Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Abortti ei ole murha raamatun mukaan

Vierailija
15.09.2021 |

Abortti ei ole murha raamatun mukaan. 2.Moos. 21:22 sanoo, että keskenmenon aiheuttaja maksakoon sakkoa. Huomatkaa, että murhasta erikseen määrätään että rangaistakoon kuolemalla (2.Moos. 21:12).

Syykin lienee selvä. Alkio ei ole raamatun mukaan elävä, koska se ei hengitä. 1.Moos.2:7 sanoo, että "Ja Herra Jumala muovasi maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän henkäyksen. Näin ihmisestä tuli elävä olento." Eli vasta hengittäminen tekee elävän olennon, ja kaikki tiedämme, että 12-viikkoinen alkio ei hengitä, koska sillä ei ole suuta, sieraimia, päätä eikä keuhkoja, vaan se muistuttaa lähinnä lokin läjää.

Asia on loppuun käsitelty.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei tarvitse lukea Mooseksen kirjaa. Uusi testamentti riittää. Siinä kehoitetaan rakastamaan lähimmäistä. Varoitetaan myös sälyttämästä taakkaa toisen harteille. Meitä on siunattu järjellä. Ei kai kenenkään tarvitse nääntyä monien synnytysten alle tai kasvattaa raiskaajan lasta. Taloudelliset syyt on helppo hoitaa. Kirkkoihin vain koppa kiertämään yksinhuoltajien lapsille.

Vierailija
22/39 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään kiirettä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hullunkurisen paljon vääriä johtopäätöksiä aloitukseen ahdettu. Tuossa hengittämisessäkin Raamattu ottaa kantaa siihen missä vaiheessa savesta rakennettu ihminen muuttui eläväksi, ei alkion hengittämisiin.

No tomu joka synnyttää tomua. Uudessa testamentissa sentään selitetään että ihminen syntyy naisesta ja vedestä ja hengestä. On liha ja henki. On veri ja henki. Jeesus on hyvä esimerkki että ihminen on verta lihaa henkeä ihminen siis. Syntyy ja kuolee. Ehkä vielä joskus pääsette uuteen testamenttiin asti . Voi viedä toiset 2000 vuotta vielä.

Mielenkiintoista mutta aika mutaista tajunnanvirtaa jolla ei ole mitään tekoa itse aiheen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uuden liiton välimies Jeesus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä kristityt rauhaan ! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa 2. Mooseksen kirjan tekstissä on kyse tilanteesta, jossa keskenmeno on aiheutettu vahingossa ("Jos ihmiset tappelevat keskenään ja samalla töytäisevät raskaana olevaa naista"). Tämä on eri asia kuin raskaudenkeskeytys tahallisesti. Toisekseen, vaikka suomen kielen sana "keskenmeno" viittaa kuolleena syntymiseen, alkuperäisessä heprealaisessa tekstissä viitataan yleisemmin "lapsen ulostuloon".  Siis jos lapsi on maailmaan tultuaan elossa, tilanteen aiheuttaja selviää sakoilla.

Alkion kehitys keskeytynyt siis tai keskeytetty. Raamatussa on monta rabbien kirjoittamaa kohtaa sen ajan ymmärryksen mukaan aikana ennen sähköä ja muuta niin mitä lääketiede silloin on ollut siihen aikaan. Niin niissä on kohtia miten Jumala siis luoja itse keskeyttää tai tulee keskenmenoja monelle tai syntyy kuolleena tai vauva kuolee ihan Jumalan luojan tahdosta tai kostosta. Vitsaukset ja kuolemat on Jumalan antamia nostoja teidän synneistä ei kristittyjen. Teitä kohtaa teidän omat synnit ja karma. Kristityt ei elä sen vanhan mukaan yhtään.Kuningas Davidin poika kuoli Jumala tappoi sen. Kostoksi. David teki väärin. Turha puuttua kristittyjen tapoihin hoitaa asioita teillä on suurempi ongelma itsellä ja moskeijoissa.

Mihin viittaat "meillä"? Kirjoitin lainaamasi tekstin ja olen Suomen evankelis-luterilaiseen kirkkoon kuuluva kristitty. Tietenkin Luojallamme on oikeus tehdä meille mitä tahtoo, mutta tämä ei anna oikeutta kenellekään meistä julistaa kuolemantuomioita Hänen nimissään.

Eikö pitäisi sitten pysyä uudessa liitossa evankeliumissa eikä kääntyillä vanhaan Mooseksen taruihin ???

Kommentoin aloittajan esittämiä näkemyksiä. Mooseksen välittämä laki ei ollut "tarua", vaan Jumalan sanaa. Herramme Jeesuksen Kristuksen ansiosta taivaspaikka ei riipu siitä kuinka tunnollisesti onnistumme elämään tuon sanan mukaisesti, mutta tämä ei anna meille oikeutta viisveisata kehotuksesta rakastaa Jumalaa ja lähimmäistä.

Tietenkään Vanhan testamentin säädökset eivät anna meille nykypäivän kristityille oikeutta jakaa kuolemantuomioita, sillä Herra itse on sanonut "synnitön heittäköön ensimmäisen kiven". Suurin käsky on "rakasta lähimmäistäsi kuten itseäsi ja Jumalaa yli kaiken." Jos rakastan lähimmäistäni, tulee minun kunnioittaa myös hänen elämäänsä ja perhettään.

Rakastatko sinä nyt meitä ?? Rakastatko myös heikkoja ,särkyviä , pienimpiä , vai oletko tuomion pasuuna itse muille. Miten sinun rakkautesi loistaa luterilaisia pienimpiä kohtaan . Käytännössä. Ei vain puheissa. Juutalaiset ikävä kyllä eivät usko itse Jumalan Poikaan . Messias on heiltä peitetty .

Vierailija
24/39 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatun mukaan nainen on miehen omaisuutta, joten eiköhän se silloin mies päätä, milloin nainen porsii ja milloin tehdään abortti.

Vierailija
25/39 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei tarvitse lukea Mooseksen kirjaa. Uusi testamentti riittää. Siinä kehoitetaan rakastamaan lähimmäistä. Varoitetaan myös sälyttämästä taakkaa toisen harteille. Meitä on siunattu järjellä. Ei kai kenenkään tarvitse nääntyä monien synnytysten alle tai kasvattaa raiskaajan lasta. Taloudelliset syyt on helppo hoitaa. Kirkkoihin vain koppa kiertämään yksinhuoltajien lapsille.

UT kehoittaa sekin olemaan heikoimpien puolella. Kuka on aborttiasiassa kaikkein heikoimmilla? Olisiko se joka ei ole tehnyt mitään väärää ja jonka elämää ollaan silti lopettamassa.

Vierailija
26/39 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatun mukaan nainen on miehen omaisuutta, joten eiköhän se silloin mies päätä, milloin nainen porsii ja milloin tehdään abortti.

Ja sitten perustelut kehiin, jakeineen, missä Raamattu muka näin väittää.

Vierailija
27/39 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hullunkurisen paljon vääriä johtopäätöksiä aloitukseen ahdettu. Tuossa hengittämisessäkin Raamattu ottaa kantaa siihen missä vaiheessa savesta rakennettu ihminen muuttui eläväksi, ei alkion hengittämisiin.

Aivan, sydämensyke, liikkuminen, kivun kokeminen. Oma lapseni hymyili (tietysti tahaton reaktio, mutta ihana) 3D (vai mikä se oli kauan sitten) kuvassa.

Mielestäni kiivaasti abortin puolustajien olisi ehkä hyvä nähdä ne ulos vedetyt sikiöt. 

Mieluummin niitä sikiöitä näkisikin kuin kärsiviä lapsia.

Vierailija
28/39 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen se kun Jeesus aterioi SYNTISTEN kanssa. Siinä se rakkaus on.

Vierailija
29/39 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, sydämensyke, liikkuminen, kivun kokeminen. Oma lapseni hymyili (tietysti tahaton reaktio, mutta ihana) 3D (vai mikä se oli kauan sitten) kuvassa.

Mielestäni kiivaasti abortin puolustajien olisi ehkä hyvä nähdä ne ulos vedetyt sikiöt. 

Mieluummin niitä sikiöitä näkisikin kuin kärsiviä lapsia.

Lapsien kärsimyksiä pitää ehkäistä tappamalla ne kohtuihin? Kuinka humaania.

Vierailija
30/39 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntisen onni on Jeesus kirjoitti:

Kun häneltä kysyttiin miksi hengaa syntisten kanssa niin totesi etteivät terveet tarvitse parantajaa vaan sairaat.

Ei hän siellä syntisten pöydässä ollut syntejä siunaamassa vaan opettamassa ihmisille parannusta synneistään sekä kertomassa myös armosta.

Vierailija
31/39 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakasta abortin tehneitä myös kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uuden liiton välimies Jeesus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä kristityt rauhaan ! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa 2. Mooseksen kirjan tekstissä on kyse tilanteesta, jossa keskenmeno on aiheutettu vahingossa ("Jos ihmiset tappelevat keskenään ja samalla töytäisevät raskaana olevaa naista"). Tämä on eri asia kuin raskaudenkeskeytys tahallisesti. Toisekseen, vaikka suomen kielen sana "keskenmeno" viittaa kuolleena syntymiseen, alkuperäisessä heprealaisessa tekstissä viitataan yleisemmin "lapsen ulostuloon".  Siis jos lapsi on maailmaan tultuaan elossa, tilanteen aiheuttaja selviää sakoilla.

Alkion kehitys keskeytynyt siis tai keskeytetty. Raamatussa on monta rabbien kirjoittamaa kohtaa sen ajan ymmärryksen mukaan aikana ennen sähköä ja muuta niin mitä lääketiede silloin on ollut siihen aikaan. Niin niissä on kohtia miten Jumala siis luoja itse keskeyttää tai tulee keskenmenoja monelle tai syntyy kuolleena tai vauva kuolee ihan Jumalan luojan tahdosta tai kostosta. Vitsaukset ja kuolemat on Jumalan antamia nostoja teidän synneistä ei kristittyjen. Teitä kohtaa teidän omat synnit ja karma. Kristityt ei elä sen vanhan mukaan yhtään.Kuningas Davidin poika kuoli Jumala tappoi sen. Kostoksi. David teki väärin. Turha puuttua kristittyjen tapoihin hoitaa asioita teillä on suurempi ongelma itsellä ja moskeijoissa.

Mihin viittaat "meillä"? Kirjoitin lainaamasi tekstin ja olen Suomen evankelis-luterilaiseen kirkkoon kuuluva kristitty. Tietenkin Luojallamme on oikeus tehdä meille mitä tahtoo, mutta tämä ei anna oikeutta kenellekään meistä julistaa kuolemantuomioita Hänen nimissään.

Eikö pitäisi sitten pysyä uudessa liitossa evankeliumissa eikä kääntyillä vanhaan Mooseksen taruihin ???

Kommentoin aloittajan esittämiä näkemyksiä. Mooseksen välittämä laki ei ollut "tarua", vaan Jumalan sanaa. Herramme Jeesuksen Kristuksen ansiosta taivaspaikka ei riipu siitä kuinka tunnollisesti onnistumme elämään tuon sanan mukaisesti, mutta tämä ei anna meille oikeutta viisveisata kehotuksesta rakastaa Jumalaa ja lähimmäistä.

Tietenkään Vanhan testamentin säädökset eivät anna meille nykypäivän kristityille oikeutta jakaa kuolemantuomioita, sillä Herra itse on sanonut "synnitön heittäköön ensimmäisen kiven". Suurin käsky on "rakasta lähimmäistäsi kuten itseäsi ja Jumalaa yli kaiken." Jos rakastan lähimmäistäni, tulee minun kunnioittaa myös hänen elämäänsä ja perhettään.

Rakastatko sinä nyt meitä ?? Rakastatko myös heikkoja ,särkyviä , pienimpiä , vai oletko tuomion pasuuna itse muille. Miten sinun rakkautesi loistaa luterilaisia pienimpiä kohtaan . Käytännössä. Ei vain puheissa. Juutalaiset ikävä kyllä eivät usko itse Jumalan Poikaan . Messias on heiltä peitetty .

Me kaikki olemme syntisiä, myös minä. Vaikka näkisin jonkun tekevän syntiä, ei minulla ole saumaa jaella tuomioita hänen iankaikkisuuttaan koskien. Se valta kuuluu kolmiyhteiselle Jumalalle. Olen itse tehnyt paljon pahaa, mutta tahdon luottaa Herran sovitukseen ja armoon. Liian usein huomaan jakelevani huuliltani pahoja lausuntoja lähimmäisten virheistä, mutta onneksi Herra sallii minun nähdä vikani ja pyytää niitä anteeksi. Jokaisella ihmisellä on omat taakkansa, joista minä en tiedä mitään. En siis voi patsastella sillä että "olen tehnyt muiden hyväksi sitä ja tätä."

