Minkä verran omaa aikaa vaadit?
Ja mitä teet silloin?
Minä käyn kolme kertaa viikossa salilla 1,5h matkoineen ja kerran tai kaksi viikossa rauhassa saunassa (45min) juomassa yhden kaljan.
Kommentit (27)
Minulla on omaa aikaa arkisin aamupäivällä noin kolme tuntia/päivä sillä aikaa kun lapset ovat koulussa/kerhossa.
Kun lapset olivat ihan pieniä, alle 3 v, omaa aikaa ei ollut koskaan. Nyt tuo kerho on iso helpotus. Siivoan, teen ruokaa, järjestelen kausivaatteita, käyn yksin kaupassa tai lääkärissä. Joskus käyn uimassa ja nautin saunassa kun ei tarvitse vahtia ketään. Joskus lojun vain kotona ja surffaan av:llä.
Etenkin pikkulapsiperheelliset vastatkaa!
Miksei kukaan vastaa?? Ettekö muka vaadi ollenkaan omaa aikaa?
Minäkin haluaisin kuulla. Tiedän sitten mitä voin vaatia kun joskus tehdään lapsia.
Niin paljon että jätän lapset tekemättä.
Vaadi??? Minulla on aina ollut ja tulee olemaan omaa aikaa harrastuksien parissa.
Kahden viikon välein muutaman tunnin. Samoin hetkiä silloin ja tällöin joka viikko. Onnistuu kyllä kun suunnittelee. Pieniä lapsia kaksi. Ellei omaa aikaa ota niin ei sitä saakaan. Menot kodin ulkopuolelle täytyy suunnitella hyvissä ajoin niin varmasti pääsee. Mies osin matkatyössä ja hänkin ottaa omaa aikaa viikottain muutamana iltana ja aina pitempäänkin, kun sovitaan. Onnistuu kun molemmat ei ala niistä ajoista kilpailemaan. Lapset on pieniä hetken ja sitten on taas omaa aikaa enemmän.
Meillä parivuotias lapsi. Opiskelen, eli olen lapsen luota pois kolmena päivänä 8-9 tuntia. Se on niin paljon, etten raaski juuri ikinä "ottaa omaa aikaa". Näen ystäviäni kyllä usein, lapsi vain kulkee mukana menoissani. :) Jos raaskisin ottaa enemmän omaa aikaa, käyttäisin sen liikuntaan, se auttaisi jaksamaan, kun joskus väsyttää.
Kun lapsi oli pieni, omaa aikaa oli kun han nukkui rattaissa ja kavelin. Aivan vauva aikana kun asuttiin viela Hong Kongissa kavelin ympari taloyhtion uima-allasta ja luin kirjoja rattaita tyontaessa (niin oli minuun piintynyt etta vauvan pitaa nukkua ulkona ja sivujen kaantaminen oli hankalaa!!). Kaikki minun oma aika on aina liittynyt lukemiseen. En ole vaatinut omaa aikaa vaan sopeuduin siihen mita tuli. Jos olisin vaatinut omaa aikaa olisin joutunut pettymaan, koska minulla on mies joka matkustaa joka viikko ja koko viikon. Siksi meilla on yksi lapsi, elama ihanaa... ja tama tyyppi on nykyaan muuten jo 12v. Ehka sekin auttoi etta olin 36v kun han synytyi, meilla oli se crazy maailmanympari 20vuodessa ohi ja mikaan bile ei jaanyt kokematta.
Mistä sitä saa vaatia? Kait voin sanoa, että pari tuntia omaa aikaa päivässä tarvitsisin, mut nyt sitä ei ole yhtään ja pakko vaan selvitä ilman. Varmasti olisin parempi äiti, jos edes joskus saisin käydä vessassa rauhassa tai syödä lautasen tyhjäksi ilman vauvaa sylissä tai vähintäänkin lattialla viihdytettävänä, mut ei voi mitään.
t: 3 kk päiväunia nukkumattoman vauvan yh-äiti
Mieheltä sitä vaaditaan. Jos mies on. Ap
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 21:49"]
Mistä sitä saa vaatia? Kait voin sanoa, että pari tuntia omaa aikaa päivässä tarvitsisin, mut nyt sitä ei ole yhtään ja pakko vaan selvitä ilman. Varmasti olisin parempi äiti, jos edes joskus saisin käydä vessassa rauhassa tai syödä lautasen tyhjäksi ilman vauvaa sylissä tai vähintäänkin lattialla viihdytettävänä, mut ei voi mitään. t: 3 kk päiväunia nukkumattoman vauvan yh-äiti
[/quote]
Uskaltaisin väittää että kyllä sulla on yhden lapsen äitinä sitä omaakin aikaa :)
haloo 12. siis yhden lapsena aitina omaa aikaa ja vauva on 3kk vanha!! juupa juu. on toki enemman aikaa kuin kahden lapsen aitina, mutta eiko suomessa ne toiset lapset vieda 'virike hoitoon'? . ei suomessa kahden tai useamman lapsen aidit hoida omiaan. 3kk vanhan ekan kanssa sita on kylla viela aika alkutekijoissa sen aitiyden kanssa.. mista tanne naita idiootteja loytaa???
Riippuu siitä, tarkoitetaanko omalla ajalla yksin vietettyä aikaa vai aikaa, jolloin voi tehdä mitä huvittaa. Jos tarkoitetaan ensin mainittua, tarvitsen pari tuntia päivässä, ja jos jälkimmäistä, kuutisen tuntia päivässä. Enkä tosiaan vaadi tätä aikaa keneltäkään, vaikka parisuhteessa elänkin. Se kuuluu minulle ilman muuta.
Minulle kuului avioliitossa yksin lastenhoito ja kaikki kotityöt. Juttelin miehelle siitä että minusta on epäreilua että minulla ei ole mahdollisuutta edes kävellä talon ympäri ilman että otan molemmat lapset mukaan.
Pyysin omaa aikaa ja sitä ei tullut. Otin eron ja muutin. Nyt kahden lapsen yksinhuoltajana minulla on omaa aikaa kun lapset nukkuu. Ei ole ketään joka mäkättää ja klähmii vieressä. Voin vaikka iltaisin lukea kirjaa tai kutoa :) Ihanaa!
Vaatikaa sitä omaa aikaa! Etenkin jos mieskin on lapsia halunnut! Ap
Vaadi? Keneltä? Meillä on tapa, että sunnuntaina laitetaan kalenterit kondikseen ja sovitaan kumpi vie ja hakee lapsen, milloin käydään kaupassa ja siivotaan, milloin mennään salille jne. Samaan syssyyn sovitaan iltamenot, pikkujoulut yms. kirjataan ylös sitä mukaan kun tiedetään. Mutta ei meillä kukaan mitään vaadi.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 00:14"]Riippuu siitä, tarkoitetaanko omalla ajalla yksin vietettyä aikaa vai aikaa, jolloin voi tehdä mitä huvittaa. Jos tarkoitetaan ensin mainittua, tarvitsen pari tuntia päivässä, ja jos jälkimmäistä, kuutisen tuntia päivässä. Enkä tosiaan vaadi tätä aikaa keneltäkään, vaikka parisuhteessa elänkin. Se kuuluu minulle ilman muuta.
[/quote]
Miten lapsiperheessä saa kuutisen tuntia päivässä aikaa tehdä mitä huvittaa?