Minkä ikäinen nainen kutsuu miestä poikaystäväksI?
Kommentit (25)
En oikein tiedä mikä tuo on. Niin nuorena tavattiin, että silloin oli poikaystävä, mutta nyt yli kymmenen avovuoden jälkeen pitäisi kai kutsua mieheksi. Nimi on vielä sellainen, että kukaan ei ymmärrä kenestä puhun jos hänen nimensä mainitsen. Vaikeaa.
Itse en mielellään kutsu puolisoani millään yllämainitulla termillä (poikaystävä, miesystävä, avomies, avokki...), koska ne kuulostaa omaan korvaan jotenkin niin teennäisiltä. Niinkuin yrittäisin korostaa omaa asemaani sillä, että erikseen määrittelen kuulijalle, että minulla on avomies eikä poikaystävä. Poika- ja miesystävä -termit miellän tässä tapauksessa käytettäväksi jos pari seurustelee mutta ei asu vielä yhdessä. Yleensä käytänkin puolisostani mahdollisimman epäselvää termiä "mies". En halua eritellä, että hän on vain avomieheni emmekä ole vielä naimisissa. Joten kuulijalle jää arvoitukseksi mikä se ns. virallinen status on. Mieluiten kuitenkin puhun hänestä etunimellä jos mahdollista. Muussa tapauksessa hän on vain "mies". Toivottavasti mentäisi pian naimisiin, niin loppuisi tämäkin naurettava ongelma joka mulla on päässäni näiden termien kanssa :D Mut jotenkin suomenkielessä ei oo sellasta sopivaa termiä pariskunnalle, joka asuu yhdessä aikeinaan mennä naimisiin. Tai onhan niitä, mutta henkilökohtasesti ne olemassaolevat sanat kuulostaa jotenkin vaan niin teennäisiltä ettei sovi mun suuhun ollenkaan.
Jos nyt yli kolmekymppisenä olen liian vanha puhumaan poikaystävästä, niin kertokaa millä nimityksellä mun pitäisi toista puoliskoani kutsua? Av:n sääntöjen mukaan kun en saa puhua yksinkertaisesti "miehestä" kerran ei olla naimisissa. Miesystävä ja avomies taas on ihan liian teennäisiä, joten kiitos ei.
Kai se vähän riippuu siitä miehenkin iästä. Ainakin, jos on ikäero niin päin, että mies paljon nuorempi.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 08:47"]En ole joutunu sanomaan pitkään aikaan kellekkään "poikaystävästä". Neuvolassa se on isä tai muuten ihan nimellä. Jos joku kysyy niin sanon olevani varattu.
Jotenkin tuntuu hassulta sanoo poikaystävä kun on jo lapsi, jos sanon mies niin vastaus on "ai sä oot jo naimisissa?", joten ei. Asutaan yhessä mutta avopuoliso tuntuu nuijalta sanoa ja vielä nuijemmalta sanoa siitä lyhennyksiä "avokki".
[/quote]
Ja siis olen 22v