Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neulojat hoi! APUA pitsineulepipon kanssa!!

Vierailija
27.10.2014 |

Eli aloitin neulomaan pipoa tämän ohjeen mukaan; http://www.garnstudio.com/lang/fi/visoppskrift.php?d_nr=158&d_id=21&lang=fi

Ongelmia tuottaa tuo kohta "Neulo mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti. HUOM! Kun olet neulonut piirroksen A.1 loppuun, siirrä mallineuleen s:t 1 s:n verran oikealle."

Miten tuon ohjeen mukaan siis pitää neuloa? Mihin asti tuota A.1 mallia neulon, ja miten neulon tuon A.2 mukaan? Aloitanko A.2 neulomisen nuolen kohdalta ja kun pääsen mallineuleen ylös jatkan normaalisti mallineuleen alareunasta kunnes olen neulonut nuoleen asti?

Joku tyhjentävä ohje tyhmälle että miten neulon, KIITOS!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitat sen mallineulos A2:n  tavallaan yhden silmukan myöhässä. Näin ne reikärivit tulee suoraan linjaan. Näin mä sen tajusin.

Eli neulo yksi silmukka oikein ennen kuin aloitat A2:n ja seurailet vähän miten menee ja sitten purat jos ei mennyt näin... :)

Vierailija
2/10 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen neulonut koko ikäni, mutta tässä ohjeessa en ole varma tuosta nuolesta, kun sitä ei erikseen selitetä neuleohjemerkeissä eikä sanallisessa ohjeessa.

Ensin neulot kuitenkin sen A1-kuvion kokonaan, aloitat alhaalta ja jatkat kaikki kerrokset ylös asti. Sitten siirrät kaikki silmukat yhden verran oikealle, eli jatkossa A2-ohje ei ala samasta kohdasta kuin A1 alkoi (ymmärsikö joku muu tämän samoin?), vaan yhden silmukan verran eri kohdasta. Tavallaan kerroksen alkusilmukka siis vaihtuu. Sitten tulee se nuoli, josta en tässä ohjeessa ole ihan varma. Aloittaisin itse A3-kuvion kuolen osoittamasta kerroksesta ja jatkaisin siitä ylös ja taas alimman kerroksen kautta ylöspäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 12:07"]Aloitat sen mallineulos A2:n  tavallaan yhden silmukan myöhässä. Näin ne reikärivit tulee suoraan linjaan. Näin mä sen tajusin.

Eli neulo yksi silmukka oikein ennen kuin aloitat A2:n ja seurailet vähän miten menee ja sitten purat jos ei mennyt näin... :)
[/quote]

Mä en neuloisi yhtä silmukkaa myöhässä, vaan yhden liian aikaisessa. Eikö kuvio silloin siirry oikealle?

Vierailija
4/10 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 12:08"]

Mä olen neulonut koko ikäni, mutta tässä ohjeessa en ole varma tuosta nuolesta, kun sitä ei erikseen selitetä neuleohjemerkeissä eikä sanallisessa ohjeessa. Ensin neulot kuitenkin sen A1-kuvion kokonaan, aloitat alhaalta ja jatkat kaikki kerrokset ylös asti. Sitten siirrät kaikki silmukat yhden verran oikealle, eli jatkossa A2-ohje ei ala samasta kohdasta kuin A1 alkoi (ymmärsikö joku muu tämän samoin?), vaan yhden silmukan verran eri kohdasta. Tavallaan kerroksen alkusilmukka siis vaihtuu. Sitten tulee se nuoli, josta en tässä ohjeessa ole ihan varma. Aloittaisin itse A3-kuvion kuolen osoittamasta kerroksesta ja jatkaisin siitä ylös ja taas alimman kerroksen kautta ylöspäin.

[/quote]

Mutta kun tossa A1 ohjeessa on jo toi siirros oikealle, niin tarkottaako se nyt sitä siirrosta mistä ohjeessa puhutaan, vai tuleeko siihen tavallaan kaksi siirrosta? Siis kun A1 mallissa kaksi ylintä riviä on tavallaan jo siirretty yhden silmukan oikealle?

Ap

Vierailija
5/10 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mallat siinä pipossa sen kuvion niin että noi reikäparit tulaa samaan linjaan. Kuvio siirtyy siis hieman oikealle. Kai...

Vierailija
6/10 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söpö myssy. Joskus sanalliset ohjeet vaan sekoittaa. Ota siitä reikärivistä maamerkki ja katsot että ne samalla kohdalla, kavennykset niiden ympärillä siirtyy vähän että reiät tulee samaan kohtaan.

Vierailija
7/10 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule vielä ap kertomaan miten meni, onnistuiko av:n ohjeilla.

Vierailija
8/10 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 12:13"][quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 12:08"]

Mä olen neulonut koko ikäni, mutta tässä ohjeessa en ole varma tuosta nuolesta, kun sitä ei erikseen selitetä neuleohjemerkeissä eikä sanallisessa ohjeessa. Ensin neulot kuitenkin sen A1-kuvion kokonaan, aloitat alhaalta ja jatkat kaikki kerrokset ylös asti. Sitten siirrät kaikki silmukat yhden verran oikealle, eli jatkossa A2-ohje ei ala samasta kohdasta kuin A1 alkoi (ymmärsikö joku muu tämän samoin?), vaan yhden silmukan verran eri kohdasta. Tavallaan kerroksen alkusilmukka siis vaihtuu. Sitten tulee se nuoli, josta en tässä ohjeessa ole ihan varma. Aloittaisin itse A3-kuvion kuolen osoittamasta kerroksesta ja jatkaisin siitä ylös ja taas alimman kerroksen kautta ylöspäin.

[/quote]

Mutta kun tossa A1 ohjeessa on jo toi siirros oikealle, niin tarkottaako se nyt sitä siirrosta mistä ohjeessa puhutaan, vai tuleeko siihen tavallaan kaksi siirrosta? Siis kun A1 mallissa kaksi ylintä riviä on tavallaan jo siirretty yhden silmukan oikealle?

Ap
[/quote]

Mä tekisin tavallaan kaksi siirrosta. Ideana on tosiaan kohdistaa se kuvio :). Kokeile, huomaat kyllä tosi nopeasti, jos ei mene kohdilleen, ei siis tarvitse purkaa paljoa.

Vierailija
9/10 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappas, olen neulonut tuota pipoa. Tuossa kuvassa itseasiassa näkyy muistaakseni se siirros. Eli se ylärivi. Alkaa siis yhden silmukan aikaisemmin. Sitten kun olet sen koko ekan kuvion mukaan neulonut, aloitat taas a2 alakulmasta ja jatkat ylös asti.

Vierailija
10/10 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 12:41"]

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 12:13"][quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 12:08"] Mä olen neulonut koko ikäni, mutta tässä ohjeessa en ole varma tuosta nuolesta, kun sitä ei erikseen selitetä neuleohjemerkeissä eikä sanallisessa ohjeessa. Ensin neulot kuitenkin sen A1-kuvion kokonaan, aloitat alhaalta ja jatkat kaikki kerrokset ylös asti. Sitten siirrät kaikki silmukat yhden verran oikealle, eli jatkossa A2-ohje ei ala samasta kohdasta kuin A1 alkoi (ymmärsikö joku muu tämän samoin?), vaan yhden silmukan verran eri kohdasta. Tavallaan kerroksen alkusilmukka siis vaihtuu. Sitten tulee se nuoli, josta en tässä ohjeessa ole ihan varma. Aloittaisin itse A3-kuvion kuolen osoittamasta kerroksesta ja jatkaisin siitä ylös ja taas alimman kerroksen kautta ylöspäin. [/quote] Mutta kun tossa A1 ohjeessa on jo toi siirros oikealle, niin tarkottaako se nyt sitä siirrosta mistä ohjeessa puhutaan, vai tuleeko siihen tavallaan kaksi siirrosta? Siis kun A1 mallissa kaksi ylintä riviä on tavallaan jo siirretty yhden silmukan oikealle? Ap [/quote] Mä tekisin tavallaan kaksi siirrosta. Ideana on tosiaan kohdistaa se kuvio :). Kokeile, huomaat kyllä tosi nopeasti, jos ei mene kohdilleen, ei siis tarvitse purkaa paljoa.

[/quote]

Joo kahdella siirroksella onnistu, jes kiitos!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi