Miksi vihaatte avokeittiötä?
Olen jo 10 vuotta asunut avokeittiöllisessä asunnossa ja siihen alunperin ihastuinkin. Luin tuota pohjaratkaisut-keskustelua ja siellä oli monta viestiä, että avokeittiö ei ole kiva. Miksi pitäisi olla erikseen keittiö?
Kommentit (876)
Vierailija kirjoitti:
Te joilla on avokeittiö-olohuone -yhdistelmä, eikö teillä ole leivänpaahdinta, kahvinkeitintä, vedenkeitintä, talouspaperitelinettä yms. keittiössä tarpeellista tavaraa lainkaan? Vai onko ne kaikki koko ajan kaapeissa piilossa?
On. mutta ei tiskiä eikä sotkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te joilla on avokeittiö-olohuone -yhdistelmä, eikö teillä ole leivänpaahdinta, kahvinkeitintä, vedenkeitintä, talouspaperitelinettä yms. keittiössä tarpeellista tavaraa lainkaan? Vai onko ne kaikki koko ajan kaapeissa piilossa?
On kahvinkeitin ja leivänpaahdin. Minua ei haittaa, että ne ovat esillä. Vieraatkaan eivät ole vielä valittaneet, että tuollaisia intiimiasioita on pöydällä näkösällä.
Sehän on kätevää, olkkarissa on kahvinkeitin, tiskiallas, kattilat ja kannut. Vie pönttökin sinne niin voit istua paskalla tiskatessa. Hitsi miten kätevää. Ehdotan design-pönttöä joka on soinnutettu sun paahtimeen ja sohvaan.
Entäs suihku, suitsait siivoat sen siinä leipomisen ja kokkailun välissä ja sit suihkuun.
Tämän(kin) keskustelun perusteella keittiö on likainen, haiseva, meluinen, stressaava työleiri, jonka pitää olla erillinen suljettava huone että sekasotkun saa piiloon...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä väitellään siisteydestä? Minusta ylivoimaisesti suurin ongelma noissa huoneyhdistelmissä on meteli.
Ruokaa et laita rauhassa, telkkaria et katso rauhassa, ihan mitä ikinä tekisit et tee sitä rauhassa.Koska me joilla on erillinen elämme paskaisessa läävässä ja se häiritsee näitä Täydellisiä.
Mietin edelleen että jos siivoan keittiön vasta tunnin päästä ruuan laitosta enkä heti, niin miten se tekee koko asunnosta paskaisen läävän? No se johtuu tietysti siitä ettei mulla ole AVOKEITTIÖTÄ 😂
Mutta me ei saada nyt sitten hautakiveen muistokirjoitusta "Rakas Äiti Jolla Oli Aina Siisti Keittiö".
Ehkä saat lukea lapsistasi tältä palstalta siitä, että eivät ole oppineet korjaamaan jälkiänsä. Kun sen Oven voi laittaa kiinni. Oikeasti te paskatöhkeröt, annatteko astioiden ja pannujen lillua yön yli tiskipöydällä ja altaassa??? Hyi helvetti.
Ne menee tiskikoneeseen, kun se eka satsi on pyörinyt siellä tiskikoneessa ja sinne saa ladattua lisää. Simple, kuten sinäkin.
Tai lazy kuten sinä. Et viitsi paria kattilaa tiskata käsin joten odotat sen pari tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kahvinkeitin ja leivänpaahdin. Minua ei haittaa, että ne ovat esillä. Vieraatkaan eivät ole vielä valittaneet, että tuollaisia intiimiasioita on pöydällä näkösällä.
Sehän on kätevää, olkkarissa on kahvinkeitin, tiskiallas, kattilat ja kannut. Vie pönttökin sinne niin voit istua paskalla tiskatessa. Hitsi miten kätevää. Ehdotan design-pönttöä joka on soinnutettu sun paahtimeen ja sohvaan.
Entäs suihku, suitsait siivoat sen siinä leipomisen ja kokkailun välissä ja sit suihkuun.
Amme. Siihen hyllystä leivän sinkauttavan leivänpaahtimen alle. Voi lentää se paahdinkin sitten sinne. Kätevää. Polttohautauskin suit sait puts plank.
Mä oon myös ihmetellyt tätä. Haluaisin uuteen taloon nimenomaan avokeittiön tai puoliavoimen. Kokkailen kyllä paljon mutta vihaan sotkua joten siivoan keittiön aina enkä jätä sinne mitään lojumaan. Leipäpussit ovat kauniissa leipälaatikossa ja muutenkin tasoilla vaan joitakin kauniita esineitä. Ja tässä meidän nykyisessä asunnossa on erillinen keittiö mutta silti käryt leviää koko kämppään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä väitellään siisteydestä? Minusta ylivoimaisesti suurin ongelma noissa huoneyhdistelmissä on meteli.
Ruokaa et laita rauhassa, telkkaria et katso rauhassa, ihan mitä ikinä tekisit et tee sitä rauhassa.Koska me joilla on erillinen elämme paskaisessa läävässä ja se häiritsee näitä Täydellisiä.
Mietin edelleen että jos siivoan keittiön vasta tunnin päästä ruuan laitosta enkä heti, niin miten se tekee koko asunnosta paskaisen läävän? No se johtuu tietysti siitä ettei mulla ole AVOKEITTIÖTÄ 😂
Mutta me ei saada nyt sitten hautakiveen muistokirjoitusta "Rakas Äiti Jolla Oli Aina Siisti Keittiö".
Ehkä saat lukea lapsistasi tältä palstalta siitä, että eivät ole oppineet korjaamaan jälkiänsä. Kun sen Oven voi laittaa kiinni. Oikeasti te paskatöhkeröt, annatteko astioiden ja pannujen lillua yön yli tiskipöydällä ja altaassa??? Hyi helvetti.
Onpas kaunista kielenkäyttöä. Vähennä hei sitä siivousta niin ehkä alkaa vanne höllentymään päässä pikkuhiljaa ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne menee tiskikoneeseen, kun se eka satsi on pyörinyt siellä tiskikoneessa ja sinne saa ladattua lisää. Simple, kuten sinäkin.
Tai lazy kuten sinä. Et viitsi paria kattilaa tiskata käsin joten odotat sen pari tuntia.
Kun teen ruokaa kolmeksi päiväksi, sitä tiskiä on kaksi täyttä koneellista, ei koneellinen plus kaksi kattilaa. Teen osan ruoasta gluteenittomana, joten minulla on myös veitsiä, kulhoja, leikkuulautoja jne kaksin kappalein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jotka piilottavat keittönsä sotkut ovat varmasti melko epähygienisiä muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana kohi käy jatkuvasti iltaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
avokeittiö sopii vain siisteille ihmisille. jos on tapana jättää kaikki keittiöön lojumaan, niin on ehkä parempi tehdä keittiöstä joku pimeä koppi piiloon katseilta
Eli ihmiselle, jotka käyttävät keittiössä lähinnä kahvinkeitintä ja mikroaaltouunia.
Kyllä meillä kokataan, mutta siivotaan myös jäljet heti. En voi sietää tiskejä ja hujan hajan olevaa keittiötä riippumatta sen mallista. Ihmettelen myös tuota, että käry leijailisi jotenkin joka kolkkaan. Kyllä meillä liesituuletin toimii eikä käryä tule yhtään sen enempää kuin "umpikeittiössäkään".
Eipä se lapsiperheessä toimi noin.
Miksei? Me ollaan lapsiperhe ja keittiö on ihan siisti. Ruokailun jälkeen aina siistitään heti jäljet, niin ei pääse räjähtämään. Lapset toki opetetaan myös korjaamaan omat jälkensä.
Minulla on sellainen työ, että joudun paahtamaan yks kaks pitkiä päiviä, jolloin ei jää mihinkään muuhun aikaa kuin lasten ruokkimiseen, vaatettamiseen jne.
En siis elä kellontarkkaa arkea, jossa on jokaikinen päivä sama rytmi ja samat rutiinit.
En myöskään tykkää siitä, että aina pitää korjata pois kaikki. Siksi minulla on työpöytä niin, että sinne ei näe oleskelutilasta, ompelu ja vaatehuolto niin että niitä voi tehdä aina kun huvittaa ja keittiö niin, että siellä voi puuhata silloin kun ehtii ja jaksaa.
Olohuone on aina siisti ja sitä minä rakastan.
Eikö siinä siivoamisessa ole ihan kauhea työ, jos jättää pari päivää kaiken levälleen keittiöön? Kaikki ruuanjämät kuivuu kiinni jne. Astiat koneeseen ruuan jälkeen (minuutti), ehkä joku paistinpannun pesu (toinen minuutti, kun tuoreena kaikki irtoaa helposti) mahdolliset roskat roskikseen (kolmas minuutti) ja valmista tuli. (Tuskin teillä mitään kolmen ruokalajin päivällisiä on, jos kerran on kiire). Mullakin on ompelunurkkaus, jossa voi olla asiat levällään, mutta keittiö on vähän eri juttu. Alkaa helposti haistakin, jos ei siivoa.
Juuri näin. On todella muutaman minuutin juttu ruokailun jälkeen siistiä keittiö. Itsellä on sellainen vimma, että keittiön altaassa ei saa olla yhtään mitään. Aamulla kun menee keittiöön kahvia valmistamaan on keittiön oltava siisti ja puhdas.
Poikani perheessä on kolme pientä lasta. Todellakin olen huomannut, ettei aina sitä muutamaa minuuttia juuri sillä hetkellä ole, tai aikaahan on mutta se on tärkeämpää käyttää lasten hyvinvointiin kuin jonkun kipon pesuun just sillä siunaamalla sekunnilla. Ja miniälle on kyllä tärkeämpää nauttia lapsistaan olkkarissa kuin just pestä sitä pannua jolla kokkasi.
Eli edelleenkin erillinen keittiö tarvitaan sitä varten, että sen voi vaan jättää törkyiseksi.
Jestas, että sinä olet mustavalkoinen ihminen.
Älä nyt ymmärrä väärin. Ei se minusta väärin ole, jos haluaa jättää tiskit altaaseen ja pöydän pyyhkimättä ja tämän takia suosii erillistä keittiötä. Minulle vain sopii hyvin avonainen ratkaisu, koska en osaisi jättää sotkuja odottamaan.
Inhottaisi elää kellokallen kanssa.
Meillä saatetaan hipsiä hyvän aterian (ruoksasalissa syödyn) jälkeen viherhuoneeseen kahville ja saatamme ottaa pienet konjakit myös. Samoin kun on ystäviä aterialla. Viemme vain lautaset keittiöön ja olohuone ja ruokasali, joka näkyy olkkariin, on ”käyttökunnossa”. Emme ala mieheni kanssa sekuntikello kädessä laittamaan astioita koneeseen ystävien odotellessa, kaikkia emme edes pese koneessa koska ovat liian arvokkaat koneeseen.
Astiat odottavat keittiössä jopa seuraavaan aamuun, usein rakastelu, mukava elokuva tai hyvä kirja kivan illan jälkeen voittaa keittiön siivouksen. Kyllä sen ehtii.No nyt oli jo pröystäilevää elämää, josta me köyhät avokeittiöläiset voimme vain haaveilla! Teillä on varmaan sisäkkö siivoamassa sen umpikeittiön ja tiskaamassa ne arvokkaat posliinit omin pikku kätösin sillä välin kun rakastelette viherhuoneessanne? :D :D :D
Ottaako lujille.
Ei ole sisäkköä, jos olisi, kertoisin sen kyllä.
Jos sinulle kahvi ja konjakki hyvän aterian jälkeen on pröystäilyä niin säälin sinua.
Astiat, joita säästämme koneelta, ovat perintöastioita. Kultauksin ja muutoin käsin koristeltua vanhaa arabiaa ei koneeseen laiteta. Mutta jos on, kuten sinulla, kaikki Ikeasta niin väliäkö tuolla.
Tämä on ainoa elämäni, e minulla ole mitään tarvetta nipottaa tiskien kanssa kuten sinä teet. Riittää, että keittiö siistitään kun on sen aika ja illanvieton jälkeen se on vasta seuraavana päivänä. Samoin jos on ystäviä istumassa iltaa, en ala huiskimaan rätin kanssa, eivätkä niin tee ystävämmekään. Olisipa hauskaa nähdä kun sinä nipotat keittiön kanssa ja muut yrittää viihtyä.Ei ota yhtään koville. Kun on syöty, laitan astiat koneeseen, pyyhin tasot ja kas - meillä on siistiä. Voin jopa seurustella vieraiden kanssa samalla kun he nauttivat kahvinsa ja konjakkinsa sohvalla. Sinä sen sijaan nouset aamulla konjakkikrapuloissasi jynssimään edelliseltä illalta jääneitä haisevia, ruuantähteistä pinttyneitä kultareunaisia astioitasi. :D
Oletpa sinä inhottava ihminen.
OhisNo niinpä olenkin kun siivoan keittiöni.
Jatkuva siivoaminen on tehnyt sinusta kateellisen ilkeilijän.
Yhden konjakin nauttiminen silloin tällöin ei tee kenestäkään krapulassa kituvaa juoppoa. Paitsi sinusta ilmeisesti.
Kyllä ne astiat lähtee kun hetken ovat lämpimässä vedessä. Minä ainakin olen aina saanut astiani puhtaaksi.
Ihmiset olisivat ennen astianpesukoneita joutuneet syömään jatkuvasti likaisilta astioilta, kun peltohommista ja navetoilta ei niin vain jokaista kippoa ja kuppia juostu heti pesemään. Ja kuivaa ne ruoat kiinni koneessakin kun aina se kone ei tule heti täyteen.
Enempää en sinuun aikaani tuhlaa.
On varmasti kurjaa olla noin pettynyt keittiöönsä. 😉Enhän minä edes siivoa jatkuvasti. Laitan astiat tiskikoneeseen ja pyyhin tasot. Ei ole paljon vaadittu keneltäkään, eikä mene kauaa. Ja se, että ennen ei ollut tiskikoneita ei nyt mielestäni ole kovinkaan kummoinen argumentti. Ei ollut juoksevaa vettäkään. Ja sen kaivosta kannetun vedenkin joutui lämmittämään puuhellalla. Johon piti hakea puita. Jotka piti pilkkoa. Mutta ethän sinä sellaisista hommista mitään tiedä, viherhuoneen omistajana :)
Keittiöolkkarin omistaja on nyt kateellinen kun jollakin on keittiön lisäksi viherhuonekin. Kaikkea sitä näkee kun vanhaksi elää!
🤣Joo, tää on jo tämänkin palstan mittapuulla ehkä älyttömintä mitä olen lukenut 😂
Meilläkin on viherhuone, tunnen itseni nyt rikolliseksi.
Mutta se on kyllä kiva paikka istuskella, lukea ja nauttia lasi pari viiniä. Mutta ei kerrota tuolle hullulle avokeittiöputsplankille, se ilmoittaa poliisille tai jotain. Ja sanoo, että olen tuhoon tuomittu juopporetku jonka astiat kuivuu keittiössä rähmäisiksi.
Ai saakeli, en ole pitkään aikaan nauranut kenellekään niin paljon kuin tuolle putsplankille.
😂Mikä vttu on viherhuone? Jotain samaa tasoa sen friends-jääkaapin kanssa?
-eri
Otapas selvää, ehkäpä viisastut. Tuskin kuitenkaan kun äly ei riitä kuin lapsellisen kiroiluun.
Onneksi ketjun muiden kommenttien taso on todella aikuismainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
avokeittiö sopii vain siisteille ihmisille. jos on tapana jättää kaikki keittiöön lojumaan, niin on ehkä parempi tehdä keittiöstä joku pimeä koppi piiloon katseilta
Eli ihmiselle, jotka käyttävät keittiössä lähinnä kahvinkeitintä ja mikroaaltouunia.
Kyllä meillä kokataan, mutta siivotaan myös jäljet heti. En voi sietää tiskejä ja hujan hajan olevaa keittiötä riippumatta sen mallista. Ihmettelen myös tuota, että käry leijailisi jotenkin joka kolkkaan. Kyllä meillä liesituuletin toimii eikä käryä tule yhtään sen enempää kuin "umpikeittiössäkään".
Miksei? Me ollaan lapsiperhe ja keittiö on ihan siisti. Ruokailun jälkeen aina siistitään heti jäljet, niin ei pääse räjähtämään. Lapset toki opetetaan myös korjaamaan omat jälkensä.
Minulla on sellainen työ, että joudun paahtamaan yks kaks pitkiä päiviä, jolloin ei jää mihinkään muuhun aikaa kuin lasten ruokkimiseen, vaatettamiseen jne.
En siis elä kellontarkkaa arkea, jossa on jokaikinen päivä sama rytmi ja samat rutiinit.
En myöskään tykkää siitä, että aina pitää korjata pois kaikki. Siksi minulla on työpöytä niin, että sinne ei näe oleskelutilasta, ompelu ja vaatehuolto niin että niitä voi tehdä aina kun huvittaa ja keittiö niin, että siellä voi puuhata silloin kun ehtii ja jaksaa.
Eikö siinä siivoamisessa ole ihan kauhea työ, jos jättää pari päivää kaiken levälleen keittiöön? Kaikki ruuanjämät kuivuu kiinni jne. Astiat koneeseen ruuan jälkeen (minuutti), ehkä joku paistinpannun pesu (toinen minuutti, kun tuoreena kaikki irtoaa helposti) mahdolliset roskat roskikseen (kolmas minuutti) ja valmista tuli. (Tuskin teillä mitään kolmen ruokalajin päivällisiä on, jos kerran on kiire). Mullakin on ompelunurkkaus, jossa voi olla asiat levällään, mutta keittiö on vähän eri juttu. Alkaa helposti haistakin, jos ei siivoa.
Juuri näin. On todella muutaman minuutin juttu ruokailun jälkeen siistiä keittiö. Itsellä on sellainen vimma, että keittiön altaassa ei saa olla yhtään mitään. Aamulla kun menee keittiöön kahvia valmistamaan on keittiön oltava siisti ja puhdas.
Poikani perheessä on kolme pientä lasta. Todellakin olen huomannut, ettei aina sitä muutamaa minuuttia juuri sillä hetkellä ole, tai aikaahan on mutta se on tärkeämpää käyttää lasten hyvinvointiin kuin jonkun kipon pesuun just sillä siunaamalla sekunnilla. Ja miniälle on kyllä tärkeämpää nauttia lapsistaan olkkarissa kuin just pestä sitä pannua jolla kokkasi.
Eli edelleenkin erillinen keittiö tarvitaan sitä varten, että sen voi vaan jättää törkyiseksi.
Jestas, että sinä olet mustavalkoinen ihminen.
Älä nyt ymmärrä väärin. Ei se minusta väärin ole, jos haluaa jättää tiskit altaaseen ja pöydän pyyhkimättä ja tämän takia suosii erillistä keittiötä. Minulle vain sopii hyvin avonainen ratkaisu, koska en osaisi jättää sotkuja odottamaan.
Inhottaisi elää kellokallen kanssa.
Meillä saatetaan hipsiä hyvän aterian (ruoksasalissa syödyn) jälkeen viherhuoneeseen kahville ja saatamme ottaa pienet konjakit myös. Samoin kun on ystäviä aterialla. Viemme vain lautaset keittiöön ja olohuone ja ruokasali, joka näkyy olkkariin, on ”käyttökunnossa”. Emme ala mieheni kanssa sekuntikello kädessä laittamaan astioita koneeseen ystävien odotellessa, kaikkia emme edes pese koneessa koska ovat liian arvokkaat koneeseen.
Astiat odottavat keittiössä jopa seuraavaan aamuun, usein rakastelu, mukava elokuva tai hyvä kirja kivan illan jälkeen voittaa keittiön siivouksen. Kyllä sen ehtii.No nyt oli jo pröystäilevää elämää, josta me köyhät avokeittiöläiset voimme vain haaveilla! Teillä on varmaan sisäkkö siivoamassa sen umpikeittiön ja tiskaamassa ne arvokkaat posliinit omin pikku kätösin sillä välin kun rakastelette viherhuoneessanne? :D :D :D
Ottaako lujille.
Ei ole sisäkköä, jos olisi, kertoisin sen kyllä.
Jos sinulle kahvi ja konjakki hyvän aterian jälkeen on pröystäilyä niin säälin sinua.
Astiat, joita säästämme koneelta, ovat perintöastioita. Kultauksin ja muutoin käsin koristeltua vanhaa arabiaa ei koneeseen laiteta. Mutta jos on, kuten sinulla, kaikki Ikeasta niin väliäkö tuolla.
Tämä on ainoa elämäni, e minulla ole mitään tarvetta nipottaa tiskien kanssa kuten sinä teet. Riittää, että keittiö siistitään kun on sen aika ja illanvieton jälkeen se on vasta seuraavana päivänä. Samoin jos on ystäviä istumassa iltaa, en ala huiskimaan rätin kanssa, eivätkä niin tee ystävämmekään. Olisipa hauskaa nähdä kun sinä nipotat keittiön kanssa ja muut yrittää viihtyä.Ei ota yhtään koville. Kun on syöty, laitan astiat koneeseen, pyyhin tasot ja kas - meillä on siistiä. Voin jopa seurustella vieraiden kanssa samalla kun he nauttivat kahvinsa ja konjakkinsa sohvalla. Sinä sen sijaan nouset aamulla konjakkikrapuloissasi jynssimään edelliseltä illalta jääneitä haisevia, ruuantähteistä pinttyneitä kultareunaisia astioitasi. :D
Oletpa sinä inhottava ihminen.
OhisNo niinpä olenkin kun siivoan keittiöni.
Jatkuva siivoaminen on tehnyt sinusta kateellisen ilkeilijän.
Yhden konjakin nauttiminen silloin tällöin ei tee kenestäkään krapulassa kituvaa juoppoa. Paitsi sinusta ilmeisesti.
Kyllä ne astiat lähtee kun hetken ovat lämpimässä vedessä. Minä ainakin olen aina saanut astiani puhtaaksi.
Ihmiset olisivat ennen astianpesukoneita joutuneet syömään jatkuvasti likaisilta astioilta, kun peltohommista ja navetoilta ei niin vain jokaista kippoa ja kuppia juostu heti pesemään. Ja kuivaa ne ruoat kiinni koneessakin kun aina se kone ei tule heti täyteen.
Enempää en sinuun aikaani tuhlaa.
On varmasti kurjaa olla noin pettynyt keittiöönsä. 😉Enhän minä edes siivoa jatkuvasti. Laitan astiat tiskikoneeseen ja pyyhin tasot. Ei ole paljon vaadittu keneltäkään, eikä mene kauaa. Ja se, että ennen ei ollut tiskikoneita ei nyt mielestäni ole kovinkaan kummoinen argumentti. Ei ollut juoksevaa vettäkään. Ja sen kaivosta kannetun vedenkin joutui lämmittämään puuhellalla. Johon piti hakea puita. Jotka piti pilkkoa. Mutta ethän sinä sellaisista hommista mitään tiedä, viherhuoneen omistajana :)
Keittiöolkkarin omistaja on nyt kateellinen kun jollakin on keittiön lisäksi viherhuonekin. Kaikkea sitä näkee kun vanhaksi elää!
🤣Joo, tää on jo tämänkin palstan mittapuulla ehkä älyttömintä mitä olen lukenut 😂
Meilläkin on viherhuone, tunnen itseni nyt rikolliseksi.
Mutta se on kyllä kiva paikka istuskella, lukea ja nauttia lasi pari viiniä. Mutta ei kerrota tuolle hullulle avokeittiöputsplankille, se ilmoittaa poliisille tai jotain. Ja sanoo, että olen tuhoon tuomittu juopporetku jonka astiat kuivuu keittiössä rähmäisiksi.
Ai saakeli, en ole pitkään aikaan nauranut kenellekään niin paljon kuin tuolle putsplankille.
😂Mikä vttu on viherhuone? Jotain samaa tasoa sen friends-jääkaapin kanssa?
-eri
Otapas selvää, ehkäpä viisastut. Tuskin kuitenkaan kun äly ei riitä kuin lapsellisen kiroiluun.
Mitkä on ajatukset omasta kommentistasi?
En ole tuo jolta kysyt, mutta eikös selvää ottamalla viisastu? Eikä ole kovin älykästä vittua hokea, tai onhan se joittenkin mielestä ihan ok.
Minä aina ajattelen, että vain tyhmä sortuu siihen. Eikä se anna hyvää kuvaa ihmisestä, ettei voi kysyä asiaa ilman vittua.
Kukin toki tyylillään.
Olen asunut erillistalossa, jossa oli keittiö ja olohuone vastakkain. Sohvan sai tasan yhteen paikkaan ja se paikka oli sitten niin, että sohvalta katsoi suoraan tiskipöytäseinustalle. Kyllä mä olisin siihen mieluummin jonkinlaisen liukuoven tms ottanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana kohi käy jatkuvasti iltaisin.
No sehän ei haittaisi, koska se keittiö on erillään. Mutta minä kokkaan kyllä iltapäivisin sunnuntaisin ja keskiviikkoisin, eikä sitä tiskikonetta ole kukaan kuulemassa tahi keittiötä näkemässä silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä keittiö ei ole sellainen kliininen sisustuspläjäys, vaan kattiloita on esillä kuten tiskiäkin välillä. Pöydät/tasot eivät ole tyhjiä tai stailattuja. En erityisesti nauti keittiössä istuskelusta.
Kuinka laiska ptiää olla, että jättää tiskejä lojumaan vaikka tiskipöydälle tai altaaseen? Itse kun teen ruokaa, niin laitan ruoanlaitossa tarvittavat astiat heti koneeseen ennen kuin syödään. Tiskipöydän ja tasot pyyhin heti ruoanlaiton jälkeen. Ruokailun jälkeen jokainen laittaa tiskit koneeseen. Tiskipöydän, Altaan ja hanan kiillotan päivittäin.
Ihan normaalin laiska. Nytkin tuossa lojuu, kun ei mahtunut tiskikoneeseen.
Ja todellakaan en kiillottele hanoja päivittäin.
Miksi ihmeessä tämä aihe tuntuu menevän niin tunteisiin? Mitä väliä sillä on, että ihmisillä on erilaiset mieltymykset keittiön suhteen ja erilaiset siivoushalut. Mun puolesta ainakin jokainen saa tykätä just siitä mistä haluaa, eikä se multa pois ole vaikka toisten keittiöt kiiltää aamusta iltaan. Itse en viitsi vaivautua. Jostain syystä mulle luonteenomaista on täyttää kaikki vaakasuorat pinnat erilaisilla tavaroilla, joten mulle ei olohuoneen yhteydessä oleva saarekekeittiö sopisi ollenkaan, koska se olisi täynnä lehtiä, kyniä, purkkeja, puhelimia, kuulokkeita yms. Mutta, jos se on jonkun ihanne niin fine.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiskit tiskataan, roskat viedään, pöytä pyyhitään jne mutta esim kauppaostokset voi jäädä laittamatta kaappiin tai hedelmät on pusseissa pitkin tasoa ja lattiaa ei ole imuroitu. Ne teen sotten kun taas on aikaa.
Niin, eli se erillinen keittiö tarvitaan, koska ei jakseta/viitsitä/ehditä (tekosyy) siivota.
Niin katsos kun meillä elämä tulee ensin ja näyttelykeittiön esittely sitten.
Eikä kaikki voi myöskään olla jotain huuhaasihteerejä joilla elämä on minuutiin tarkkaa rutiinia 24/7.
Lisää tekosyitä siivoamattomuudelle...
Monilla meillä on muutakin elämää kuin päteä keittiön siisteydellä.
Meillä on tilava keittiö, joka avautuu osittain erilliseen arkiolohuoneeseen, jossa on ruokapöytä.. kulman takana on varsinainen olohuone ja välissä on likuovi, jolla tilat saa halutessaan erottaa toisistaan. Pidän siitä, että vaikka on periaatteessa avointa niin keittiö jää erilleen.
Ihme jankkaamista tuolla "pätemisellä". En minä kenellekään "päde". Eihän meillä ole korona-aikaan edes vieraita juurikaan käynyt. Mutta kuten jo aikaisemmin sanoin, inhoan sotkuista keittiötä, joten se on aina siisti. Ja tämä on sitten muka "pätemistä". No, pyörikää te muut roskienne ja likaisten asioidenne keskellä ihan rauhassa.
Ethän sinä päde juu.
Esimerkiksi syksyllä moni säilöö ja pakastaa kesän satoa. Se tietää sotkua sinne keittiöön.
Keittiö on työtila. Jos työtila on ihan koko ajan puts plank, siellä ei joko tehdä mitään tai sitten siellä tehdään vääriä asioita.
Minä kokkaan, marjastan ja sienestän. Kun olen kokannut, pakastanut ja säilönyt marjat ja sienet, siivoan keittiön. Astiat koneeseen, tasot pyyhitään, roiskeet ja roskat siivotaan ja ne roskat viedään ulos. Näin se keittiö on sitten "puts plank" siihen asti, kunnes teen siellä taas jotain. En minä tiedä miten sinä toimit keittiössäsi, jos siellä on koko ajan sotkua.
Aivan mutta niin kauan kuin homma on kesken, se on kesken, eikä sitä siivota joka välissä. Vaan vasta kun se on tehty. Jessus.
Hyvin paljon siivoamisesta ja siistimisestä voi tehdä muiden töiden yhteydessä, ilman, että tarvitsee muuta keskeyttää. Näin ei sitten lopuksi jää paljoa hommaa, joten on helppoa ja nopeaa viimeistellä siivoaminen. Tämä näin ravintolakokkina.
Jessus. Lisää täysin typerää itsestäänselvyyksien latelemista. Silti se homma itsessään on kesken.
Mikä homma? Ruuanlaitto? Jos se pata siinä porisee nätisti hellalla ja muut sotkut on siivottu pois, niin sekö sitten haittaa esteettistä silmääsi? Jessus itsellesi.
A) ravintolassa sinä olet siellä ihan vaan sitä ruoanlaittoa varten ja se tila on suunniteltu pelkästään siihen
B) kotona sen sisään harvemmin on yksi ihminen ihan vaan sitä ruoanlaittoa varten eikä kaikilla ole ravintolatason keittiötä kotona
C) siellä keittiössä tehdään myös ruoanlaittoon PALJON MUUTAKIN kuin porisutetaan yhtä pataa liedellä
D) otetaan nyt sulle niinkin yksinkertainen asia kuin syksyn omenasato
- sitä varten pitää olla tilaa lajitella ne omenat
- tilaa johon pestään hillopurkit ja mehupullot
- tilaa jossa purkittaa ja pullottaa
- tilaa jossa siivuttaa ja kuivattaa
- osa pakastetaan
- ylläolevista johtuen käydään läpi myös pakastinta ja esimerkiksi samalla kun pullotetaan ja purkitetaan,
porisee liedellä toden totta kiisseli ,joka myös tarvitsee tilaa ja aikaa kun se jäähtyy ja ehkä jotain muutakin, jota halutaan saada pois pakkasesta
jne.
E) kotona harvemmin saa työstää edes sitä omenasatoa yhtä kyytiä alusta loppuun, vaan välillä käydään töissä, kyyditään lapsia, ulkoilutetaan koiraa ja sitten taas palataan niiden omenoiden pariin
F) keittiössäkni ruokitaan välillä varsinkin niitä lapsia ja kun siellä on edelleen se omenasadon työstö ja kiisselin yms teko niin voi olla että esimerkiksi kaikki ruoanlaittoastiat tms ei mahdukaan heti tiskikoneeseen
G) kaikkea tehdään limittäin ja lomittain ja siksi hetkittäin tavaroita, astioita ja tiskejä on levällään
Se ei tarkoita, että keittiö olisi "läävä", että "eläisimme roskien ja sotkun keskellä" tai että "en osaisi siistiä kolmea minuuttia".
Minä vain käytän sitä keittiötä siihen mihin keittiötä on tarkoitus käyttää.
Aivan, eli avokeittiö on huono, paha ja hanurista, koska siellä ei ole tilaa hillota kilotolkulla omenoita? Ja jos joku ei hilloa omenoita keittiössä, keittötä ei käytetä oikein?
Tietenkin tuollaiseen on hyvä olla omaa tilaansa, mutta ihan normaaliin arkielämiseen tuommoinen ei kuulu.
Meillä on U-mallinen avokeittiö ja laskutilaa on varmaankin yli kolme metriä. Kyllä siellä mahtuu omenoita hilloamaan. Siivoan keittiön silti aina :)
Asuimme vähän aikaa talossa, jossa oli U-mallinen keittiö, saareke keskellä ja ruokatila yhdistettynä, tiskialtaat ikkunoiden edessä "uun kourussa". Ruokatilassa iso ikkuna istuttavalla ikkunapenkillä. Vapaata työtilaa oli keittiössä seitsemän metriä. Säilytystilaa valtavasti. Paras keittiö missä ikinä olen ruokaa laittanut. Olohuone oli osittain näköyhteydessä keittiöön, ihan muutaman askelen päässä.
Ei ollenkaan tarvetta vihata, koska meillä ei ole avokeittiötä. Muut saavat asua, miten haluavat.
Meillä on keittiö ja ruokailuhuone, jossa isohko ruokapöytä. Tämän ääressä syödään myös vieraiden kanssa pienellä porukalla.
Kun on enemmän väkeä tai muutoin halutaan olla juhlavammin, syödään isomman pöydän ääressä olkkarissa.
Vierailija kirjoitti:
Jos avokeittiöllä tarkoitetaan sitä, että pienen olohuoneen yksi seinä on se keittiö, niin tarviiko edes perustella? Näitä näkynyt ainakin Helsingin uusissa asunnoissa. Muissa seinissä taas ovia, joten hankala sijoittaa mihinkään esim sohvaa tai tv-tä.
Kun se keittiö on erillisessä kulmassa niin sitten ei ongelmaa.
Minulla on sohva, TV, kirjahylly ja lipasto.
Eipä oikein toimisi, jos vain yksi ehjä seinä. Ja olisi kamalan näköinen tiskipöydän kanssa. On myös erillinen keittiö, jossa myös ruokailutila. Ja pysyy.
Vaikka täällä tietyt avokeittiö-fanit yrittävät perustella, että liesituuletin vetää, siivotaan koko ajan, ei tule käryjä, niin kyllä niitä käryjä vaan tulee. Hyväkin liesituuletin vetää vaan rajallisen määrän rasvakäryä, ja rasvaa nousee aina väistämättä ylös yläkaapistoihin päin tai ylimmälle hyllylle katon rajaan. Tämä johtaa rasvalikaan, kun rasva alkaa kerätä pölyä, ja on vaikea puhdistaa. Ajatelkaapa tilannetta, jossa olkkarin ja avokeittiön väliin on laitettu saareke, jossa on liesi ja liesituuletin. Siitä tulee väistämättä rasvakäryä asuntoon. Tai jos liesi on seinustalla, josta vanhanaikaisisna pidetyt kiinteät kaapit on korvattu avohyllyillä. No siinähän sitten putsaatte avohyllyllä olevat tavarat kerran, pari viikossa rasvaliasta. Kun muut voivat nauttia puhtaista astioita, kun on umpikaappi, josta ei tarvitse pyyhkiä kuin kaapin oven.
Avokeittiö-trendi tuli, oli ja on menossa pois.. Rakennuttajat sitä suosii, kun sen saa vaikka miniyksiöön. Ennen vanhaan niitä yksiöiden yhdellä seinustalla olevia keittiökalusteita sanottiin keittotilaksi, nyt avokeittiöksi.