Jos opetan nyt väärin, rukoilen että Kristus antaa erehdykseni anteeksi ja opastaa opettamaan rakkaudellisesti. Pyydän anteeksi että olen ilmaisuillani aiheuttanut sinulle pahaa mieltä. 

Vierailija
32/39 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette seuraavista Raamatun kohdista: Jos joku varastaa, katkaistakoot häneltä käsi. Jos nainen tekee huorin, hänet kivitettäkööt. Miksi näitä ei noudateta?

Vierailija
33/39 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syntisen onni on Jeesus kirjoitti:

Kun häneltä kysyttiin miksi hengaa syntisten kanssa niin totesi etteivät terveet tarvitse parantajaa vaan sairaat.

Ei hän siellä syntisten pöydässä ollut syntejä siunaamassa vaan opettamassa ihmisille parannusta synneistään sekä kertomassa myös armosta.

Meinaat että syntiset on sairaita paitsi sinä ?? Jeesus oli menossa ristille kuolemaan syntisten edestä siinä kaikessa rakkaudessaan eikä tuominnut heitä . Ei ihmisen poika tullut maailmaan tuomitsemaan vaan että maailma hänen kauttaan pelastuisi .

Vierailija
34/39 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei . Kenelläkään ei olisi käsiä ja miehet olisi jo kivitetty heidän synneistään . Ikävä kertoa mutta mies ei tunnusta huoranneensa.....

Vierailija
35/39 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Messias tuli 2000 v sitten kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2. Mooseksen kirja 21:23 sanoo kylläkin että jos äiti ja/tai ennenaikaisesti syntynyt lapsi kuolee, kuoleman aiheuttajan on maksettava teko omalla elämällään.

Psalmit 139:13-16 todistaa että Jumala pitää alkiota alkaneena ihmiselämäna.

Psalmit 127:3 muistuttaa että lapset ovat Jumalan lahja. Abortti on tuon lahjan elämän tietoinen lopettaminen, piti sitä itse murhana tai ei.

Jätä kristityt rauhaan sinusta . Kristitty elää uutta aikaa alkaen Messiaan syntymästä 2000 vuotta sitten uusi testamentti . Kiitos.

osoitat että kuinka sairasta sakkia on kristityt, valitsette sen osan satukirjaanne joka sattuu miellyttämään. minäkään en noudata suomen laista kuin vain 2000 luvulla laadittuja lakeja.

Vierailija
36/39 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Messias tuli 2000 v sitten kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2. Mooseksen kirja 21:23 sanoo kylläkin että jos äiti ja/tai ennenaikaisesti syntynyt lapsi kuolee, kuoleman aiheuttajan on maksettava teko omalla elämällään.

Psalmit 139:13-16 todistaa että Jumala pitää alkiota alkaneena ihmiselämäna.

Psalmit 127:3 muistuttaa että lapset ovat Jumalan lahja. Abortti on tuon lahjan elämän tietoinen lopettaminen, piti sitä itse murhana tai ei.

Jätä kristityt rauhaan sinusta . Kristitty elää uutta aikaa alkaen Messiaan syntymästä 2000 vuotta sitten uusi testamentti . Kiitos.

Jeesus sanoi (Raamatun mukaan) ettei tullut kumoamaan lakia. Jeesus ei ollut myöskään kristitty.

Vierailija
37/39 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ne itse tekee kirjoitti:

Miksei . Kenelläkään ei olisi käsiä ja miehet olisi jo kivitetty heidän synneistään . Ikävä kertoa mutta mies ei tunnusta huoranneensa.....

ja sinä parempi ihminen keksit omia lisäyksiä satukirjaasi, ei siellä ole mainittu miesten huoraamista. outo on myös sinun ikävä kertoa lauseesi.

Vierailija
38/39 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole provo niin mene nyt katsomaan kuva 12-viikkoisesta sikiöstä. Kyseessä tosiaan sikiö eikä alkio. Löytyy pää, nenä, silmät, keuhkot sun muut. Toki se ei vielä pysty hengittämään kohdun ulkopuolella.

Vierailija
39/39 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole provo niin mene nyt katsomaan kuva 12-viikkoisesta sikiöstä. Kyseessä tosiaan sikiö eikä alkio. Löytyy pää, nenä, silmät, keuhkot sun muut. Toki se ei vielä pysty hengittämään kohdun ulkopuolella.

Mites aivot ja keskushermosto