiteisiin, myös Päivi Räsäsellä.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 10:03"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Minä olen kohta 58 vuotias ja olen eronnut kirkosta kohta 30 vuotta sitten. Kertaakaan en ole edes minuutin vertaa harkinnut, että liittyisin takaisin. Miksi maksaisin veroja yhteisölle, jonka palveluksia en ole tarvinnut. Avioliittoonkin pääsin sujuvasti maistraatissa 12 vuotta sitten. Päätettiin miehen kanssa virallistaa pitkäaikainen suhteemme. Ei siihen kirkkoa ja pappia tarvittu.
^^Käytät kuitenkin päivittäin verovaroilla maksettuja teitä, olet saanut koulutuksen ja mahdollisesti lapsesi saavat verovaroin jne. Siinä ei paljoa kuule terveyskeskukset ja kirjastot paina. Kerropa sitten, mitä kirkollisveron maksusta hyötyy henkilö, joka ei kirkon palveluita käytä?
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 08:44"]Vain yksikertaiset ihmiset eroavat kirkosta jonkun Räsäsen lausunnon vuoksi. Sellaisilla ihmisillä ei muutenkaan ole vilkasta aivotoimintaa vaan tekevät mitä IS tai Seiska kirjoittaa.
[/quote]
Räsänen ei ole kirkon edustaja! Kuinka tyhmiä te ootte?
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 10:25"]
^^Käytät kuitenkin päivittäin verovaroilla maksettuja teitä, olet saanut koulutuksen ja mahdollisesti lapsesi saavat verovaroin jne. Siinä ei paljoa kuule terveyskeskukset ja kirjastot paina. Kerropa sitten, mitä kirkollisveron maksusta hyötyy henkilö, joka ei kirkon palveluita käytä?
[/quote]
Tämä oli siis nron 33 vastaukseen tarkoitettu.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 10:20"]
^Ihan oikeasti, miten voit rinnastaa yhteiskunnan ja kirkon tuolla tavalla. Sun mielestäsiko siis kaikkien tulisi maksaa kirkollisveroa?
[/quote]
Kyllä. Huono osaisten auttaminen tulisi olla jokaisen kunnia asia varskin nyt. Huono osaisuus näkyy myös meidän lasten elämässä kouluissa ja päiväkodeissa, mutta emmehän me halua osallistua itse ongelmien ratkaisuun vaan valittaa niistä. Ja perityttää tämä välinpitämättömyys myös lapsillemme. Millainen tulee olemaan esim heidän lastensa elämä tässä minäminämaassa.
Hei, muistaako joku tutkimusta, jonka mukaan uskovaiset ovat älyllisesti heikompia kuin uskoon epäilevästi suhtautuvat. Mielestäni tämän tutkimuksen julkaisusta ei ole montaa vuotta, korkeintaan kolme. Tämäkin keskustelu on taas paljastanut tämän totuuden. Uskikset ovat helposti huijattavissa.
PÄIVI EI EDUSTA KIRKKOA VAAN PUOLUETTA!!! KOSKA TE LAPSELLISET TANOPÄÄT TAJUATTE TÄMÄN ERON JA LAKKAATTE SYYTTÄMÄSTÄ PÄIVIÄ??
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 10:28"]
Hei, muistaako joku tutkimusta, jonka mukaan uskovaiset ovat älyllisesti heikompia kuin uskoon epäilevästi suhtautuvat. Mielestäni tämän tutkimuksen julkaisusta ei ole montaa vuotta, korkeintaan kolme. Tämäkin keskustelu on taas paljastanut tämän totuuden. Uskikset ovat helposti huijattavissa.
[/quote]
Ja tää radiojuontajako ei ole yhtään tyhmä erotessaan kirkosta henkilön takia joka ei ole siellä edes pappina?
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 10:27"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 10:20"]
[/quote]
Kyllä. Huono osaisten auttaminen tulisi olla jokaisen kunnia asia varskin nyt. Huono osaisuus näkyy myös meidän lasten elämässä kouluissa ja päiväkodeissa, mutta emmehän me halua osallistua itse ongelmien ratkaisuun vaan valittaa niistä. Ja perityttää tämä välinpitämättömyys myös lapsillemme. Millainen tulee olemaan esim heidän lastensa elämä tässä minäminämaassa.
[/quote]
Edelleenkin, mihin tarvitsen kirkkoa auttaakseni huono-osaisia? Kun erosin kirkosta, aloin lahjoittaa kirkollisveroni verran rahaa kuukaudessa valitsemiini hyväntekeväisyyskohteisiin. Ja nämä nimenomaan ovat lapsiin liittyviä.
Mitäs se Päivi nyt taas on keksinyt sutkauttaa? Voisiko joku tiivistää?