Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Cannabiskokeilu pilaa tyttäreni elämän?

Vierailija
27.10.2014 |

Hän jäi polttamisesta kiinni nyt 17vuotiaana -> sossut, lasu kaikki mahd. kimpussa.
Ei saa alottaa ajokortin ajamista välttämättä silloin kuin muut ikäisensä! pitää pissata tietty aika purkkiin, jotta saadaan varmennus!!

Hän ei pääse sosiaali -terveysalalle opiskelemaan, ja irtisanottiin päiväkodista jossa teki sillointällöin keikkaa.
Miten cannabiksesta kiinnijääminen voi vaikuttaa näin paljon? Onko teillä kokemusta? Onko tämä totta? :( Kamalaa katsoa kun tyttö on aivan totaalisen rikki!..

Kommentit (230)

Vierailija
201/230 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis on huume siinä missä muutkin. Hyvä vaan että asiaan puututaan! Totta kyllä että sosiaalialalla opiskelua tuo ei estä - eikä sitten myöhemmin työntekoakaan. Mutta jos kannabista käyttää, niin ihan oikein että siitä seurauksia tulee. On nimittäin laiton tuote ainakin vielä toistaiseksi, vaikka muka harmiton useiden mielestä onkin. Tyttö on tehnyt oman valinnan ja kokeillut (tai käyttänyt pitempäänkin) ja varmasti sitten tiennyt nämä riskit. Nämä, sekä muut. mm. että olisi voinut saada kannabispsykoosin josta ei sitten niin vaan kaikki enää palaudukkaan.

Vierailija
202/230 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 21:17"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 21:03"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 20:56"]

HyI, toivottavasti sun tyttären kaltaiset ei ikinä äse hoitamaan mun lasta. Terveisin läheltä nähnyt kahden tuttunsa psykoosiin joutumisen ja sitä kautta suljetulle joksikin aikaa "vain" yhden kannabis kokeilun vuoksi

[/quote]

Kyllä on aika harvinainen tilanne. Yleensähän psykoosin synty kestää jopa viikkoja, ja tunnistettavia esioireita voi olla jopa kuukausia ennen itse avointa psykoosia. Hoito taas kestää muutaman viikon, ehkä kuukauden. Sen jälkeen voi olla vähän väsymystä ja masennusta. Yleensä psykoosi jää myös ainoaksi tapaukseksi ihmisen elämässä, eikä sen kokeneesta sitä jälkikäteen huomaa. Perin harvinaisia ovat oikeassa maailmassa, mutta tottakai niitäkin on, koska kaikki päihteethän psykooseja voivat aiheuttaa. Ihan kahvista lähtien.

[/quote]

luultavasti valehtelee.
[/quote]

Valehtelen? En valehtele. Tiedä se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/230 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää nyt joku uusi kansanaloite kannabiksen sekä muiden huumeiden dekriminaloinnin tai laillistamisen puolesta. Kannabiksen suhteen voisi ottaa Hollannin käytännön, mutta turha on muidenkaan huumeiden osalta käyttäjiä rangaista. Kerätään se 50k nimeä täyteen yhtä nopeasti, kun Husseinin karkotuksessa!

Vierailija
204/230 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 15:30"]

Kuulostaa kamalalta rangaistukselta. Vaikkaa itse en kayta mitaan huumeita, edes alkoholia (alkoholi mielestani paljon tuhoisampi kuin kannabis), on kasittamatonta tuhota nuoren elama tuollaisen kokeilun takia ja leimata varmaan narkkariksi! 

[/quote]

No narkkareita suurin osa nuorista on. Nykyään on oikein trendikästä vetää muutama pilleri ennen kuin mennään baariin.

Vierailija
205/230 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt kuinka kahden nuoren elämä on mennyt täysin pilalle kannabiksen takia. Pitäisikin viedä saunan taakse ne, jotka kannabiksen laillistamista haluavat.

Vierailija
206/230 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 23:06"]

Tiedän monta jotka välillä polttavat ja ei ongelmaa, mutta porttiteorian olen ihan vierestä monesti kattonu. Ei kukaan, kuka ei röökiä polta, kokeile kannabista ainakaan yhtä helposti ja en tiedä yhtään, joka ei olisi huumeidenkäyttöä alottanut kannabiksella. "Joo en mä kannabiksee koske mut annappa heroiinia". Vähän kärjistän, mutta olen todella huumevastainen, kun olen nähnyt, miten kannabis syrjäyttää ihmisen ja tekee itsekseen hihitteleväksi vihannekseksi.

[/quote]

Yleensä jokainen huumekokeilu tehdään aina humalassa, mutta sen faktan voi kätevästi yrittää unohtaa. Eihän se sovi, että alkoholi olisi se merkittävin porttihuume. Lisäksi kannattaa tarkastella jotain marginaalista päihteidenkäyttäjien ongelmallisinta pienryhmää, ja yrittää esittää asiat sellaisena, että se koskisi ihan kaikkia. Ja sitten kun menee tosi tiukalle, niin sensuuri kyllä korjaa kiusalliset faktat.

Vierailija
207/230 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 15:18"]Hän jäi polttamisesta kiinni nyt 17vuotiaana -> sossut, lasu kaikki mahd. kimpussa.
Ei saa alottaa ajokortin ajamista välttämättä silloin kuin muut ikäisensä! pitää pissata tietty aika purkkiin, jotta saadaan varmennus!!

Hän ei pääse sosiaali -terveysalalle opiskelemaan, ja irtisanottiin päiväkodista jossa teki sillointällöin keikkaa.
Miten cannabiksesta kiinnijääminen voi vaikuttaa näin paljon? Onko teillä kokemusta? Onko tämä totta? :( Kamalaa katsoa kun tyttö on aivan totaalisen rikki!..
[/quote]

Kyllä pääsee sosiaali- ja terveysalalle opiskelemaan. Huumekokeilulla ei ole niin MITÄÄN merkitystä. Vähiten kannabiksen.

Ja miten työskentelee ilman koulutusta päiväkodissa? Miten asia siellä tulisi ilmi? Provo?

Vierailija
208/230 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 21:54"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 13:27"]

Kiitos vastauksista! Tiedän kyllä kannabiksen "haitat" mutta en itse pidä sitä kovinkaan pahana asiana, ellei ihan jokapäiväiseksi mene,Tätä en tietenkään tyttärelle ole sanonut. Tahdon, että oppii virheistään! Tyttö kertoi myös itse, ettei olisi koskaan käyttänyt jos olisi tiennyt nämä seuraukset, ei osannut odottaa kuulemma vastaavaa.. En minäkään. Tänään taas tyttären kanssa keskustelemaan asiasta :-(

[/quote]

Etkö pidä pahana, jos tytär pamahtaakin psykoosiin. Onko riittävä "haitta"? Näen jatkuvasti työssäni psykiatrisessa sairaalassa näitä, jotka menevät psykoosiin kannabiksen käytön seurauksena. Näen myös näitä, jotka vuosia polttelevat, passivoituvat  ja syrjäytyvät ja lopuksi löytävät itsensä sieltä osastolta.

Nyt käytön puolustajat sanovat, että olisivat ehkä sairastuneet muutenkin. On olemassa monia tutkimuksia, missä on havaittu, että etenkin nuorena aloitettu kannabiksen käyttö lisää psykoosiin sairastumisen riskiä.

[/quote]

Älä viitsi puhua paskaa. Jos kannabis todella aiheuttaisi psykooje mitenkään merkittävissä määrin, olisi puoli Hollantia hullujen huoneella. Tämän lisäksi on olemassa kohtuukäyttö, ihan siinä missä alkoholin kanssakin. Vai pitäisikö sekin kieltää, kun toisinaan näet juoppoja?

Vierailija
209/230 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreen ruotsalaistutkimuksen mukaan runsas maidonjuonti liittyy tutkimuksen mukaan naisilla kasvaneeseen kuolemanriskiin. Naisilla, jotka joivat yli kolme lasillista maitoa päivässä, kuolemanriski näytti jopa kaksinkertaistuvan. Myös lantionmurtuman riski oli heillä suurempi kuin muilla.

http://www.svt.se/nyheter/uutiset/maidon-juonti-yhteydessa-kuolleisuuden-nousuun

Kannabis turvallisempaa kuin 3 lasia maitoa päivässä etenkin naisilla.

Vierailija
210/230 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta mitenkään. Pelkästään ehdollisesta ja ehdottomasta käräjätuomiosta tulee rikosrekisteri (vaatii hieman enemmän kuin jotkut pikku sakot polttelusta) Toki mielenharmia tapauksesta koituu koska kirjoitusten perusteella meno on suorastaan hysteerinen. Tämän ikäisille pilvi ei kuulu, niinkuin ei alkoholikaan, mutta muistelkaahan omaa nuoruuttanne ensin ja miettikää asiaa uudestaan. Tapahtuneesta raivoaminen, moralisointi ja rankaisu pilaa elämän, ei mikään polttelukokeilu. Suosittelen asiasta puhumista hyvässä hengessä.

Vierailija
211/230 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis on huume ja huumeitten käyttö on Suomessa kriminalisoitu, toisin kuin alkoholin käyttö. Siksi toiminta on erilaista kuin alkon kanssa, alkon käyttö on kielletty alaikäisiltä, mutta huumeiden käyttö on kielletty kaikilta.

Vierailija
212/230 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kannabiksen pössyttelijät on aina sen vapauttamisen puolesta, koska viina sitä ja tätä. Kannattaako vapauttaa toista yhtä pahaa ainetta? Eikö pitäis ennemmin ajaa molempien kieltoa..?? Viinassakin on jo riittämiin ja vielä pitäis ottaa toinen pään sekottava aine mukaan!!

Vierailija
213/230 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiuduin pari päivää sitten psykiatriselta osastolta, joka oli täynnä (n.puolet kaikista potilaista) nuoria pilvenpolttelijoita, jotka olivat pakkohoidossa kannabispsykoosissa. Monilla oli jo skitsofrenia puhjennut kannabiksen käytön seurauksena.

Sut ku viedään kannabispsykoosissa sinne ja lukollinen ovi pamahtaa selän takana kiinni on jo myöhäistä. Mitäs poltit.

Ite en koskis kannabikseen pitkällä tikullakaan. Sen verran arvostan mielenterveyttäni.

Vierailija
214/230 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis nimenomaan aiheuttaa rasvaliukoisena pysyviä muutoksia aivoihin.

Oon lukenu tän Kliininen neuropsykiatria-kirjasta.

Eiköhän huippututkijat tiedä tämän asian paremmin ku joku "eihän nyt parit savut mitään-heppu" joka luottaa mutu-lähteisiin.

Vierailija
215/230 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä nyt siis provo vai onko se nykyään noin hankalaa kun kaikki tarkistetaan. Sairaanhoitajathan polttaa tosi usein pilveä sinskin tutuistani. Tästä voisi jo varmaan tehdä ilmoituksen Eu:n ihmisoikeus tuomioistuimeen. Pahasti ylimitoitetut seuraamukset suhteessa parkksakon tasoiseen sakkorangaistus rikokseen.

Vierailija
216/230 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 17:04"]

Moniulotteisissa asioissa, kuten päihdepolitiikassa, kannattaa kuunnella asiantuntijoita. Tässä suomalaisesta huumekaupasta tohtoriksi väitelleen tutkija Jussi Perälän artikkeli kannabiksen laittomuuden vaikutuksista nuorisoon.

Lopullinen totuus: Kannabiksen laittomuus syrjäyttää nuoria

http://arkisto.aviisi.fi/artikkeli/?num=5/2012&id=c5ff3bc

[/quote]

Kyllä uskonnollisuuteen verrattava kannabisvalistusfanatismi ja erilaisten amatöörien mielipiteet ovat paljon tärkeämpiä päihdepoliittisessa keskustelussa kuin asiantuntijoiden lausunnot. Onhan kyseessä nykyajan noitavaino, jossa faktat eivät ole kuin haitaksi.

Vierailija
217/230 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

HyI, toivottavasti sun tyttären kaltaiset ei ikinä äse hoitamaan mun lasta. Terveisin läheltä nähnyt kahden tuttunsa psykoosiin joutumisen ja sitä kautta suljetulle joksikin aikaa "vain" yhden kannabis kokeilun vuoksi

Vierailija
218/230 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kyllä on aika harvinainen tilanne. Yleensähän psykoosin synty kestää jopa viikkoja, ja tunnistettavia esioireita voi olla jopa kuukausia ennen itse avointa psykoosia. Hoito taas kestää muutaman viikon, ehkä kuukauden. Sen jälkeen voi olla vähän väsymystä ja masennusta. Yleensä psykoosi jää myös ainoaksi tapaukseksi ihmisen elämässä, eikä sen kokeneesta sitä jälkikäteen huomaa. Perin harvinaisia ovat oikeassa maailmassa, mutta tottakai niitäkin on, koska kaikki päihteethän psykooseja voivat aiheuttaa. Ihan kahvista lähtien.

Vierailija
219/230 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 20:56"]

[/quote]

[/quote]

And? Ja näin tämän erittäin läheltä kahden ystäväni kohdalla.

Vierailija
220/230 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kuinka monta "kannabispsykoosipotilasta" vastaa alkoholin yliannostukseen kuollutta? Suomessahan näitä viinaan kuolleita riittää, ja vaikka joka vuosi jopa teini-ikäisiä kuolee alkoholin yliannostukseen, ketään ei kiinnosta tutkia kuka hankki alaikäiselle hänet tappaneen nestehuumepullon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme