Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhän vanhojentanssimekko

Vierailija
27.10.2014 |

Mites perheissä joissa on rahasta tiukkaa ollaan selvitty tyttären vanhojentanssimekon ostosta?

Meillä edessä nyt tulevana vuonna, ja nyt jo pelottaa miten tulen taas vaihteeksi pilanneeksi tyttären tärkeän tapahtuman..

Asumme pienessä kylässä ja hän ei ole päässyt töihin yrityksistään huolimatta

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytettyjä vain katselemaan. Eikä se mekon vuokrauskaan ole välttämättä hirveän kallis operaatio.

Onneksi nykyään tuo vanhojentanssimuoti on mennyt iltapukumaisempaan suuntaan, joten käytetyissä on valikoimaa enemmän. Etsintä kannattaa aloittaa heti, niin ehtii vähän aikaa miettiä, eikä ole pakko ottaa vain ensimmäistä, joka sopii budjettiin.

Vierailija
22/41 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä, huutonet on pullollaan vanhojen tanssi-mekkoja. Varmasti löytyy mieleinen. Kannattaa muuten ostaa hyvissä ajoin, ennenkuin kaikki etsivät mekkoa paniikissa. Myös kengät löytyvät käytettynä varsin helposti. Kampauksia voi opetella tekemään itse, samoin kynsiä ja meikkejä. Äläs ny stressaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaaminen/käytettynä.

Vierailija
24/41 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista :)

Kai se käytetty mahtaa löytyä edullisena

Vierailija
25/41 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytettynä ehdottomasti, tai vuokraus/lainaus. Ei ole mitään järkeä ostaa kallista pukua uutena kaappiin pölyyntymään. Siistejä ja kauniita mekkoja on netti pullollaan. Lisäksi jos on kampaa/kosmetologituttuja jotka voivat muussa laittautumisessa avustaa, säästää selvää rahaa. Ja ketään ei varmasti kiinnosta onko se mekko oma vai ei. 

Omat kuluni pari vuotta sitten tanssineena:

- Zazabellan mekko kaverilta vuokraan 50€ (kaupassa maksoi 200+)

- Kampaajaksi opiskeleva kaveri laittoi mielellään hiukset, koristepinnit maksoi 2€

- Meikki kotona kunnon välineillä (irtoripset+pohjustustarpeet) 20€

- Kengät, kirppis 5€ 

Vierailija
26/41 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrattiin pienestä liikkeestä, jonka omistaja oli ommellut itse kaikki puvut. Eli vuokraaminen/lainaaminen?

Vierailija
27/41 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa Kiinasta netistä. Saa mittatilauksena tai standardikokona edullisesti mieleisen mallin ja värin. Olen itse tilannut pariin iltapukua vaativaan juhlaan sieltä mekon. Iltapuku on hyvä olla olemassa, jos jatkaa opiskelua lukion jälkeen. Menee yliopiston vuosijuhlissa ym. kun katsoo vähän minkälaisen hankkii. Mekon saa sieltä lähes samaan hintaan kuin vuokraisi. Tarvittaessa voi myydä juhlien jälkeen, jos rahasta tosi tiukkaa.

ks. esim. http://www.jjshouse.com/fi/Tanssiaismekot-c18/

http://www.jenjenhouse.com

http://www.tidebuy.com

Olen noista tilannut itse ja kun tilaa ajoissa, niin ei ole ollut ongelmia. Kiinasta ne suurin osa täällä myytävistä mekoistakin tulee...

Vierailija
28/41 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kun säästää, niin kyllä saa ostettua. Pikagooglailulla jjshouse taisi olla se, josta sukulaistytölle tilattiin, vähän piti ompelijalla fiksata kapeammaksi, mutta hinta jäi kaikkinensa alle 170€ ja oli tosi hieno mekko. Ajattelin että mitähän laatua tuohon hintaan saa, mutta ei ollut mikään saumat repsottaa ja langat roikkuu kolttu.

Vierailija
29/41 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nuoruudessani 80-luvulla vintiltä kaivettiin oikeasti vanhat tamineet niskaan ja sillä hyvä, kustannukset 0 mk. Nykyistä vanhojentanssipäivää kutsunkin mustalaistansseiksi.

Vierailija
30/41 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä saa kauniin merenvihreän mekon 100€, koko 36 ja mitoitettu n 168 senttiselle. Alushamekin pitäisi löytyä vielä. Ja tinkiä saa jos hakee

Vierailija
31/41 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilta morsiuspuku, esim Turun pelastusarmeijan kirpparilla on ihan varaa valita. Sen voi värjätä pesukoneessa värinapilla mieleiseksi.

Vierailija
32/41 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ompelin vanhojentanssipuvun itse vannehametta myöten. Käyttämäni satiini maksoi 3,90 euroa/metri, eli oli älyttömän halpaa; vuorikangaskin maksoi enemmän. Meikin ja hiukset laitoin itse (hiuskoristeiksi ompelin ruusukkeita mekkokankaasta), kengät minulla oli entuudestaan.

Vierailija
33/41 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten nro 20, minäkin ompelin aikanaan omani itse. Menin kansalaisopiston pukuompelukurssille, niin sain opettajalta apua siellä ja käyttää koneita. Kangasta meni muistaakseni 10 metriä ja kaava oli yhden hääpuvun kaava. Samasta kankaasta tein vielä pussukan. Mekko on mulla vieläkin kellarissa ja tytär käyttää sitä parin vuoden päästä.

Vierailija
34/41 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 10:06"]

Minun nuoruudessani 80-luvulla vintiltä kaivettiin oikeasti vanhat tamineet niskaan ja sillä hyvä, kustannukset 0 mk. Nykyistä vanhojentanssipäivää kutsunkin mustalaistansseiksi.

[/quote]Täällä toinen kääkkä ihmettelee samaa: Vanhojen tansseissa pitää olla menneen ajan henki!

Vierailija
35/41 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso myös tori.fi. Siellä on 50 eurosta Alkaen hienoja mekkoja

Vierailija
36/41 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä juhlat ovat menneet ihan övereiksi. Alkaa muistuttamaan jo TV-ohjelmaa, jossa näytetään Irlannin mustalaisten bileitä. Tottakai nämä vanhojen tansseihin osallistuvat wannabee prinsessat haluavat kilpailla ihan Hollywood malliin, mutta rajojakin on hyvä asettaa.   Meillä kävi niin onnekkaasti, että tytär ilmoitti heti ettei aio missään nimessä osallistua näihin omien sanojensa mukaan "naurettaviin barbibileisiin". No, hän onkin sellainen oman tiensä kulkija, onneksi.

Vierailija
37/41 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Asun täällä pääkaupunkiseudulla ja olen lapseton, keski-ikäinen taivaanrannan maalari, joka koluaa huvikseen kirpputoreja.

Löysin juuri eilen vanhojen tanssimekon hintaan 8 euroa. Limenvihreä prinsessamekko, joka on kokoa 12. Helman alla on niin paljon tyyliä, että mekko seisoo itsekseenkin.

Koska olen sh. Niin tietysti pesin mekon heti ja se kesti käsittelyn.

Voin sen kyllä myydäkkin jollekin sitä tarvitsevalle.

Vierailija
38/41 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöni kaunis vanhojen tanssien mekko - sellainen kuin hän itse halusi - ostettiin uutena 35 eurolla Latviasta. Yhtä halvalla hän on ostanut Unkarista iltapuvun, jota on käyttänyt juhlissa yliopisto-opiskelujensa aikana. Kampauksen teki ammattilainen ja itse hän meikkasi. 

Joillakin nämä asiat menevät ehkä vähän yli. . . Itse olen opettaja ja arvostan kovasti tätä lukiolaisten tapahtumaa. Onnellisena mukana oleminen ei ole rahakysymys.

Vierailija
39/41 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

täällä samat murheet. Raha vähissä ja tytöllä kallis maku. Oletteko löytäneet näistä tapahtumista pukuja? Ei löydy oikein kuvia eikä lisätietoja. Tytön kavereista joku kehuu ja toinen haukkuu. Asutaan Valkeakoskella.

http://www.iltapukuoutlet.fi/tapahtumakalenteri/

Vierailija
40/41 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Www.marielle.suntuubi.com

Sieltä voi myös kysellä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi