Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin se maskisuosituksen päivitys/poistaminen tulee? Tyhjiä sanoja taas...

Vierailija
15.09.2021 |

Vaikuttaa siltä, että taas vain lupailtiin, kuten monta kertaa aiemminkin. Jo keväällä väläyteltiin, että ehkä kesäksi maskeista päästäisiin eroon, mutta edelleen ihmiset kulkevat tuolla maskit naamalla (itse en, joten en toivo tähän nyt sellaisia vastauksia, että "etkö osaa päättää itse" - kyllä osaan ja olen päättänytkin). Viime viikolla lupailtiin jo muutosta, mutta MITÄÄN ei ole kuulunut. Taasko vain annettiin vähän toivoa ihmisille, jotka nyt sen voimin jaksavat edelleen käyttää maskeja, kun hyväuskoisina luulevat, että "ihan pian tulee ilmoitus, ettei enää tarvitse, ehkä se tulee jo huomenna".

Ei se näytä tulevan.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tulla jotakin muuta kirjoitti:

https://www.verkkouutiset.fi/synkka-varoitus-usassa-monet-teho-osastot-…

Synkkä varoitus USA:ssa: Monet teho-osastot ovat nyt täynnä

Antti Kirkkala | 15.09.2021 | 08:57

Alabamassa lähes kaikki kuolemantapaukset on kirjattu rokottamattomilta potilailta.

Kymmenet sairaalat erityisesti Yhdysvaltain eteläosissa ovat täyttyneet ääriään myöten koronaviruspotilaista.

Deltamuunnoksen aiheuttama epidemia-aalto on nostanut sairaalahoidon tarpeen korkeimmalle tasolleen viime talven jälkeen. New York Times -lehden mukaan joka neljännen sairaalan tehohoitopaikoista on nyt käytössä yli 95 prosenttia.

Rokote on keino tätä vastaan, ei maskit. Suomessa koronatapaukset ovat laskussa deltasta huolimatta.

Vierailija
2/17 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on 2 rokotusta alla niin senkun jätät pois. Niistä mitään hyötyä ole muutenkaan enää kun ei juuri kukaan käytä sitä oikein ja hygieenisesti  vaan koska vaikuttaa idiootille jos ei käytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alabamassa lähes kaikki kuolemantapaukset on kirjattu rokottamattomilta potilailta.

Kymmenet sairaalat erityisesti Yhdysvaltain eteläosissa ovat täyttyneet ääriään myöten koronaviruspotilaista.

Deltamuunnoksen aiheuttama epidemia-aalto on nostanut sairaalahoidon tarpeen korkeimmalle tasolleen viime talven jälkeen. New York Times -lehden mukaan joka neljännen sairaalan tehohoitopaikoista on nyt käytössä yli 95 prosenttia.

Rokote on keino tätä vastaan, ei maskit. Suomessa koronatapaukset ovat laskussa deltasta huolimatta.

Laskussa vain siksi, että täällä päätettiin vähentää testaamista. Keinotekoinen lasku, mutta ei pysyvä.

Vierailija
4/17 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskussa vain siksi, että täällä päätettiin vähentää testaamista. Keinotekoinen lasku, mutta ei pysyvä.

Olivat laskussa jo ennen tuota päätöstä. Ymmärrettävä päätös kuitenkin: testipaikat ruuhkautuivat, kun ihmiset menivät testaamaan jokaista pikku aivastusta. Ja nyt kun rokotteet, niin niiden ideahan onkin se, että vaikka korona tarttuisi, ei se ole kohtalokas enää, vaan tulee ihmisille lievänä. Järkevää on seurata sairaaloiden tilannetta, ja esim. vanhusten ja riskiryhmien koronakuolemat vähenivät melkein nollaan rokotusten myötä.

Vierailija
5/17 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on 2 rokotusta alla niin senkun jätät pois. Niistä mitään hyötyä ole muutenkaan enää kun ei juuri kukaan käytä sitä oikein ja hygieenisesti  vaan koska vaikuttaa idiootille jos ei käytä.

Huoh... Kuten aloituksessa kerroin, en edes käytä maskia, joten ei kyse ole siitä, että itse odottaisin "lupaa" jättää sen pois. Kaksi rokotusta todellakin on otettu, ja olen kanssasi samaa mieltä. Vaikka en itse käytä maskia, kiinnostaa silti tuon maskisuosituksen huono hoitaminen tässä yhteiskunnassa. Esim. nyt joissain kunnissa kiusataan nelosluokkalaisiakin maskeilla ja pakotetaan pitämään koko koulupäivän välitunnit mukaan lukien. Eihän tämä itseäni koske, mutta välitän muista sen verran, että toivoisin etenkin koululaisille armoa. Tuohan on ihan silkkaa henkistä (ja osin fyysistäkin) väkivaltaa pakottaa ihmiset peittämään kasvonsa ja hengitystiet.

Vierailija
6/17 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla noin vaikeeta. Ei mulla ainakaan ole ollu maski päässä vielä yhtään kertaa.Että eipä paljon suositukset kiinnosta

Vierailija
7/17 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh... Kuten aloituksessa kerroin, en edes käytä maskia, joten ei kyse ole siitä, että itse odottaisin "lupaa" jättää sen pois. Kaksi rokotusta todellakin on otettu, ja olen kanssasi samaa mieltä. Vaikka en itse käytä maskia, kiinnostaa silti tuon maskisuosituksen huono hoitaminen tässä yhteiskunnassa. Esim. nyt joissain kunnissa kiusataan nelosluokkalaisiakin maskeilla ja pakotetaan pitämään koko koulupäivän välitunnit mukaan lukien. Eihän tämä itseäni koske, mutta välitän muista sen verran, että toivoisin etenkin koululaisille armoa. Tuohan on ihan silkkaa henkistä (ja osin fyysistäkin) väkivaltaa pakottaa ihmiset peittämään kasvonsa ja hengitystiet.

Ei voi koulu pakottaa maskin käyttöön. jos jossain näin toimitaan on kyllä sitten aivan laitonta touhua.

Vierailija
8/17 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla noin vaikeeta. Ei mulla ainakaan ole ollu maski päässä vielä yhtään kertaa.Että eipä paljon suositukset kiinnosta

Ei minullakaan ole maskia, mutta minua kiinnostaa silti suositukset. Ne kertovat siitä, millaisella asenteella tätä koronatilannetta hoidetaan. Ja se asenne taas kertoo yleisemmin siitä, miten kansalaisiin suhtaudutaan. Se kertoo esimerkiksi, arvostetaanko yksilön vapauksia ja oikeuksia, pidetäänkö tärkeänä sitä, että rajoitukset tai suositukset ovat perusteltuja, vai voivatko ne olla ylimitoitettuja. Lisäksi se paljastaa asenteita kansalaisten yhdenvertaisuuteen liittyen.

Vierailija
9/17 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi koulu pakottaa maskin käyttöön. jos jossain näin toimitaan on kyllä sitten aivan laitonta touhua.

Niin, käytännössä koulut tekevät silti näin. Kouluissa painostetaan ja esitetään asia pakollisena, ja luodaan asetelma, jossa joku pieni koululainen on suurta auktoriteettikoneistoa vastaan - vähän vaikea lapsen on siinä tilanteessa alkaa argumentoida ja vaatia oikeuksiaan. Kouluissa saatetaan esim. alkaa eristää maskitonta lasta ja korostaa, miten juuri häneen täytyy pitää etäisyyttä, ja lisäksi kouluissa saatetaan osoittaa paheksuntaa ja halveksuntaa sitä kohtaan, jos oppilas ei halua pitää maskia. Lähetetään rehtorin puhutteluun yms. Moni oppilas joutuu pelkäämään arvosanojensa vuoksi eikä sen takia uskalla olla käyttämättä maskia - ja tosiaan opettajillahan on mahdollisuus rangaista maskitonta huonommilla arvosanoilla, millä keinoin voi halutessa vaikka torpata oppilaan toiveet tiettyyn lukioon pääsemisestä tms.

Vierailija
10/17 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti tulee ainoa vastuullinen linjaus eli maskit ovat pysyvä osa yhteiskuntaamme.

Vierailija
11/17 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanadassa jo neljäs aalto kun rajoitukset purettiin jossakin kaupungissa. Sairaalat täynnä, samoin tehohoitopaikat. 90% sairaalan joutuneista on rokottamattomia. Rokotettuja on jo 76% asukkaista.

Vierailija
12/17 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti tulee ainoa vastuullinen linjaus eli maskit ovat pysyvä osa yhteiskuntaamme.

Tunge se vastuullisuus vittuusi.

Vierailija
13/17 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ne koululaiset pitää niitä maskeja? Vai puhutteko ala-asteelaisista?  Lenkkeilen koulujen lähellä joissa valtavasti oppilaita. Toinen yläaste ja toinen ammattioppilaitos. Yläasteen välkällä olen nähnyt muutaman maskin oppilailla siellä pihalla. Ammattioppilaitoksen pihassa en oikeastaan kenelläkään. Nämä jälkimmäiset odottavat bussipysäkillä sitten ja siellä maski ehkä kolmella kolmestakymmenestä ja eilen en tainnut nähdä kellään maskia kun kymmenet nuoret menivät bussiin. 

Vierailija
14/17 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka idiootti täytyy ihmisen olla että käyttää maskia ja vielä LUULEE ihan aidosti että siitä on hyötyä. LOL!

Vierailija
15/17 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ne koululaiset pitää niitä maskeja? Vai puhutteko ala-asteelaisista?  Lenkkeilen koulujen lähellä joissa valtavasti oppilaita. Toinen yläaste ja toinen ammattioppilaitos. Yläasteen välkällä olen nähnyt muutaman maskin oppilailla siellä pihalla. Ammattioppilaitoksen pihassa en oikeastaan kenelläkään. Nämä jälkimmäiset odottavat bussipysäkillä sitten ja siellä maski ehkä kolmella kolmestakymmenestä ja eilen en tainnut nähdä kellään maskia kun kymmenet nuoret menivät bussiin. 

Yleensä käyttävät sisällä, mutta joissain kouluissa pitää käyttää välitunnillakin. Ammattioppilaitoksessa ollaan jo (melkein) aikuisia, ja aikuisillehan onkin väljemmät koronasäännöt kuin lapsille. Joissain lehtiartikkeleissa on kerrottu kouluista/kunnista, joissa alakouluikäiset joutuvat käyttämään maskeja välitunnillakin. Nämä ovat tosi paljon myös kunta- ja koulukohtaisia, mutta se onkin ongelma, että maskisuositus antaa mahdollisuuden tiukempiin ja absurdeihinkin linjauksiin. 

Vierailija
16/17 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka idiootti täytyy ihmisen olla että käyttää maskia ja vielä LUULEE ihan aidosti että siitä on hyötyä. LOL!

ap ei käytä maskia.

Vierailija
17/17 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä käyttävät sisällä, mutta joissain kouluissa pitää käyttää välitunnillakin. Ammattioppilaitoksessa ollaan jo (melkein) aikuisia, ja aikuisillehan onkin väljemmät koronasäännöt kuin lapsille. Joissain lehtiartikkeleissa on kerrottu kouluista/kunnista, joissa alakouluikäiset joutuvat käyttämään maskeja välitunnillakin. Nämä ovat tosi paljon myös kunta- ja koulukohtaisia, mutta se onkin ongelma, että maskisuositus antaa mahdollisuuden tiukempiin ja absurdeihinkin linjauksiin. 

Juu, kiitos tiedosta ja tarkennuksesta! Enemmän olen nähnyt maskeja valitettavasti luonnossa kuin näiden oppilaiden kasvoilla. Mutta en tosiaan siellä sisätiloissa lenkkeile.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi