En ymmärrä miksi työttömyyden väitetään passivoivan ihmistä ?
Koskaan en ole ollut näin energinen ja vireä kuin tämän jo yli kaksi vuotta kestäneen työttömyyteni aikana. En enää edes kaipaa töitä, sillä nyt voin järjestää päiväohjelmani oman mieleni mukaan, tehdä minulle mieluisia asioita omien aikataulujeni mukaan. Joskus tunnen jopa sääliä kun katselen aamukahvipöydästäni äreän ja tympeän näköisenä töihin kiiruhtavia ihmisiä :) .
Toimeentulo on tietysti niukempaa mutta siihenkin tottuu, pitää vain elää tulojen mukaan ja hyödyntää kaikki mahdolliset tuet. Lisäksi pystyn hyödyntämään erästä erityisosaamistani jolla voin halutessani hankkia hiukan ylimääräisiä tuloja :) .
Eli pää pystyyn työttömät elämä on kyllä ihan elämisen arvoista, jopa mukavaa näinkin ja kiitos teille jotka jaksatte puurtaa sorvin ääressä, takaatte minullekin ihmisarvoisen elämän.
Kommentit (25)
Et ole vielä ollut tapeeksi pitkään työttömänä! Minäkin vielä pari ensimmäistä vuotta jaksoin olla aktiivinen. Vähitellen turtuu, käy juuri noin kuin nelonen sanoo, alkaa vuorokausirytmi heittää. Sitä vois mennä vaikka ostoksille ja kahvilaan istumaan keskellä päivää. Kas, tuli nukuttua liian pitkään, menen huomenna tai ylihuomenna, kun aikaa on. Eikä tule mentyä, kun ei ole pakko. Ja mitä sitä enää ostaisikaan, kun ei tartte töihin uutta vaatetta eikä ole juhliakaan missä käydä. Kaverit on päivällä töissä, joten ei voi oikein tavatakaan ketään.
Alkuun jaksaa innokkaasti lähettää työhakemuksia. Vähitellen sekin alkaa hiipua, kun ei tule muuta vastausta, kuin että valinta on jo tehty. Sadesäällä ei viitsi mennä ulos, kun ei kerran ole pakko. Tulee siis istuttua koko päivän neljän seinän sisällä.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 17:47"]
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 17:28"]
Koskaan en ole ollut näin energinen ja vireä kuin tämän jo yli kaksi vuotta kestäneen työttömyyteni aikana. En enää edes kaipaa töitä, sillä nyt voin järjestää päiväohjelmani oman mieleni mukaan, tehdä minulle mieluisia asioita omien aikataulujeni mukaan. Joskus tunnen jopa sääliä kun katselen aamukahvipöydästäni äreän ja tympeän näköisenä töihin kiiruhtavia ihmisiä :) .
Toimeentulo on tietysti niukempaa mutta siihenkin tottuu, pitää vain elää tulojen mukaan ja hyödyntää kaikki mahdolliset tuet. Lisäksi pystyn hyödyntämään erästä erityisosaamistani jolla voin halutessani hankkia hiukan ylimääräisiä tuloja :) .
Eli pää pystyyn työttömät elämä on kyllä ihan elämisen arvoista, jopa mukavaa näinkin ja kiitos teille jotka jaksatte puurtaa sorvin ääressä, takaatte minullekin ihmisarvoisen elämän.
[/quote]
Mitä tämä erityisosaaminen on? :)
[/quote]
En kerro, liian moni tunnistaisi eikä löydy myöskään ly-tunnusta ;) .
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 17:55"]
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 17:28"]
[/quote]
Onko tämä "erityisosaaminen".. suihinotto?
[/quote]
Ei ole, se taito on ihan normiluokkaa :D .
Itse olen nuori ja ollut hetken työttömänä ja nyt jo tuntuu, että sohvalta on vaikea nousta... Katselen välillä avoimia työpaikkoja, mutta niitä ei tunnu olevan. Pitäisi varmaan hakea henkilöstöfirman kautta töitä. Helposti tulee valvottua myöhään ja katsottua vaikka elokuvia. Aluksi ajattelin, että onpa kiva kun on vapaa-aikaa, voi kuntoilla ja vaikka mitä, mutta nyt olen toista mieltä.