Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko saanut joskus kylässä niin pahaa kahvia, ettet pystynyt juomaan?

Vierailija
27.10.2014 |

Kaadoitko kahvin huomaamatta viemäriin vai sanoitko asiasta avoimesti? vai jätitkö kahvin vain kuppiin ja pöytään?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 20:21"]

Se on kamalaa, kun joskus kahvikuppi on maistunut niin pahasti pesuaineelle, että on pitänyt jättää juomatta.

[/quote]

Muuten lähes aina kahvi on maistunut, mutta kerran olin itse pessyt ja maistui pesuaineelle. Silloin opin, että pesuaine maistuu aina kahvista läpi, koska olin huuhdellut kyllä. Kymmenen vuoden takaisessa työpaikassa useamminkin joku jätti huuhtelematta kunnolla ja minä kaadoin kahvit aina samantien pois, kun huomasin maissa. Kerran tj moitti minua kahvin tuhlaamisesta, kun itse piti sitä siedettävänä ja ihmettelin hänelle suoraan, ettei pesuainetta voi juoda.

Tsekeissä opiskelijavaihdossa kävin yliopistosairaalassa katsomassa yhtä paikallista opiskelijaa, joka loukkasi itsensä pyöräilyonnettomuudessa ja otimme sairaalan kahvilassa kahvit. Kahvissa oli tunkkainen homeen maku ja jätimme juomatta.

Vierailija
2/60 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden intialaisen tuttavan luona. Emäntä kysyi, otanko kahvia, ja toi minulle mukillisen onko se nyt ns. turkkilaista kahvia, eli kahvia, josta ei ole puruja suodatettu lainkaan, vaan ne lilluvat kahvin joukossa. En kyllä montaa väkinäistä kulausta saanut juotua, kun emäntä jo pyysi tytärtään tuomaankin minulle "sitä tavallista kahvia", huomasi etten pidä vaikka parhaani tein peittääkseni sen... Vierasvaraista, hienovaraista porukkaa olivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleapaahtoinen kahvi on aina kauheaa happolientä, en voi mitenkään juoda sitä ilman maitoa.

Vierailija
4/60 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
5/60 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä saanut pahaa kahvia - yleensä liian laihaa - mutta olen sitä aina siemaillut. Kahvi on vain kahvia, aika arkinen juttu. Ei siitä ole kannattanut mitään hirveää draamaa tehdä. Kotona olen sitten keittänyt terapeuttiset espressot. 

Vierailija
6/60 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Tytön kummitäti ostaa Euro Shopper -kahvia ja keittää siitä niin vahvaa, että permis suoristuu! eikä laktoositon maitoa ikinä,pikku purkkia en viitsi ostaa kun jää vain hapanta jääkaapin. ..

yleensä vetoaankin närästyksen ja kieltäyd kahvista

Vierailija
7/60 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies juo kahvinsa maidolla ja käntapään kautta opin sukulaisissa kysymään onko maitoa, jos kahvia tarjoillaan. Mun on helpompi kysyä, mies ei kehtaa, jos on vaikka vaivaksi. Jos maitoa ei ole, mies ottaa vettä. Kivempi näin, koska ennen tehtiin kupin vaihdot emännän silmän välttäessä ja mä sain sitten tupla sumpit. Ei se mies kehtaa sanoa, että musta kahvi ei käy vatsalle

Vierailija
8/60 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, laihaa ja vaaleapaahtoista. En pysty juomaan, alkaa oksettamaan. Kippaan sitten vaivihkaa viemäriin, kun haen kahvikuppiin vettä.

Kotona ja töissä juon espressoa.

Vierailija
9/60 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukko perskeles keittää nuukuuksissaan niin laihaa kahvia, että muistuttaa väriltään laihaa teetä. Onneksi se keittää sitä nuukuuksissaan vain puoli kupillista mieheen.

Vierailija
10/60 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
11/60 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
12/60 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus, en kyllä muista missä kylässä, siitä on sen verran aikaa. Yleensä, jos joku kahvia juomaton henkilö kysyy, otanko kahvia, kysyn ensin onko maitoa. Jos ei ole maitoa, otan mieluummin sitten vaikka teetä tai mehua. Ja sellaisessa yököttävän siivottomassa taloudessa en välttämättä halua ottaa yhtään mitään. Onneksi tällaisia tilanteita on ääriharvoin. 

Vierailija
13/60 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pahaa kahvia ei vielä Suomessa ole vastaan tullut mitä ei pystyisi juomaan. Kyläillessä en todellakaan ala arvostelemaan tarjottavaa! Vaaleapaahtoisuudesta huolimatta.Se on ok.

Mielestäni on äärettömän huonoa käyttäytymistä jättää kuppiin kaadettu kahvi juomatta vain sillä syyllä, ettei se hivele makunystyröitä. Oli se sitten liian laihaa tai vahvaa.Sisareni uusi miesystävä - Suomessa syntynyt ja Suomessa asuva - teki juuri noin vanhempiemme luona käydessään ihan ensimmäisiä kertoja. Antoi erittäin huonon kuvan itsestään: ylimielisen ja itseriittoisen. Jätti kahvin sikseen sitä kerran maistettuaan. Kehtasi jopa pyöritellä silmiään, kun tultiin kaatamaan toista kierrosta!

Ulkosuomalainen

Vierailija
14/60 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kahvia, mutta viiniä olen. Yritin saada sitä alas, mutta se oli niin kammottavaa että otin lopulta sen "vahingossa" mukaan vessaan ja kaadoin sinne.

Vierailija
15/60 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain. En tiedä mikä oli pielessä, mutta se haisi homeelle kun nostin kupin huulilleni. Jätin juomatta, miltä olisikaan maistunut. Kun emäntä poistui hetkeksi keittiöön, kippasin kahvin viherkasvin ruukkuun. Teeskentelin juovani sitä sitten kun emäntä tuli paikalle. Kieltäydyin santsikupista kohteliaasti.

Vierailija
16/60 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parissa kyläpaikassa kahvi on aina ihan myrkkyä ja niissä paikoissa muutun aina teenjuojaksi. Joskus menneisyydessä nieleskelin sen myrkyn ihan väkisin loppuun asti.

Vierailija
17/60 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 20:05"]

Sain. En tiedä mikä oli pielessä, mutta se haisi homeelle kun nostin kupin huulilleni. Jätin juomatta, miltä olisikaan maistunut. Kun emäntä poistui hetkeksi keittiöön, kippasin kahvin viherkasvin ruukkuun. Teeskentelin juovani sitä sitten kun emäntä tuli paikalle. Kieltäydyin santsikupista kohteliaasti.

[/quote]

ja emäntä ihmetteli kun vehka kuoli heti kyläilysi jälkeen ;))

Vierailija
18/60 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinkin. Onneksi osaan jo varoa näissä paikoissa ja "join just vähän aikaa sitten kahvia".
Hätätilanteessa pahan kahvin voi saada siedettäväksi lisäämällä siihen vähän suolaa.

Vierailija
19/60 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain mustaa kahvia, vaikka sanoin ettei tarvi keittää, kun juon aina maidolla ja sitä ei ollut. Join irvistystä pidätellen puolet ja loput kaadoin lavuaariin kun emännän silmä vältti.

En vaan tykkää mustasta kahvista :D

Vierailija
20/60 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan jättänyt mitään juomatta tai syömättä kyläpaikassa. Ravintolatyöntekijänä totuin seisoneeseen myrkkykahviin. Samaa kahvia lämmiteltiin mikrossa kolmeenkin kertaan kun aina tuli tilaus keken kahvin ryystämisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi