Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maistuuko teistä kahvi oikeasti hyvälle?

Vierailija
27.10.2014 |

Vai juotteko sitä vain siksi koska se piristää? Minusta se on ihan kamalan makuista.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 20:18"]

Terveisiä suuresta maailmasta! Mukavaa, että vielä joku kysyy, että pidättekö kahvista. Itseäni hymyilytti oma kömpelyyteni kun päivällä piokkesin minulle uuteen kahvilaan ja minulla kesti, hetki, että ymmärsin, kun minulta kysyttiin, että millaisen kahvin haluaisn. Sain sanotuksi, että kiitos vain sen tavallisen.  Myyjä rypisti ehkä hitusen otsaansa, mutta ymmärsi kyllä heti, mitä olin vailla, kun jatkoin että robusta. Mutta ilmeisesti hän oletti, että olisin tilannut, jorkun  erikoisemman-kavin, kun kyseissä kahvilassa niitä olisi ollut tarjota, toistakymmentä erilaista..  Aiheen vierestä. Osaalko muuten joku suositella Tampereelta kahvilaa, jossa kahvi tarjottaisiin pöytään, eikä niinkuin usein Suomessa kahvilassa on tapana, että ensin marssitaan tiskille josta haetaan kahvi ja sitten kävellään sen kanssa pöytään. - Annan, myös lisäpisteitä, jos paikassa on myös jotain gluteenitonta, purtavaa.

[/quote]

Miksi, pilkkuja, ihan oudoissa, paikoissa?

Itse kysymykseen en osaa sanoa mitään varmaa vaikka Tampereella asun. Hämeenkadulla Yves Rocherin lähellä olevassa pienessä kahvilassa on ainakin hyvää kahvia, mutta en muista tarjoilevatko he pöytään.

Vierailija
22/32 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enimmäkseen se maistuu pahalta, mutta tuoksuu yleensä hyvältä. Kun sitä on tottunut juomaan, niin on pakko saada. Silloin se toisinaan jopa maistuu hyvältä. Mutta siis, mun piti tosiaan totutella siihen makuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalaisen hyvää, en kai sitä nyt muuten joisi. Ilman lisukkeita, pilaavat vain hyvän juoman.

Vierailija
24/32 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan helvetin hyvälle!

t.mies

Vierailija
25/32 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan tajua, miksi sitä juodaan, kamalan pahaa. Ja olen 45 -vuotias ihminen, että on kyllä ollut tilaisuuksia opetella. Ja herään kyllä ihan ilmankin. Enkä koe tarvitsevani keinotekoisia piristeitä kesken päivänkään. En juo energiajuomiakaan, myös ne maistuu ja HAISEE järkyttävälle.

En vaan halua mitään riippuvuuksia itselleni ja se kahvin maku on kertakaikkiaan kammottava. Tuoksu on kyllä hyvä ja joskus saatan t-lusikallisen laittaa vaniljajäätelön sekaan. Siinä se on hyvää, eli varmaan jos laittais jonkun kymmenesosan kahvia ja loput kermaa ja sokeria niin olis minustakin hyvää :D

Vierailija
26/32 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 19:32"]

Vai juotteko sitä vain siksi koska se piristää? Minusta se on ihan kamalan makuista.

[/quote]

Olen kahvien suurkuluttaja ja juon sekä maun, että kahvin juomisen vuoksi. Minusta kahvi on loistavaa. Suomalainen suodatinkahvi on vaikeampaa keittää pieleen kuin monet tummapaahtoiset. Aivan tuoreena ja sopivan vahvana meidän lähellä Häggmanin kahvilassa keitetty Presidentti on mielestäni ykkönen. Parempaa kuin omalla keittimellämme olen osannut, itse keitän pääasiassa Juhlamokkaa.

Tummat kahvit ovat oma lajinsa, enkä suoraan vertaisi niitä kotimaiseen kahviin. Suurimmassa osassa maku jää ulkomaisissa kahviloissa liian teräväksi tuplaespressoa varten. "Americanoa" ei usein yritetäkään ulkomailla tehdä hyvin. Jos pitää verrata, keskimäärin suomalaisella huoltoasemalla, jos kahvi ei seiso, se keitetään huolellisemmin kuin keskimäärin eteläeurooppalaisissa oikeissa kahviloissa.

Olen siis asunut siellä ja istunut monet kerrat välimeren lähellä vanhankaupungin eri kahvinkeitostaan ylpeilevissä katukahviloissa juomassa väkevää litkua, joka olisi parempaa, kun esim. edelliset purut olisi kunnolla puhdistettu laitteesta ennen uutta satsia. Jätän mainitsematta maan, koska sama näyttää aikahyvin koskevan monia maita. Siellä idyllisessä miljöössä olen jokunen kerta ikävöinyt Suomea ja suomalaisten kahvinkeittoa, kun helppo kahvinkeitto tehdään kunnolla. Erityisesti kun sai sitkeää litkua, tuli tosi ikävä suomalaista pehmeää kahvia, vaikka se sitkeä litku tarjoillaankin oikein iloisen pirteästi hymyillen.

Vierailija
27/32 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi on sellainen ns. "acquired taste" vähän niinkuin oliivit, vuohenjuusto ja kapriksetkin. Alussa se todennäköisesti maistuu aika hirveeltä, mut kun siihen vähän tottuu, se maku alkaa ollakin tosi kiva suussa. Itse juon kahvia tottumuksesta, koska se auttaa heräämään ja koska tykkään kahvihetkistä ja mitä niihin kuuluu.

Vierailija
28/32 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 21:01"]

Kahvi on sellainen ns. "acquired taste" vähän niinkuin oliivit, vuohenjuusto ja kapriksetkin. Alussa se todennäköisesti maistuu aika hirveeltä, mut kun siihen vähän tottuu, se maku alkaa ollakin tosi kiva suussa. Itse juon kahvia tottumuksesta, koska se auttaa heräämään ja koska tykkään kahvihetkistä ja mitä niihin kuuluu.

[/quote]no mä rakastan viinejä, aurajuustoa, oliiveja, rapuja, juustoja, chiliä jnejne, mut kahvi on kamalaa..

Vierailija
29/32 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 21:01"]

[/quote]

Jep. Tosin väitän, etteivät kaikki kaikkiin makuihin välttämättä tykästy koskaan, vaikka totuttelisikin. Mulle oluet on sellainen juttu, että olen nykyään jo luovuttanut niiden kanssa. Maisteltu on vaikka ja minkälaisia hienompiakin oluita, mutta pahaa se vaan mun makunystyröiden mukaan on.

Kahvi sen sijaan on suurta herkkua. (Samoin oliivit, viinit, vuohenjuusto ja kapriksetkin)

Vierailija
30/32 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kahvi on sellainen ns. "acquired taste" vähän niinkuin oliivit, vuohenjuusto ja kapriksetkin. Alussa se todennäköisesti maistuu aika hirveeltä, mut kun siihen vähän tottuu, se maku alkaa ollakin tosi kiva suussa. Itse juon kahvia tottumuksesta, koska se auttaa heräämään ja koska tykkään kahvihetkistä ja mitä niihin kuuluu" - jostain muistan kuulleeni, että jos kahvi keksittäsiin vasta nyt, niin sen myynti kielletäisiin, tai sitä myytäisiin vain täysi-ikäsille samalla tavalla kuin alkoholia ja/ tai tupakkaa. En kyllä itse ole vakuuttunut siitä, kumpi on pahempi huume tee vai kahvi.

Vierailija
31/32 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 20:18"]

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 19:32"]

[/quote]

Minkälaista kahvia olet juonut, vasta jauhettuna kunnollinen kahvi pressopannulla laitettuna on vahvaa, silti pehmeän makuista. Tilasin juuri Saksasta muutaman kilon papuja.

[/quote]

En edes muista mitä kaikkia kahveja olen maistanut, mutta kaikki on ollut yhtä pahaa. Yleensä en saa nieltyä edes teelusikallista, ennätys on ruokalusikallinen kun pidin nenästä kiinni enkä makustellut.

-ap

Vierailija
32/32 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se on pahaa aina. Töissä juon, kun muutkin juovat mutta usein jätän kupin kesken kun se vaan on niin pahaa.