Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhän vanhojentanssimekko

Vierailija
27.10.2014 |

Mites perheissä joissa on rahasta tiukkaa ollaan selvitty tyttären vanhojentanssimekon ostosta?

Meillä edessä nyt tulevana vuonna, ja nyt jo pelottaa miten tulen taas vaihteeksi pilanneeksi tyttären tärkeän tapahtuman..

Asumme pienessä kylässä ja hän ei ole päässyt töihin yrityksistään huolimatta

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, miksi vanhojentansseista on tullut joku päivä prinsessana. 90-luvulla hienointa oli, jos oli lainata isoäidin vanha iltapuku tms juhla-asu. Loput teki mekon itse tai vuokrasi teatterin puvustamosta. Mulle äiti teki puvun hääpuvun kaavalla vuorikankaasta, siitä tuli kaunis. Pääsin kampaajalle ja meikkiin, mutta olin varmaan silloin niitä ainoita. Olin sellainen poikatyttö,  että en ollut koskaan meikannut ja hiuksetkin aina vaan letillä,  joten äiti lykkäsi mut kampaajalle,  joka myös meikkasi. Ja sitten äiti huokaili yllättyneenä, että mä olisin kaunis, jos pitäisin joskus muutakin kuin löysiä farkkuja. :)

Vierailija
2/41 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä vuokrasin kymmenen vuotta sitten Lahden kaupunginteatterilta, oli tosi nätti puku ja vuokra maksoi muutaman kympin. Mutta varmaan nykyään lukioikäisillä on sosiaaliset paineet varsinkin suurissa kaupungissa ulkonäön suhteen jo erilaiset, eipä taida teatteripuvut kilpailla hienoille iltapuvuille mitä muilla on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytettyä kehiin. Jos tytölle on aikaisemmin ollut tapana ostaa synttäri- ja joululahjoja, niin tällä kertaa niiden osuus voisi mennä esimerkiksi kampaukseen, jos ei tuttavapiiristä löydy edullista harrastajakampaajaa. Meikin nyt oppii nuori nainen tekemään itsekin, ei siihen tarvitse montaa kymmentä euroa käyttää. 

Hiljattain esimerkiksi paikallisessa tavaratalossa oli jotkut poistopäivät, ja todella upean näköisiä kenkiä 1-5 euroa/pari, tosin kokoja rajallisesti. Joten hyvissä ajoin kiertämään kirpputorit, kenkäosastojen alennuskorit ja selaamaan nettikirpputorit löytöjen varalta. 

Vierailija
4/41 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 10:26"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 10:06"]

Minun nuoruudessani 80-luvulla vintiltä kaivettiin oikeasti vanhat tamineet niskaan ja sillä hyvä, kustannukset 0 mk. Nykyistä vanhojentanssipäivää kutsunkin mustalaistansseiksi.

[/quote]Täällä toinen kääkkä ihmettelee samaa: Vanhojen tansseissa pitää olla menneen ajan henki!

[/quote]MENKÄÄ KURPPANAT MUUALLE KITISEMÄÄN! ENNEN OLI ENNEN JA NYT ON NYT! HERÄTKÄÄ TEKIN NYKYAIKAAN.

Vierailija
5/41 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ennen oli ennen ja nyt on nyt antaako se oikeutuksen, ettei nykymenoa voisi arvostella? Menkää "päivä prinsessasana wt-barbit" kitisemään muualle.

Vierailija
6/41 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori.fi!

Vierailija
7/41 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatteko ostaa mun vanhan mekon? Lähtee halvalla!

Vierailija
8/41 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi tummanvihreä empire-linjainen mekko lainattavaksi (+alushame + pussukka). Eli siis ihan oikea vanhojentanssimekko eikä sellainen jenkkien prom-tyylinen tylliunelma.

Käsin tehty, noin 165 cm pituiselle, hoikalle nuorelle naiselle sopiva (ei kovin povekkaalle, olin aika riuku lukiossa :D).

E-Karjala / E-Savo-alueelta voi lainailla jos joku kaipaa kaunista mekkoa

Vierailija
9/41 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tehdä itse jos ei todella osaa. Esimerkkinä muistan kuinka omissa vanhojen tansseissani n. 6v sitten oli yhdellä luokkalaisellani äitinsä tekemä puku joka oli aivan hirveä. Ei istunut oikein ja malli ja värit olivat suoraan 80-luvulta. 

Mieluummin hommaa käytetyn kirpparilta, yleensähän ne ovat vain kerran-pari pidettyjä ja todella hyväkuntoisia :) 

Vierailija
10/41 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhän kannattaa olla ajoissa liikkeellä. Yleensä löytyy tutuntuttu, jolta voi ostaa käytetyn. Itse lainasin kaverin isosiskolta ja vaikka tarjosin pariakymppiä, kun palautin pukua, niin ei suostunut edes ottamaan, kun olin pesulassa pesettänyt puvun. Omalla kohdalla ei edes ollut kyse siitä, että perhe olisi ollut erityisen vähävarainen. En vain itse halunnut panostaa suuria summia. Äiti teki kampauksen ja itse meikkasin (amatöörejä molemmat), mutta ihan hyvin sulauduin joukkoon :)

Vierailija
11/41 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni teki pula-aikana kauniin häämekon verhoista. Käyttäkää mielikuvitustanne nykyajan kermikset.

Vierailija
12/41 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin Suomea? Vanhempien kaapissa pukupussissa lojuu oma, kaksi kertaa käytetty, musta, amerikkalaistyylinen prom-dress, jonka voisin hyvillä mielin jonkinlaisella sopimuksella "vuokrata".

Itse maksoin tuolloin kymmenisen vuotta sitten unelmieni puvun itse, kun sain töitä lähikaupan kassalta, ja olen miettinyt kauniin ja ajattoman puvun kohtaloa. Sääli pitää sitä kaapissa.

Vierailija
13/41 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää lainatko ainakaan ilman panttia kenellekään mitään.

Monta juttua olen kuullut miten lainattu tavara on palautettu sikamaisessa kunnossa.

Vierailija
14/41 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselkaa netistä käytettyjä!

Vierailija
15/41 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostimme käytetyn. Niitä riittää...

Vierailija
16/41 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostetaan käytetty ja myydään seuraavana vuonna samaan hintaan eteenpäin.

Syö toki pääomaa vuodeksi.

Vierailija
17/41 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetty tai ebay. 

Vierailija
18/41 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein sisareni kanssa veljentyttärelle puvun, ihan hieno, vaikka itse sanonkin. Siihen meni runsaasti työtunteja.  Yhdessä suunnittelimme, ja mä hankin materiaalit, osan myös ulkonailta :-).

Vierailija
19/41 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästää kannattaa aloittaa ajoissa ja käytetty kannattaa hommata. En pidä meidän perhettä köyhänä, mutta kun laskee meikin, kampaajan, kynnet ja kengät mukaan... On se käytetty ihan yhtä hyvä.

Vierailija
20/41 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vuokrasin aikonani omani. Olisiko siinä vaihtoehto?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan